Gå til innhold

Iman Meskini

Jane Eyre

Anbefalte innlegg

Jane Eyre skrev (36 minutter siden):

Er det ikke vanlig å copy paste en slags introduksjon når man oppretter en influenser tråd i rampelys kategorien? Klart vi kan diskutere SOME aktiviteten til Meskini, som ikke bare begrenser diskusjonen til å gjelde Instagram ikke sant? Det er ikke så uvanlig at debattanter drifter bort fra trådens hovedformål innimellom. Det må vi tåle. 

Men jeg er enig med @Aricia her, jeg tenkte også at det var ganske vidt og prøvde å lese igjen for å skjønne hva som skulle diskuteres.

Jane Eyre skrev (37 minutter siden):

Man må ikke inneha nøyaktige statistiske opplysninger om Meskini sin Instagram aktivitet for å kunne diskutere aktuelle tema.

Men man må ha litt peiling på hva hun poster! Når du påstår at Meskini ikke har vist sin støtte til kvinner i Iran når hun faktisk har gjort det MYE den siste tiden, og du får masse likerklikk for det, så er du med på å spre falsk info om en fantastisk ung kvinne som har støttet en viktig sak. Jeg har selv respondert på hennes stories den siste tiden og vært så glad for at hun med så mange følgere har vist et klart standpunkt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lysestake skrev (47 minutter siden):

Men jeg er enig med @Aricia her, jeg tenkte også at det var ganske vidt og prøvde å lese igjen for å skjønne hva som skulle diskuteres.

Men man må ha litt peiling på hva hun poster! Når du påstår at Meskini ikke har vist sin støtte til kvinner i Iran når hun faktisk har gjort det MYE den siste tiden, og du får masse likerklikk for det, så er du med på å spre falsk info om en fantastisk ung kvinne som har støttet en viktig sak. Jeg har selv respondert på hennes stories den siste tiden og vært så glad for at hun med så mange følgere har vist et klart standpunkt. 

Du skriver at Meskini har postet mye mer den siste tiden så ser du vel på tidspunkt denne tråden ble opprette vel? Jeg skriver også «bra at hun har begynt å poste» til en bruker som skriver at «hun nå har lagt ut en post». 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lysestake Takk for presisering, jeg er enig.

Mange influencere får kritikk for å være tause om dagsaktuelle tema der de kunne brukt stemmen og posisjonen sin til å ta stilling og sette fokus på viktige spørsmål. Iman Meskini er etter mitt syn et hederlig unntak i så henseende - hun bruker stories svært aktivt til oppdateringer og reposter som angår viktige saker i nyhetsbildet. Hun framstår som svært bevisst i forhold til de fleste.

@Jane Eyre Greit nok at trådens tematikk kan spore litt av, det er ikke til å unngå. Men om den raskt blir en generell diskusjon om hijab og kvinner i islam hører den ikke hjemme på Rampelys. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 minutt siden):

@lysestake Takk for presisering, jeg er enig.

Mange influencere får kritikk for å være tause om dagsaktuelle tema der de kunne brukt stemmen og posisjonen sin til å ta stilling og sette fokus på viktige spørsmål. Iman Meskini er etter mitt syn et hederlig unntak i så henseende - hun bruker stories svært aktivt til oppdateringer og reposter som angår viktige saker i nyhetsbildet. Hun framstår som svært bevisst i forhold til de fleste.

@Jane Eyre Greit nok at trådens tematikk kan spore litt av, det er ikke til å unngå. Men om den raskt blir en generell diskusjon om hijab og kvinner i islam hører den ikke hjemme på Rampelys. 

Da får vi håpe at folka som er på jobb her inne, sluser bort irrelevante kommentarer fra tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...