Gå til innhold

Deprimert fordi jeg ikke føler meg kvinnelig og pen nok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke noe galt med meg utseendemessig, i sin helthet. Men jeg har Asperger og det forklarer kanskje hvorfor jeg har hatt lav selvfølelse siden jeg gikk i bhg. Følte meg alltid annerledes, fikk lite respekt fra jevnaldrende og var den som ble mobbet. Følte meg ikke fin som andre, var blek i forhold til de pene, og lengre enn de andre. Følte meg liksom som en mann. Det er mange år siden nå, og ting er ikke såå ille lenger. Men jeg har enda ikke klart å få venner og får det ikke lett. Går bra å snakke 2 og 2 men i det vi blir 3 er jeg den som er utenfor. Jeg bare aner ikke hvorfor det skjer! Har prøvd å gjøre som andre og være der det skjer hele tiden, men da blir det bare rart til slutt og jeg føler jeg blir mer plagsom enn en glede. Har også bodd i utlandet en del, og der har jeg såklart truffet maaaange flotte folk. Og jeg ser hva jeg kunne hatt om jeg ikke hadde Asperger. Jeg hadde hatt mye mer venner, bedre karriere og vært mer fornøyd. Jeg klarer aldri helt å nyte selskapet med meg selv fordi jeg vet jeg har denne diagnosen. Jeg føler meg helt alene og at egentlig bryr ingen seg. Jeg lever ikke opp til forventningene til folk, for mange ønsker å bli kjent med meg, helt til de kommer litt inn på meg og trekker seg fra igjen fordi jeg bare var en kjedelig person. Jeg er sint på foreldrene mine og, for det er fra en av de jeg har fått genene. Jeg har funnet ting jeg kan like på fritiden, men tenker såklart at det også er Asperger så jeg sluttet med det. 
Noen ganger ønsker jeg at en ulykke skjer meg så jeg kanskje har flaks og ødelegger den delen som er autistisk. 

Anonymkode: 7d62b...33d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg ikke som en kvinne, slik som disse flotte kvinne er. Jeg føler jeg er mye større enn dem, fordi jeg er høy. Jeg føler bevegelsene mine ikke er sensuelle nok og at jeg er maskulin i forhold. Hvordan får man mer sensuelle bevegelser?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler meg ikke som en kvinne, slik som disse flotte kvinne er. Jeg føler jeg er mye større enn dem, fordi jeg er høy. Jeg føler bevegelsene mine ikke er sensuelle nok og at jeg er maskulin i forhold. Hvordan får man mer sensuelle bevegelser?

åhh, du høres ut som en drøm😘

Skrevet

Livet handler ikke om å være flottest mulig, ha karierre, en lang venneliste, eller følge i "alle andres" fotspor.

I mine øyne er du et verdifullt menneske uansett, og hvilke diagnoser man enn måtte ha, påvirker ikke dette; du er fortsatt uendelig dyrebar og like unik.

- B.

Anonymkode: c6a36...017

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Livet handler ikke om å være flottest mulig, ha karierre, en lang venneliste, eller følge i "alle andres" fotspor.

I mine øyne er du et verdifullt menneske uansett, og hvilke diagnoser man enn måtte ha, påvirker ikke dette; du er fortsatt uendelig dyrebar og like unik.

- B.

Anonymkode: c6a36...017

Jeg vil ikke være unik!! Særlig ikke når det er på denne negative måten! Jeg har heldigvis selvinnsikt nokk til å ikke gjøre som folk flest, nemlig videreføre genene.

Skrevet
kiloijdh skrev (5 minutter siden):

åhh, du høres ut som en drøm😘

Ironisk? Jeg føler aldri jeg får forandret meg nokk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vet du hvorfor jenter får så mange likes på tiktok danser? Fordi de er håpløse, ikke har rytme og de dummer seg ut. For mange menn er det søtt, de virker ikke lenger så uoppnåelig perfekte. 

Så klønete kan faktisk være et stort pluss! Å være søt er også veldig feminint, og da mener jeg ikke utseendemessig. Og man må forresten aldri måle seg med disse tiktok danserne, de bruker filtere på videoene som får dem til å se mye mer formfulle ut, eller tynnere etter ønske. De kan lage brede hofter, tynn mage, og fine tynne lange ben. 

Å være høy er også faktisk klasse. Man blir tatt mer seriøst med klasse. Med det mener jeg at man tar en høy modell med naturlig utseende og små pupper og smale hofter, mer seriøst, enn en liten lav Oslo jente som har fikset på utseendet og med for mye sminke. I begge deler av motsetningen er begge pene. Men på hver sin måte. Og menn liker forskjellige ting. Ikke at du har nevnt noe om at du ønsker deg partner, men vi kvinner definerer dessverre for ofte oss selv etter hva menn liker. 

uansett, klumsete danef er veldig sexy! Og det er høye damer også!! Ikke la deg tro at du ikke er masse kvinne, bare fordi du sammenligner deg med en helt annen kategori innenfor penhet! 

Anonymkode: e017d...74b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet du hvorfor jenter får så mange likes på tiktok danser? Fordi de er håpløse, ikke har rytme og de dummer seg ut. For mange menn er det søtt, de virker ikke lenger så uoppnåelig perfekte. 

Så klønete kan faktisk være et stort pluss! Å være søt er også veldig feminint, og da mener jeg ikke utseendemessig. Og man må forresten aldri måle seg med disse tiktok danserne, de bruker filtere på videoene som får dem til å se mye mer formfulle ut, eller tynnere etter ønske. De kan lage brede hofter, tynn mage, og fine tynne lange ben. 

