AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Hvor mye klapper/koser dere med hunden deres? Min hund elsker å bli koset på magen, hun ligger da og nyter, men jeg hater det, synes det er så kjedelig! Derfor gjør jeg det sjelden.. Flere som synes slik er kjedelig? Anonymkode: d7b26...397
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg har én som vil ligge inntil meg, og som gjerne tar imot litt enkel, kort kos på 2 plasser på kroppen, men kun når hun sover/døser. Er hun våken, så har hun ikke særlig interesse for kos. Hun liker dog oppmerksomhet- å bli snakket til og å holde øyekontakt. Den andre elsker kos, både når hun ligger inntil meg på sofaen og også når hun er våken og up and about. Hun har en ganske dramatisk, kraftig rumpeslenging hun gjør når hun ønsker en god scratch bakerst på ryggen. Nei, jeg synes ikke det er kjedelig. Har jeg ikke tid/ork, så gir jeg ikke kos. Men jeg liker hundene mine og liker å ha interaksjoner med de, så de får masse kos hver dag. Anonymkode: 9c27f...fb7 3
Gjest ti10 Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Men kan du ikke gjøre det mens du hører/ser på podcast/serie eller noe? Hvis du kun lar være fordi du synes det er kjedelig, synes jeg du er litt kjip, tenk så glad hunden din blir for det! Du vil vel at hunden din skal ha det bra?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Hadde en beagle som var helt ekstrem på nærhet og kos. Han endte med å dra armen din tilbake om du stoppet kosen. Skulle helst bli klappet, strøket på så lenge han ikke var på tur eller spiste mat. Så om jeg skal estimere, noen timer per dag Anonymkode: 2c253...15c 1
Troyamin Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor mye klapper/koser dere med hunden deres? Min hund elsker å bli koset på magen, hun ligger da og nyter, men jeg hater det, synes det er så kjedelig! Derfor gjør jeg det sjelden.. Flere som synes slik er kjedelig? Anonymkode: d7b26...397 Nærhet er viktig. Det knytter sterke bånd. Og for min del finnes det ikke noe bedre enn å sitte taus og kose hund❤️ Jeg mener, hva skal man med hund dersom man ikke liker å kose med den? 3
Paulinetta Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Hvis jeg og hunden er i samme hus og jeg sitter ned, så koses det kontinuerlig. Hvis jeg ikke har en hånd på henne så dytter hun den og ber sånn om at jeg skal fortsette. Nå nyter jeg det selv da, ellers hadde jeg ikke gjort det. 1
Anonymbruker*** Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Helt ærlig tror jeg sjeldent det er mere enn 1,5 time med kos om dagen tilsammen. Hun er glad i kos og nærhet, men når aktivitetsbehov og andre behov er dekket ligger hun gjerne på gulvet å titter på skjermen eller legger seg i buret. Søker hun kos er det ofte tegn på at hun har godt av mer stimuli. Da tar jeg kanskje heller en liten tur, drakamp, gir tyggebein/hjernetrimleke eller trener litt triks heller enn å klappe på henne i en halv evighet. For meg er det viktig at hunden er trygg og tilfreds uten kontinuerlig bekreftelse. Har gjerne en kose/klemme sesjon på 15-20 min da. På late eller syke dager kan vi dele sofaen i timesvis.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Kan du ikke kose med hunden når du ser på tv eller noe? Anonymkode: d3473...467 1
PITTY Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 Vil du ha "happy dog" er denne delen viktig. Den gjør mye for deg,(lojalitet.) Du burde kunne gi et minimum tilbake. For svarte.. 2 2
Tanuki Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Elsker kos! Det er jo noe av det beste ved å ha hund. Hvis det er kjedelig for deg bør du kanskje heller skaffe deg en gullfisk.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 Så fort jeg tar fram strikketøyet slenger hunden seg ned på rygg ved siden av meg i sofaen og sparker meg til jeg legger fra meg strikketøyet og klør henne på magen🙈 Det er jeg som har skjemt henne bort så jeg må jo bare klø da🤷🏼♀️😅 Anonymkode: 037d9...908 1
Valkyrja Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 Hunden i heimen her er ekstremt kosete, og får aldri nok. Hun vil helst sitte oppå foten til gjestene mens de klør henne bak øret, og hun elsker at to eller tre stk klør henne på magen samtidig. Hvis vi slutter å klø,henter hun hånda igjen for at vi skal fortsette. Hun deler ut mange nuss, og er så sjarmerende at fanklubben hennes er stor.😄 Hun er likevel flink til å slappe av for seg selv,men er så glad i folk at hun blir overlykkelig for oppmerksomhet. Hadde det vært opp til henne hadde noen alltid hatt en hånd klar for å klø henne,men vi må få gjort litt annet også😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå