AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #1 Skrevet 4. oktober 2022 Har hørt rykter om at stillingen jeg har skal reduseres fra 100% til 50%, det er jeg ikke innterresert i og kommer til å si opp, kan arbeidsgiver bare sette den ned uten videre? Anonymkode: 10cb6...077
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Skrevet 4. oktober 2022 Ved endringsoppsigelse vil jeg tro de kan gjøre det. Men det stiller samme krav som ved ordinær oppsigelse, så de kan ikke bare gjøre det ubegrunnet. Anonymkode: 95fb7...9e3 1
Taluno Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Som ab9e3 sier, så skal det være en endringsoppsigelse. I praksis betyr det en oppsigelse, og tilbud om en ny stilling. Da skal det først være ett drøftelsemøte, hvor du får informasjon, og grunnlag for oppsigelsen. Her kan du med fordel ha med tillitsvalgt. Deretter kan du velge å tre inn i den nye stillingen øyeblikkelig, gå ut oppsigelsetiden og deretter tre inn i ny stilling, eller du kan forholde deg til oppsigelsen av ordinær stilling, jobbe ut oppsigelsetiden og si takk for deg. Jeg vil råde deg til sistnevnte, ta det som en oppsigelse fra arbeidsgivers side, jobbe ut oppsigelsetiden og finne deg ny fulltidsjobb. Grunnen til at du burde la arbeidsgiver si deg opp, er at du da kan få dagpenger raskt dersom ny jobb lar vente på seg. På drøftelsemøte ville jeg også sagt at jeg synes det er fryktelig dårlig gjort at du får høre om en slik endring via rykter og andre, framfor ledelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå