Gå til innhold

Når kom mens tilbake etter fødsel??


aishaaa

Anbefalte innlegg

Hei!

Fødte for 2 mnd siden og fullammer. Dere som både har ammet og ikke ammet - når kom mens etter fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altfor tidlig! Ammet, og den kom etter 4 mnd :(  Håpte at jeg skulle slippet den litt lenger, spesielt siden jeg hadde hørt at amming forsinket den!

Anonymkode: 9272e...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fullammet 2 barn. Begge gangene kom mensen tilbake 4-5 uker etter fødsel.

Anonymkode: b6914...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måneder etter ammeslutt, 1,5 år etter fødsel.

Anonymkode: 06d74...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år etter fødsel. Spent på hvor lang tid det tar denne gangen Fødte for 6 uker siden og etter koronavaksinen i fjor misyat jeg menteuasjonen i flere måndeder før Keg fikk den igjen. Den ble aldri rehelmessig igjen før jeg ble gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullammer, kom tilbake etter tre måneder og en uke. Passer bra ettersom vi egentlig ønsker to tette.

Anonymkode: d2302...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10mnd, hadde trappet veldig ned på ammingen. Litt overraskende at den kom, for jeg hadde ekstremt sjeldent menstruasjon før jeg fikk barn. 

Anonymkode: ce7b0...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammet og mensen kom tilbake 6 uker etter fødsel. (Renselsen hos meg var over etter ca 4uker og var smertefri bortsett fra smertene og hevelsen nedentil.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 måneder tok det her. Ammet fremdeles men hadde kuttet kraftig ned på det tidspunktet. 

Anonymkode: 5e10a...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mnd med første, 8 mnd denne ganga. Amming minst hver 3 time, så det kan ikke ha noe med det å gjøre. Tok en dose koronavaksine i desember, så jeg mistet den dessverre ikke pga det heller 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 år tok det før min kom tilbake 🙈Ble dyrt! Tok test nesten hver måned for var jo redd for å være gravid igjen hele tiden 😂

Anonymkode: d3187...dae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte i oktober og mensen kom tilbake i juni året etterpå. Fullammet til måned 4/5 og mye amming også etterpå. 

Anonymkode: 00828...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammet til småen var 11½ måned. Mensen kom tilbake akkurat to uker etter ammeslutt. Det var veldig lite amming på slutten da, bare en liten skvett om kvelden før leggetid. Da denne ble kuttet ut, kom mensen raskt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn nr. 1 - fullammet - kom tilbake så fort vi begynte å introdusere smaksprøver - rundt 5 mnd etter fødsel

Barn nr. 2 - fullammet - er nå over 13 måneder siden fødsel, men fremdeles ingen mens. Er veldig overrasket egentlig. Har ammet barna mine veldig likt, så hadde jo regnet med å få mensen for lenge siden. Har alltid hatt regelmessig mens, men er litt mistenksom, siden jeg tok corona-vaksinen mens jeg var gravid. Har jo forstått at det kan gi forstyrrelser i menstruasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen er 8 mnd og jeg venter enda. Sist var det vel en 4-6 mnd, men føler jeg ammer mer/oftere nå så kanskje det har noe å si 🤔

Anonymkode: 3d5ba...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Delammet 5mnd. Fikk mensen 9mnd etter fødsel

Anonymkode: 4feb9...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammet til babyen var 3,5 mnd gammel. Fikk mensen da babyen var 4,5 mnd gammel.

Anonymkode: 5a7e6...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 mnd etter fødselen, på selveste bursdagen min 🥳

Anonymkode: a9798...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

9 mnd etter fødselen, på selveste bursdagen min 🥳

Anonymkode: a9798...250

Glemte å nevne at jeg fullammet.

Anonymkode: a9798...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...