Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 40% på barnebøker, så jeg håpet å få unna noen julegaver, og vi har blant annet en jente på 11 år å kjøpe til, hun er interessert i dyr og særlig hest. Har noen et tips til hvilken bok som kan passe henne?

Anonymkode: 5f4c5...9a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den hvite hestens hemmelig av Maren Ørstavik. Første bok i en serie på tre bøker. Fine bøker om hester, vennskap og identitet. 

Anonymkode: 1bbb4...e88

• Nyttig 1
Skrevet

Evt serien Star stable: Skjebnerytterne. Denne serien er basert på et dataspill. 

Anonymkode: 1bbb4...e88

Skrevet

Ikke om hest da. Men jenta vår og flere av klassekameratene er helt hekta på Heartstopper serien. Noen av bøkene er dramatisert og går på Netflix. Bøkene er foreløpig kun på engelsk, men er lettleste.

Anonymkode: 72616...379

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 7.53):

Det er 40% på barnebøker, så jeg håpet å få unna noen julegaver, og vi har blant annet en jente på 11 år å kjøpe til, hun er interessert i dyr og særlig hest. Har noen et tips til hvilken bok som kan passe henne?

Anonymkode: 5f4c5...9a3

Amuletten eller Vundersmed-serien. Ikke kjøp sånne standard «jentebøker». I dem skal jenter være kjedelige skapninger opptatt av sminke, popularitet og gutter. La barna betale for slike bøker med egne ukepenger. Vi som voksne bør ta på alvor å gi barn ordentlige forbilder også i bøkene. 

Anonymkode: 4c0dc...834

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 18.30):

Ikke om hest da. Men jenta vår og flere av klassekameratene er helt hekta på Heartstopper serien. Noen av bøkene er dramatisert og går på Netflix. Bøkene er foreløpig kun på engelsk, men er lettleste.

Anonymkode: 72616...379

Støtter denne ! De bøkene er veldig godt likt her i hus og av venner . Har hun lest kattekrigerne , de har også vært veldig populære her i huset fra omtrent samme alder .  

Skrevet

Mange gode forslag her. Om hun er glad i å lese, og enda ikke har blitt introdusert for Harty Potter, ville jeg vurdert å kjøpe første boka, de vises stein

Det er noe med den serien, for den ser ut å engasjere barn som liker å lese, like mye nå, som når de kom for over 20 år siden.

• Liker 1
Skrevet

Nordlys-bøkene!

Anonymkode: 3109c...3cb

• Liker 1
Skrevet

bøkene om "gubben og katten" fra Sven Nordqvist.

bøkene til Rick Riordan.

Anonymkode: 447e8...c90

Skrevet

Sjekk ut bøkene til Marta Breen! Kjempebra for unge jenter!

Anonymkode: 4d08f...e89

Skrevet

Det finnes dem som er klare for Harry Potter allerede i den alderen. Vanskelig for mange men.

Anonymkode: 172a0...f54

Skrevet

Bobsey barna :)

• Hjerte 1
Skrevet

Harry Potter, Alma Freng «fremmedsteds reisebyrå», Ingenlundserien, Dustedagbøkene, Percy Jackson og lyntyven. Disse sluker min 11-åring. 

Anonymkode: e8cab...8fc

Skrevet

Mia Myhr og barna som forsvant av Sara Hjardar. Ny norsk tegneserie som 11-åringen her elsket!

Kattekrigerne er også midt i blinken, den tror jeg alle i venninnegjengen leser nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...