Jane Eyre Skrevet 4. oktober 2022 #1 Del Skrevet 4. oktober 2022 «I mai tidligere i år, kom Forbes’ 30 under 30-lister der de trekker frem unge profiler som har markert seg i ulike bransjer. Totalt er 300 europeiske gründere, profiler og ledere trukket frem i ti ulike kategorier. Iman Meskini, kjent fra «Skam», er på Europa-listen i kategorien Social Impact – og på kjendislisten. I begrunnelsen trekkes det frem at Meskini i tiden etter «Skam» har brukt sin store fanbase, med blant annet over 500.000 følgere på Instagram, til å starte dialog om hvordan unge muslimer blir representert i Norge og andre vestlige land. De noterer også at hun har vært den første kvinnen til å gå med hijab i førstegangstjenesten i det norske forsvaret og skrevet bok om hijab». Utdrag fra vg artikkel mai 2022. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 4. oktober 2022 #2 Del Skrevet 4. oktober 2022 Super flink jente😊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 4. oktober 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 4. oktober 2022 I kjølevannet av revolusjon som nå pågår i Iran, der kvinner på lik linje som Meskini, ønsker å velge selv om de skal bære de(t) religiøse hodeplaggene (et), forbauser det meg at det har vært så stille fra Meskini sin kant. Jeg ser lite spor av historier og innlegg vedrørende dette. Meskini har en halv million følgere på Instagram, og har av Forbes blitt kåret til en av de mektigste unge menneskene under 30 år når det gjelder sosial innflytelse. Hvorfor bruker hun ikke plattformen hennes for folket i Iran? 24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 6. oktober 2022 #4 Del Skrevet 6. oktober 2022 Jane Eyre skrev (På 5.10.2022 den 0.19): I kjølevannet av revolusjon som nå pågår i Iran, der kvinner på lik linje som Meskini, ønsker å velge selv om de skal bære de(t) religiøse hodeplaggene (et), forbauser det meg at det har vært så stille fra Meskini sin kant. Jeg ser lite spor av historier og innlegg vedrørende dette. Meskini har en halv million følgere på Instagram, og har av Forbes blitt kåret til en av de mektigste unge menneskene under 30 år når det gjelder sosial innflytelse. Hvorfor bruker hun ikke plattformen hennes for folket i Iran? Jeg er helt enig. Jeg klarer bare ikke å forstå at hijab-bærere ser på egen hijab-bruk som noe som er isolert fra resten av verden. For meg framstår det å bære hijab som en indirekte støtte til det helt grusomme regimet i Iran. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 6. oktober 2022 (endret) Lafamiglia skrev (På 6.10.2022 den 21.15): Jeg er helt enig. Jeg klarer bare ikke å forstå at hijab-bærere ser på egen hijab-bruk som noe som er isolert fra resten av verden. For meg framstår det å bære hijab som en indirekte støtte til det helt grusomme regimet i Iran. Ikke dum refleksjon du kommer med, men jeg synes man skal få lov til å bære plagget hvis man selv ønsker. Om man har blitt bedt om å bære det, presset til å bære det eller det har ligget en forventning om å bære hodeplagget fra ung alder, så er det kanskje ikke så lett å ta den av seg som voksen.. Man kan på en måte si at man har et valg som voksen, men at det ikke var et valg som barn. Jeg håper hun bruker plattformen sin på å formidle viktig kunnskap og nyheter. Det blir på en måte litt dobbelt moralsk å være forkjemper for frihet til å ha på seg hijab, men ikke frihet til å ta den av seg.. Endret 11. oktober 2022 av Jane Eyre Feilstaving 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. oktober 2022 #6 Del Skrevet 7. oktober 2022 Hun har postet støtte til kvinnenes opprør i Iran i stories nå. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 7. oktober 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 7. oktober 2022 Aricia skrev (32 minutter siden): Hun har postet støtte til kvinnenes opprør i Iran i stories nå. Ja jeg så det, endelig! Håper hun poster flere 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda A Skrevet 7. oktober 2022 #8 Del Skrevet 7. oktober 2022 Jane Eyre skrev (48 minutter siden): Ja jeg så det, endelig! Håper hun poster flere Hun har gjort det flere ganger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 7. oktober 2022 #9 Del Skrevet 7. oktober 2022 Jane Eyre skrev (På 5.10.2022 den 0.13): «I mai tidligere i år, kom Forbes’ 30 under 30-lister der de trekker frem unge profiler som har markert seg i ulike bransjer. Totalt er 300 europeiske gründere, profiler og ledere trukket frem i ti ulike kategorier. Iman Meskini, kjent fra «Skam», er på Europa-listen i kategorien Social Impact – og på kjendislisten. I begrunnelsen trekkes det frem at Meskini i tiden etter «Skam» har brukt sin store fanbase, med blant annet over 500.000 følgere på Instagram, til å starte dialog om hvordan unge muslimer blir representert i Norge og andre vestlige land. De noterer også at hun har vært den første kvinnen til å gå med hijab i førstegangstjenesten i det norske forsvaret og skrevet bok om hijab». Utdrag fra vg artikkel mai 2022. Iman er et navn da forstår jeg , det er også et begrep i islam , en tilstand av tro, som blant annet innebærer å ikke la ansiktet sitt fotografere eller filme..slik det er forbudt å vise ansikt av profeten. