Gå til innhold

Kroppen etter mye alkohol over lang tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært slank, men har de siste 7 årene drukket alkohol daglig.  Jeg var også slank når jeg drakk alkohol daglig, men for noen måneder siden bestemte jeg meg for å endre vanene, og har de siste 3 månedene kun drukket sosialt ved spesielle anledninger (ca. 2 ganger i måneden).

Anonymkode: 5ac62...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var uheldig å publiserte før jeg fikk skrevet ferdig....

Da jeg bestemte meg for å endre vanene så jeg for meg hvordan kroppen min kom til å bedres, men det er det motsatte som har skjedd....
Jeg spiser ikke noe mer nå enn hva jeg gjorde når jeg drakk daglig, men likevel er ikke magen flat lengre. Den er nesten flat når jeg våkner men blir veldig oppblåst i løpet av kort tid selv om jeg kun drikke vann.

Jeg mistenker (og håper) at det bare er ubalanse i bakterier eller noe, men klarer ikke å finne ut hva som kan hjelpe om det er på grunn av alkoholstopp jeg har blitt sånn. 
Har ikke så lyst til å dra til legen på grunn av dette da jeg er redd det kan få konsekvenser for f.eks førerkort om jeg nevner alkoholkonsumet...

Har noen tips?

Skrevet

Er det ganske nettopp du har endret disse vanene? Kanskje kroppen din ennå driver og jobber med å finne tilbake til normalbalanse?

Anonymkode: f9024...c28

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ganske nettopp du har endret disse vanene? Kanskje kroppen din ennå driver og jobber med å finne tilbake til normalbalanse?

Ca 3 måneder siden jeg sluttet å drikke daglig. Hvor lang tid kan det ta å komme tilbake til normalen?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ca 3 måneder siden jeg sluttet å drikke daglig. Hvor lang tid kan det ta å komme tilbake til normalen?

Si det, det kommer nok veldig mye an på hvor mye man har drukket før og hvor skadet man er. Jeg er ikke noen ekspert på dette, men det finnes nok informasjon i fleng på nettet.

Skrevet

Sikker på at du var flat når du drakk? At du ikke bare følte deg bedre fordi alkoholen ga deg kunstig bra selvbilde?

Jeg slet selv med alkohol for 7 år siden. Gikk ikke så langt heldigvis at det var daglig over år, men mer når jeg hadde ferie, var det plutselig 1 uke med alkohol daglig. Merket det først på formen, mye dårligere kondis. Følte meg råtten i kroppen og at jeg stinket selv om jeg dusjet. Ufresh. Og fikk cellulitter. 
Innså hvor det var på vei og sluttet. Cellulittene forsvant, formen ble bedre generelt. 
Men nå reagerer vi nok forskjellig. Det kan være mulig kroppen din har «glemt» slik kroppen din var slik at du nå må jobbe med å komme dit igjen. Altså, som i at en som blir overvektig som ung og er det langt ut i voksenlivet sliter mer og mer med å gå ned fordi kroppen alltid prøver å komme til det den er vant med. 
Og oppblåsthet kan sitte lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...