Gå til innhold

Kredittkort på utenlandske nettsteder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at det ble innført ekstra sikkerhet på nettkjøp, opplever jeg problemer på enkelte utenlandske nettsider. Da også billettsider o.l. som jeg vet er seriøse buikker. Synes før det første det er rart at de ikke ønsker å investere i løsninger så kunder kan bestille fra utlandet. Og selv om det i utgangspunktet er bra med sikkerhet, så stusser jeg litt. For løsningen i de tilfellene er som regel å betale med paypal, og trekke det fra kortet. Eller ringe opp så taster de tallene manuelt. En løsning jeg ikke er glad i og som ikke føles trygg. Men hvordan kan de trekke fra kortet når de får nummeret av meg, men ikke når jeg taster dem inn selv? Og hvorfor godtas paypal, men ikke kort? Noen som vet om andre måter å betale på i de situasjonene?

Anonymkode: f6423...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri opplevd en nettbutikk ikke tar vanlig Visa. 

Skrevet

Det rare er at fortsatt går kjøpene rett gjennnom uten noe ekstra sikkerhet på flere sider, mens på andre sider fungerer det. 

Skrevet
On 10/4/2022 at 9:05 PM, AnonymBruker said:

Etter at det ble innført ekstra sikkerhet på nettkjøp, opplever jeg problemer på enkelte utenlandske nettsider. Da også billettsider o.l. som jeg vet er seriøse buikker. Synes før det første det er rart at de ikke ønsker å investere i løsninger så kunder kan bestille fra utlandet. Og selv om det i utgangspunktet er bra med sikkerhet, så stusser jeg litt. For løsningen i de tilfellene er som regel å betale med paypal, og trekke det fra kortet. Eller ringe opp så taster de tallene manuelt. En løsning jeg ikke er glad i og som ikke føles trygg. Men hvordan kan de trekke fra kortet når de får nummeret av meg, men ikke når jeg taster dem inn selv? Og hvorfor godtas paypal, men ikke kort? Noen som vet om andre måter å betale på i de situasjonene?

Dette har jeg aldri opplevd, har du noen eksempler? Og synes du ikke Paypal er sikkert?

Anonymkode: 10ccc...9b9

Skrevet
On 10/6/2022 at 2:33 AM, AnonymBruker said:

Dette har jeg aldri opplevd, har du noen eksempler? Og synes du ikke Paypal er sikkert?

Nylig ville jeg kjøpe et magasin fra England blant annet, da gikk ikke transaksjonen gjennom fordi de ikke hadde lagt inn den sikkerheten som kreves av norske kort. De hadde heller ikke Paypal som løsning, så da fikk jeg ikke kjøpt noe. Egentlig trodde jeg de kravene bare ble stilt innen EU, men tydeligvis ikke. 

Skrevet
On 10/6/2022 at 2:33 AM, AnonymBruker said:

Til spørsmålet om Paypal, jo det anser jeg som sikkert, mulig du misforsto der. Det jeg ikke forstår er hvorfor man får lov å betale med Paypal når man ikke får lov med kort. Når Paypal uansett trekker pengene fra kortet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...