Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Til dere som er utdannet bilmekaniker eller har partner som er bilmekaniker.

Hva har de/dere i timelønn?                         Har en bekjent som har 207kr timen med 10 års ansinnitet…synes dette høres latterlig lavt ut. Burde da hatt krav på høyere lønn enn dette?

Anonymkode: 1bce6...9c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei.

Hva har de/dere i timelønn?                         Har en bekjent som har 207kr timen med 10 års ansinnitet…synes dette høres latterlig lavt ut. Burde da hatt krav på høyere lønn enn dette?

Ut fra denne tariffen https://www.fellesforbundet.no/lonn-og-tariff/tariffoppgjoret-2022/overenskomster-tariff2022/biloverenskomsten-tariffoppgjoret-2022/

Høres 207 kr ut som en rett sats, men merkelig at det ikke er noe mer ansiennitet og hente en 1 år. 

Anonymkode: d5a56...895

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ut fra denne tariffen https://www.fellesforbundet.no/lonn-og-tariff/tariffoppgjoret-2022/overenskomster-tariff2022/biloverenskomsten-tariffoppgjoret-2022/

Høres 207 kr ut som en rett sats, men merkelig at det ikke er noe mer ansiennitet og hente en 1 år. 

Leste denne jeg også, men syntes også det var merkelig at det ikke var mer etter 1 år.

Ser også at det står noe om 87% regelen, men ble for innviklet for meg🙈

Skrevet

Gjermundsens Auto i Tønsberg søkte etter bilmekaniker med ca 52 000,- pr mnd  ca 630 0000,- i året da 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leste denne jeg også, men syntes også det var merkelig at det ikke var mer etter 1 år.

Ser også at det står noe om 87% regelen, men ble for innviklet for meg🙈

Ser det står endel om andre tillegg osv i selve hovedavtalen. Og det presiseres at lønnen er en minste lønn, nå er ikke dette mitt felt så skal ikke prøve å tolke avtalen så alt for mye 😂 

Men det høres feil ut at det ikke skal være noe forskjell mellom 1 år ansiennitet og 10 år, uten at jeg klarte å se en normal "lønnstrinn stige" som jeg er vandt med. Mulig det må forhandles mellom bedrift og arbeidstaker...

Skrevet

Noen som har/vet lønnsstigen for bilmekanikere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei.

De mekanikerne jeg kjenner med lignende annsinitet ligger på 257,- nå.

Anonymkode: 88009...2e9

Skrevet

Bilmekamikere har ikke allmenngjort tariffavtale. 

Skrevet

Hvordan i huleste kan mekanikere tjene så sjukt lite når man knapt nok kan parkere en bil utenfor bilverkstedet uten at det koster 20 000 kroner? 

Anonymkode: d905f...b45

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan i huleste kan mekanikere tjene så sjukt lite når man knapt nok kan parkere en bil utenfor bilverkstedet uten at det koster 20 000 kroner? 

Anonymkode: d905f...b45

Flashy lokaler, dumme kundemottakere og dyrt utstyr, kursing…

Anonymkode: c5692...a74

Skrevet

Vet enkelte verksteder har bonusordninger.

Anonymkode: a2fe1...dac

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet enkelte verksteder har bonusordninger.

Anonymkode: a2fe1...dac

De har ingen bonus heller…..

Ts

Skrevet

Var jo gå sakte aksjon i bergen hos Bertel O Steen. De har dårlig betalt! Hadde knappe 250kr timen.

Anonymkode: 65b1c...4d2

Skrevet
PetterKanin skrev (På 5.10.2022 den 17.59):

Bilmekamikere har ikke allmenngjort tariffavtale. 

Det bør de få🧐😬Jeg har en ufaglært 18 åring ansatt som renholder. 205kr/timen! Og opplæring og forståelse av div forhold har mildt sagt vært krevende🥴Håper hun blir😂

Anonymkode: 6db71...a55

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det bør de få🧐😬Jeg har en ufaglært 18 åring ansatt som renholder. 205kr/timen! Og opplæring og forståelse av div forhold har mildt sagt vært krevende🥴Håper hun blir😂

Ufaglærte renholdere har nå siden mai 2022 startlønn på 205,- i timen. Det er lønn i forhold til tariff og helt etter reglene. 

Annonse
Skrevet

Det var lite med 207 kr timen.. spørs hvor man bor i landsdelen, men kjenner noen her på sørlandet og de ligger fra 260-280 med 8-10 års ansiennitet eller mer.. det er ikke rart det slutter mange mekanikere hvis det er for lite lønna

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 9.33):

Ufaglærte renholdere har nå siden mai 2022 startlønn på 205,- i timen. Det er lønn i forhold til tariff og helt etter reglene. 

Ja? jeg vet jo det; poenget var at en selvstendig voksen person med 10 års ansiennitet bør ha mer enn denne 18-åringen😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...