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 9. oktober 2022 #10 Del Skrevet 9. oktober 2022 Iman har postet masse om kvinner i Iran og retten til å velge selv, dumt av dere som påstår hun ikke gjør det da hun har gjort det veldig mye. Iman har to søstre som ikke går med hijab, mens hun og moren gjør det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 9. oktober 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 9. oktober 2022 (endret) lysestake skrev (9 timer siden): Iman har postet masse om kvinner i Iran og retten til å velge selv, dumt av dere som påstår hun ikke gjør det da hun har gjort det veldig mye. Iman har to søstre som ikke går med hijab, mens hun og moren gjør det. Meskini har over de siste dagene postet flere innlegg vedrørende revolusjonen i Iran, sjekk når denne tråden ble opprettet. På daværende tidspunkt opplevde jeg at hun ikke hadde vist nok engasjement på hennes egen plattform. Endret 10. oktober 2022 av Jane Eyre Feilstaving 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 11. oktober 2022 #12 Del Skrevet 11. oktober 2022 Dette er en tråd om Iman Meskinis IG-konto, ikke en generell tråd/debatt om hijab-bruk. Jeg får et sterkt inntrykk av at flere som svarer ikke har førstehåndskjennskap til den i det hele tatt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 11. oktober 2022 #13 Del Skrevet 11. oktober 2022 Aricia skrev (43 minutter siden): Dette er en tråd om Iman Meskinis IG-konto, ikke en generell tråd/debatt om hijab-bruk. Jeg får et sterkt inntrykk av at flere som svarer ikke har førstehåndskjennskap til den i det hele tatt. Synes hun er en flott ung dame, hun har sunne verdier, er familiekjær og virker som et godt medmenneske. I motsetning til andre influencere i hennes alder synes jeg hun er et flott eksempel for unge kvinner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 11. oktober 2022 Aricia skrev (8 timer siden): Dette er en tråd om Iman Meskinis IG-konto, ikke en generell tråd/debatt om hijab-bruk. Jeg får et sterkt inntrykk av at flere som svarer ikke har førstehåndskjennskap til den i det hele tatt. Hei, det er en tråd om Iman Meskini. Det er heller ikke en generell tråd om hennes ig konto. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 11. oktober 2022 #15 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jane Eyre skrev (14 minutter siden): Hei, det er en tråd om Iman Meskini. Det er heller ikke en generell tråd om hennes ig konto. Ok. Men det er ikke en tråd om hijab sånn generelt (som var det jeg faktisk skrev), eller om islam. Når du poster tråden på Rampelys impliserer det vanligvis at det er en offentlig persons SoMe-kanaler man diskuterer. Mange som svarer skriver ikke om Iman Meskini i det hele tatt, og virker helt uoppdaterte på hva hun faktisk poster. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 11. oktober 2022 #16 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jane Eyre skrev (På 5.10.2022 den 0.13): «I mai tidligere i år, kom Forbes’ 30 under 30-lister der de trekker frem unge profiler som har markert seg i ulike bransjer. Totalt er 300 europeiske gründere, profiler og ledere trukket frem i ti ulike kategorier. Iman Meskini, kjent fra «Skam», er på Europa-listen i kategorien Social Impact – og på kjendislisten. I begrunnelsen trekkes det frem at Meskini i tiden etter «Skam» har brukt sin store fanbase, med blant annet over 500.000 følgere på Instagram, til å starte dialog om hvordan unge muslimer blir representert i Norge og andre vestlige land. De noterer også at hun har vært den første kvinnen til å gå med hijab i førstegangstjenesten i det norske forsvaret og skrevet bok om hijab». Utdrag fra vg artikkel mai 2022. Dette er åpningsinnlegget ditt @Jane Eyre, og det er faktisk ganske vidt, uten en klar angrepsvinkel. Du sier ingenting her om hva det er ved Meskini du vil diskutere i tråden din om henne. Du siterer bare en VG-artikkel. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 11. oktober 2022 #17 Del Skrevet 11. oktober 2022 Iman har en viktig stemme, jeg er glad hun bruker den til å fremme at kvinner skal velge selv. Per nå står debatten om bruk av hijab, eller ikke, ikke om kvinners rett til å velge selv. Fokuset må flyttes. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 11. oktober 2022 #18 Del Skrevet 11. oktober 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 11. oktober 2022 Aricia skrev (56 minutter siden): Dette er åpningsinnlegget ditt @Jane Eyre, og det er faktisk ganske vidt, uten en klar angrepsvinkel. Du sier ingenting her om hva det er ved Meskini du vil diskutere i tråden din om henne. Du siterer bare en VG-artikkel. Er det ikke vanlig å copy paste en slags introduksjon når man oppretter en influenser tråd i rampelys kategorien? Klart vi kan diskutere SOME aktiviteten til Meskini, som ikke bare begrenser diskusjonen til å gjelde Instagram ikke sant? Det er ikke så uvanlig at debattanter drifter bort fra trådens hovedformål innimellom. Det må vi tåle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 11. oktober 2022 Aricia skrev (1 time siden): Ok. Men det er ikke en tråd om hijab sånn generelt (som var det jeg faktisk skrev), eller om islam. Når du poster tråden på Rampelys impliserer det vanligvis at det er en offentlig persons SoMe-kanaler man diskuterer. Mange som svarer skriver ikke om Iman Meskini i det hele tatt, og virker helt uoppdaterte på hva hun faktisk poster. Man må ikke inneha nøyaktige statistiske opplysninger om Meskini sin Instagram aktivitet for å kunne diskutere aktuelle tema. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå