Gå til innhold

Til dere menn som har opplevd at kvinnen har vært utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer dere til å stole på en ny partner igjen? Hvor lang tid gikk det før dere evt innledet nytt forhold? Stoler du på partneren din den dag idag eller vil trustissues alltid være en del av deg?

Anonymkode: 5ae7d...966

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Til dere menn som har opplevd at kvinnen har vært utro… - det finnes alltid en grunn hvorfor dette har skjedd og som ofte er det fordi hun fikk ikke det hun trengte fra nettopp deg! 
Kommer dere til å ta bedre vare på neste kvinne? Kommer dere til å setter pris på det hun gjør? Kommer dere til å høre hva hun trenger? 

Stakkars menn altså 😜

Anonymkode: ca446...184

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Til dere menn som har opplevd at kvinnen har vært utro… - det finnes alltid en grunn hvorfor dette har skjedd og som ofte er det fordi hun fikk ikke det hun trengte fra nettopp deg! 
Kommer dere til å ta bedre vare på neste kvinne? Kommer dere til å setter pris på det hun gjør? Kommer dere til å høre hva hun trenger? 

Stakkars menn altså 😜

Hadde du skrevet dette hvis det var motsatt? Altså at det var en kvinne som var bedratt?

Utroskap er forkastelig, og å skylde på den som sitter igjen er ikke greit. Hvis du har det så fælt at du vil være utro, kan du heller avslutte forholdet.

Anonymkode: cc8c4...a1a

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stakkars menn altså 😜

Ok, hun hadde tre kjernepunkter:

- Jeg var alt for snill

- Jeg prøvde å se hva hun trengte

- Jeg var alt for intelligent 

Så da skal jeg med din logikk være?

- Slem

- Mer egoistisk

- Vet ikke helt hvordan jeg for gjort noe med den punktet. Kanskje bli alkoholiker og få hjerneskade?

Nei, vi var nok ikke en perfekt match trass at jeg trodde det i over 10 år (og hun vil fortsatt ha meg tilbake etter 15 år...). Så jeg har vært heldig som har funnet noen som matcher meg bedre.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Det gikk 6 år.  Ikke fordi jeg var såret og ikke kunne stole på, men fordi jeg ikke hadde tid og overskudd til å følge opp et fast forhold.  Hadde nok med to små barn, jobb og hus. 

Er i fast og seriøst forhold nå.  Har ingen problemer med å stole på henne.     

Anonymkode: a2637...d02

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kommer dere til å stole på en ny partner igjen? Hvor lang tid gikk det før dere evt innledet nytt forhold? Stoler du på partneren din den dag idag eller vil trustissues alltid være en del av deg?

Anonymkode: 5ae7d...966

Selvfølgelig stoler jeg på ny partner igjen. Alt annet ville vært uhørt. Min ekssamboer var utro når jeg var på en forretningsreise til USA.

De som villfarer med å legge skylda på sin egen reaksjon for fremtidige partnere er allerede mentalt forstyrret er min mening. Du ser de her på Kvinneguiden ganske ofte, de unnskylder sin egen oppførsel med hva tidligere partnere har gjort mot de.. Tåpelig oppførsel.

Starter du et nytt forhold så må du også starte med ganske blanke ark, og ikke legge all skyld for egen reaksjon på tidligere hendelser. 

Anonymkode: 57ac5...391

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt en utro partner, men jeg har hatt en veldig dårlig en som brøt meg ned psykisk og ga meg dårlig selvfølelse. Det tok kanskje 5-6 år før jeg orket tanken på å få kjæreste igjen

Anonymkode: e5c32...3f7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke hatt en utro partner, men jeg har hatt en veldig dårlig en som brøt meg ned psykisk og ga meg dårlig selvfølelse. Det tok kanskje 5-6 år før jeg orket tanken på å få kjæreste igjen

Anonymkode: e5c32...3f7

Er du mann ?

Anonymkode: 3b91a...114

Skrevet

Det tok meg fire år før jeg klarte å date igjen, nesten seks år før jeg hadde sex på nytt. Nå er det 12 år siden det ble slutt med hun som var utro, jeg er i et fantastisk forhold med ei fantastisk dame. Jeg har ingen grunn til å tro eller mistenke noe somhelst muffens fra min nåværende samboer men jeg har mareritt om at hun er utro når hun ikke sover i samme seng som meg.

Jeg fortalte om at jeg er ødelagt på den måten tidlig i forholdet, at jeg har en irrasjonell frykt for at det vil skje igjen, og det var så vanvittig vondt at det har endret meg. Men det merket jeg var en veldig turnoff for min samboer tidlig i dating fasen så jeg holder det for meg selv etter å ha prøvd å ta det opp noen ganger.

Anonymkode: 9d77e...9a2

• Liker 6
Skrevet

Det tok meg fire år før jeg klarte å date igjen, nesten seks år før jeg hadde sex på nytt. Nå er det 12 år siden det ble slutt med hun som var utro, jeg er i et fantastisk forhold med ei fantastisk dame. Jeg har ingen grunn til å tro eller mistenke noe somhelst muffens fra min nåværende samboer men jeg har mareritt om at hun er utro når hun ikke sover i samme seng som meg.

Jeg fortalte om at jeg er ødelagt på den måten tidlig i forholdet, at jeg har en irrasjonell frykt for at det vil skje igjen, og det var så vanvittig vondt at det har endret meg. Men det merket jeg var en veldig turnoff for min samboer tidlig i dating fasen så jeg holder det for meg selv etter å ha prøvd å ta det opp noen ganger.

Selvfølgelig er slikt turnoff. Ingen føler for å bli straffet for andres synder, og det er forventet at voksne mennesker håndterer sine følelser. Om dette vedvarende er et stort problem for deg bør du søke hjelp hos psykolog. Ikke forvente at din kjære skal håndtere dine følelser og frykt for deg. 

Alle opplever dårlige ting i livet. Det må man klare å takle og legge bak seg, istedenfor å dytte problemer over på partner. 

Anonymkode: c27c6...4a1

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, avsporing og svar til dette.

Mvh. Leselusa mod.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er slikt turnoff. Ingen føler for å bli straffet for andres synder, og det er forventet at voksne mennesker håndterer sine følelser. Om dette vedvarende er et stort problem for deg bør du søke hjelp hos psykolog. Ikke forvente at din kjære skal håndtere dine følelser og frykt for deg. 

Alle opplever dårlige ting i livet. Det må man klare å takle og legge bak seg, istedenfor å dytte problemer over på partner. 

Slike innlegg viser hvor langt vi har å gå med å ha forståelse for menns psykiske helse eller psykiske utfordringer. Ville du skrevet det samme om ei dame slet med å stole på en mann som hadde vært utro mot henne?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du verden?  Er det på KG jeg leser dette?  Partneren har vært utro, og du mener mannen bør skjerpe seg og ikke legge skylden på partneren.  

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slike innlegg viser hvor langt vi har å gå med å ha forståelse for menns psykiske helse eller psykiske utfordringer. Ville du skrevet det samme om ei dame slet med å stole på en mann som hadde vært utro mot henne?

Jeg skrev innlegget kjønnsløst, fordi dette selvfølgelig gjelder for begge kjønn. Det er aldri rettferdig ovenfor ny partner at hun/han må belastes for hva tidligere partnere har gjort galt. Ny partner fortjener egen tillit, frihet og å ikke måtte bære byrden av hva noen andre gjorde. Man må bære sine utfordringer og jobbe med dem selv, ikke dytte dem over på en annen. Frem til motsatte er bevist fortjener en ny partner tillit. Ikke å bli straffet for hva andre gjorde. 

• Liker 1
Skrevet

Du verden?  Er det på KG jeg leser dette?  Partneren har vært utro, og du mener mannen bør skjerpe seg og ikke legge skylden på partneren.  

Det er da ikke ny partner sin skyld at tidligere partner var et dårlig menneske. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ser nå at du skrev om å stole på en som har vært utro. Det er ikke det tråden handler om, eller hva jeg skriver om. Tråden handler om tillit til ny date/kjæreste, ikke den som var utro mor deg, og det er også hva jeg skrev om.

Selvfølgelig skal man ikke stole på en som har vært utro. Jeg skriver om at man må gi ny partner, en annen person, tillit, og ikke belaste ny kjæreste for tidligere partners dårlige handlinger. Det er ingen som er ok med å bli straffet for andre sine feil. Det er feil å straffe/belaste NY partner med ting som gikk galt i forrige forhold. Ny partner fortjener tillit, og å kun bære egne handlinger. Ikke eksens handlinger. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er da ikke ny partner sin skyld at tidligere partner var et dårlig menneske. 

Nei, menn som bedratt mann så blir jeg aldri nullstillt. Alle bærer på erfaringer og bagasje. Man kan ikke bli naiv igjen. 

Selvsagt skal man ikke mistro andre eller la de betale for noe de ikke har gjort. Men har an blitt bedratt og lurt så har man tatt lærdom som blir med videre.

Anonymkode: d2be4...4fd

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Mim første eks etter 15 år var utro og kastet eg ut av huset. Det var ikke et pent brudd da det var ei i familien han ble sammen med... På en måte ferdig med det nå etter så mange år. Men med ny partner så føler jeg dem samme frykt... Frykt for og bli så såret igjen... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg frykter det litt, men for å være dønn ærlig så frykter jeg mest min egen udugelighet. Min eks var verdens snilleste og jeg var et rasshøl da vi var sammen. Det er ikke så rart at hun falt for en annen mann. Selvsagt såret det noe innmari, men jeg forstod også henne.

Jeg er sammen med en ny jente nå. Jeg frykter ikke at hun bare plutselig skal være utro, men frykter jo litt at fortiden vil gjenta seg. Da jeg vet jeg kan være vanskelig å være sammen med. Prøver å være en mer oppmerksom partner nå.

Anonymkode: af0ab...502

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Turn off?? Min eks fortalte meg nesten nøyaktig det samme som du gjorde her. Ikke turn off i det hele tatt! Hvorfor i all verden skulle det være det? Det er heller turn on når menn tør å åpne seg på den måten. 

Det gjorde at jeg fikk mer respekt, ydmyket og empati med min eks. Jeg elsket han dypt og vi hadde mange samtaler fra vårt indre. Jeg har enda ikke møtt en mann som fenget meg like mye som han.

Leit å høre at din samboer ikke responderer noe bra på det. Tipper hun ikke har fått kjent det på kroppen selv.

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...