Gå til innhold

Trakk tenner - vondt i den ved siden av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag forrige uke trakk jeg to vanlige voksen tenner, en oppe og en nede. Har ikke følt noe smerte i de andre tennene tidligere, men i dag morges begynte det å gjøre vondt i tannen bak der jeg trakk. Det er så vondt at det ikke går an å tygge noe der. Ser ikke noe hull som jeg kan se. Lurer på om noen kanskje vet hvorfor, eller om det har sammenheng med at jeg har trukket en foran. 

Skal trekke to nye på torsdag og da kan jeg jo ikke spise på den siden som jeg trekker, og heller ikke på andre siden fordi der er det så vondt å tygge.

Hjelp!

Anonymkode: ec8a3...053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nervene henger sammen så helt normalt at det gjør vondt andre steder i munnen.

Anonymkode: 5b108...b60

Skrevet

Det ble vel tatt røntgen før trekking?

Da så jo tannlegen om det var flere hull. 

Trekke 4 tenner er jo voldsomt, så regner med det er en form for oppfølging?

Anonymkode: 38bca...d85

Skrevet

Anbefaler tannlegen å trekke tennene fordi det gjør vondt i dem men han vet ikke hvorfor?

Anonymkode: 5b4a2...181

Skrevet

Jeg trakk et par tenner ved siden av hverandre, og da var jekselen  bakenfor øm og vond i lang tid etterpå. Dels fordi den ble utsatt for mye press når nabojekselen skulle ut, og dels fordi den ble mer utsatt for ising siden tannhalsen var mer eksponert frem til tannkjøttet grodde skikkelig. Det gikk over etter hvert.

Anonymkode: 3d1af...729

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Anbefaler tannlegen å trekke tennene fordi det gjør vondt i dem men han vet ikke hvorfor?

Anonymkode: 5b4a2...181

trakk ikke tenner fordi det gjør vondt. trekker tenner fordi det var for liten plass, skal ha regulering. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det ble vel tatt røntgen før trekking?

Da så jo tannlegen om det var flere hull. 

Trekke 4 tenner er jo voldsomt, så regner med det er en form for oppfølging?

Anonymkode: 38bca...d85

ble ikke tatt røntgen nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trakk et par tenner ved siden av hverandre, og da var jekselen  bakenfor øm og vond i lang tid etterpå. Dels fordi den ble utsatt for mye press når nabojekselen skulle ut, og dels fordi den ble mer utsatt for ising siden tannhalsen var mer eksponert frem til tannkjøttet grodde skikkelig. Det gikk over etter hvert.

Anonymkode: 3d1af...729

takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...