Å være høy er også faktisk klasse. Man blir tatt mer seriøst med klasse. Med det mener jeg at man tar en høy modell med naturlig utseende og små pupper og smale hofter, mer seriøst, enn en liten lav Oslo jente som har fikset på utseendet og med for mye sminke. I begge deler av motsetningen er begge pene. Men på hver sin måte. Og menn liker forskjellige ting. Ikke at du har nevnt noe om at du ønsker deg partner, men vi kvinner definerer dessverre for ofte oss selv etter hva menn liker. 

uansett, klumsete danef er veldig sexy! Og det er høye damer også!! Ikke la deg tro at du ikke er masse kvinne, bare fordi du sammenligner deg med en helt annen kategori innenfor penhet! 

Nø er det ikke typisk Oslo/blogger jenter jeg sammenligner meg med. Jeg har ikke den interessen for utseende. Jeg fikser ikke på noe. Jeg foretrekker mer ekte. Men det er sånne ekte jeg liker. Store pupper har de heller ikke. Men jeg er likevel så annerledes og mindre populær.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nø er det ikke typisk Oslo/blogger jenter jeg sammenligner meg med. Jeg har ikke den interessen for utseende. Jeg fikser ikke på noe. Jeg foretrekker mer ekte. Men det er sånne ekte jeg liker. Store pupper har de heller ikke. Men jeg er likevel så annerledes og mindre populær.

De høres mer ut som «the natural pretty girl next door» og du er «the naturell model girl next door»

Virker som dere alle er naturlige pene, bortsatt fra at du har lengre ben og kanskje litt mer klønete. Men det gjør deg like mye kvinne!

Skrevet

Jeg har ikke asperger og er prikk lik når det gjelder følelsene om meg selv. Så det er ikke nødvendigvis slik at diagnosen din er problemet her.

Jeg er også høy, føler meg maskulin og aldri feminin, er klumsete og rar, har mørkere stemme enn andre kvinner, store føtter, aldri blitt sjekka opp, blir rar rundt andre, sier mye rart og passer liksom aldri inn. Har ikke fått nye venner siden barneskolen (er nå 39 år). Jeg kunne bare tenkt meg å være normal med familie og venner. Men jeg er selvsagt  en snål, isolert alenemamma. 

Du er ikke alene ❤️ 

Anonymkode: 92cb5...a23

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Begynn å dans magedans salsa tango feks

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De høres mer ut som «the natural pretty girl next door» og du er «the naturell model girl next door»

Virker som dere alle er naturlige pene, bortsatt fra at du har lengre ben og kanskje litt mer klønete. Men det gjør deg like mye kvinne!

Hehe takk, det er nok så. Men jeg føler hele tiden jeg ikke passer inn. Jeg er leieavtale å bli misforstått som sur eller deppa. Jeg blir jo deppa når folk tror jeg er sur når jeg ikke er det. Er jeg virkelig så feil? Føler alt jeg gjlr automatisk er feil og annerledes fordi jeg har Asperger.

Skrevet

Gå for en Aspergermann!❤️

Anonymkode: 4e592...fdf

• Liker 1
Skrevet

For meg så hjalp det utrolig mye på selvfølelsen og det å føle meg mer feminine å bytte ut garderoben min! Kjøpte nye klær av god kvalitet og tilpasset min kroppsfasong, mer farger og litt strammere plagg enn hva jeg har brukt før og føler meg så BRA! 

Anonymkode: 5648b...7ec

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg har Asperger og det forklarer kanskje hvorfor jeg har hatt lav selvfølelse siden jeg gikk i bhg. 

Det tror jeg også. Har selv asperger og slitt med mye av de samme tankene som deg. Går til psykolog nå og psykologen mener at det kan henge sammen med asperger. Asperger hemmer en sosialt, men det gjør også at man kan bli svært ensporet tankemessig og gjør at det blir vanskelig å komme ut av de negative tankene/depresjonen.

Tror du bør bli mer bevisst på at selv om asperger-trekkene dine og depresjonen forteller deg at livet alltid må være som det er nå, så er det helt feil. Du har langt større muligheter enn du tror. Og når man har asperger/depresjon bør man ha noen å snakke med slik at man kan få korrigert ensporet negativt tankemønster. 

Hadde du kunnet gått tilbake i tid så hadde du sikkert sagt til deg selv i barnehagen at du er alt for ung til å ha så lav sevfølelse som du har. Vel, du er fortsatt for ung til at du ikke kan endre livet ditt og få mye av eller kanskje alt du ønsker deg. 

Anonymkode: 9f651...692

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For meg så hjalp det utrolig mye på selvfølelsen og det å føle meg mer feminine å bytte ut garderoben min! Kjøpte nye klær av god kvalitet og tilpasset min kroppsfasong, mer farger og litt strammere plagg enn hva jeg har brukt før og føler meg så BRA! 

Anonymkode: 5648b...7ec

Ja! :) Sjekk ut Aly Art sine videoer på YouTube, hun har masse bra. Å finne ut hva som gjør akkurat deg vakker og unik er veldig nyttig for selvfølelsen. ❤️

Litt å starte med! :)

Anonymkode: d7e93...9e8

• Hjerte 1
Skrevet

Da tenker jeg det hjelper med tråder som oppfordrer til å korrigere litt på utseende!!!! Ikke noe gæli det nei!
Du er bra nok som du er!

Anonymkode: af7c1...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...