AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Hei! Jeg lurte på om dere mammaer der ute kan hjelpe meg litt, jeg har ei datter som blir 2 år i november, og har hatt perioder sikkert i ett halvt år, der hun står opp på natten. Ikke våkner og sovner igjen, men er helt lys våken som om det skulle være morgen, sier "hallo!" og vil gå, leke, tegne etc. Når det skjer er hun gjerne oppe mellom 2-4 timer. Dette gjelder uansett hva jeg gjør, om vi ligger i mørke eller står opp (ikke slår på lys etc, men går ut i stuen for å sitte i sofaen fks. så jeg ikke skal sovne fra henne for jeg blir super trøtt) Er det noen som har opplevd det samme?? Føler alle andres barn i min krets, legger seg når de skal og sover natten ut. Kan nevne at hun ikke har den beste apetitten, har aldri hatt det, så gir henne fortsatt nan melk på kvelden og hvis hun spør om det selv. Og andre netter, når hun ikke står opp lys våken, kan det hende hun våkner fks hver andre time, og vil bli holdt og selvom hun sovner igjen så får jeg ikke lagt henne ned/sette meg med henne på meg uten at hun gråter til jeg reiser meg med henne igjen. Så jeg begynner å bli veldig trøtt og lei!! Hadde hjulpet veldig å vite at jeg ikke var alene, da det føles veldig sånn ut😅 Anonymkode: cd13c...a64 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Ikke ut av soverommet før det er morgen. F.eks fram til kl 06 er det natt og man skal være på soverommet. Montere timer på en lampe på soverommet satt til dette klokkeslettet, eller kjøpe sånn fancy klokke til dette formålet. Samsove. Har da muligheten til å slumre litt selv om ungen er våken. Også lettere å roe ned barnet når man sover sammen. Tror flere foreldre enn de som vil innrømme det har ligget i samme seng som barnet og fysisk holdt det fast midt på natten🙈. Min 2 åring kan være våken midt på natten i perioder, men blir liggende i ro i senga siden han har forstått at det ikke er morgen før det er morgen. Han er faktisk akkurat sovnet igjen nå etter å vært våken en times tid. Har ikke morgen her før kl 08. Så nei, du er ikke alene om "nattevåk" til tross for at ungen er passert 2🤣 Anonymkode: 23a68...59b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå