Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg heldigvis ikke (tror jeg) blitt utsatt for det, men det hender jo titt og ofte, at noen blir en skyteskive for sladder og usannheter. Har du noen erfaring med problemstillingen? Var det alvorlige ting som ble satt i sirkulasjon? Eller mest irriterende? Ble du preget av dette? Imøtegikk du ryktene på noen måte?

Anonymkode: 05257...060

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja flere gutter jeg har avvist har satt ut stygge rykter. En av dem satt ut noe helt sinnsykt som førte til at en i helsetjenesten til kontakt med meg i bekymring for om det ryktet handlet om var sant og fremmede på byen spurte meg og jeg fikk meldinger av fremmede på Facebook som også spurte om ryktet . Jeg fikk sosial angst og ødelagt livet mitt av det ryktet og kan aldri tilgi han eller stole på noen mennesker igjen etter det. Det var en mann som prøvde å ha sex med meg som jeg avviste som satt ut det ryktet 

Anonymkode: bc6b7...516

• Liker 4
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja flere gutter jeg har avvist har satt ut stygge rykter. En av dem satt ut noe helt sinnsykt som førte til at en i helsetjenesten til kontakt med meg i bekymring for om det ryktet handlet om var sant og fremmede på byen spurte meg og jeg fikk meldinger av fremmede på Facebook som også spurte om ryktet . Jeg fikk sosial angst og ødelagt livet mitt av det ryktet og kan aldri tilgi han eller stole på noen mennesker igjen etter det. Det var en mann som prøvde å ha sex med meg som jeg avviste som satt ut det ryktet 

Anonymkode: bc6b7...516

Kjedelig å høre! 

Anonymkode: 05257...060

Skrevet

Ja, fra noen jeg trodde jeg kunne stole på. Det skulle vise seg at det å ikke kunne stille i barnebursdag pga sykdom utløste en storm av potensielt ødeleggende rykter.

Heldigvis er dette en liten bygd der noen har baller nok til å gå rett til kilden å spørre om dette stemmer. Jeg ga samtlige svar på tiltale. Denne smalt tilbake til ryktesprederen fort.

Anonymkode: d4375...a6a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, da jeg bodde i en liten bygd hvor alle kjente alle. Var helt jævlig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja. Barnefar sa jeg nektet samvær. Han måtte spise ordene til slutt. Helt j å gang på gang måtte forsvare meg ovenfor alle som mente de hadde rett til å ta en alvorsprat om det. En av de verste sa unnskyld men da var det gått over ti år.

Anonymkode: eebdf...64c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, i massevis og en god del mer. Det er faktisk noe akkurat nå, men løgneren hadde glemt at det var flere tilstede, så da hjalp det visst ikke å fare med usannheter. Det som er interessant er at løgneren pluss et par til, var de som gjorde noe galt mot meg, løgnen ble vel spredd for å dekke over at de selv oppførte seg som dritt og i tillegg brøt loven. Men jeg har vitner og en klar sak, jeg tar på meg min del av ansvaret og med det kan alt dette sies fra om til høyere hold og kanskje meldes til namsmannen. Helt greit for meg at de velger å dumme seg sånn ut, enden på visa blir at de henger med hodet -ikke meg slik de hadde håpet på. 

Anonymkode: e4a2d...ace

• Liker 2
Skrevet

Flere ganger, men ikke noe jeg har brydd meg veldig om heldigvis. Jeg fikk blant annet høre at jeg hadde rotet med han som var min bordkavaler på et julebord (det var han som fikk høre det først og fortalte meg det). Vi snakket bare sammen, ingen av oss har noen gang flørtet med den andre, og han var gift.  Jeg syntes litt synd på ham ettersom han var opptatt, jeg var tross alt singel. De jeg faktisk hadde rotet med hørte jeg aldri noe om, skjønt det sikkert var noen som hadde fått det med seg 😄

I hjembyen hadde jeg nok et rykte om narkotikabruk da jeg var ung fordi jeg i en periode hang med noen litt tvilsomme elementer. Røkte min første og eneste joint etter jeg ble 40, bare for å prøve, aldri rørt noe sterkere enn alkohol utover det (ikke min greie, fikk ingenting ut av det). Jeg var aldri særlig interessert, og kjæresten min, som nok prøvde sterkere stoffer, ville ikke at jeg skulle teste ut noe. 

Anonymkode: 9c9a6...9f5

• Liker 1
Skrevet

Ja, en eks og hans nye kjæreste satte i gang en bakvaskelseskampanje mot meg og flere jeg var glad i, etter et stygt brudd. Til dels ganske graverende ting som kunne hatt store konsekvenser for noen av de involverte, og ryktene ble satt ut blant felles venner, som vi begge hadde mye kontakt med. Jeg gikk rett i kjelleren, og måtte ha noen runder med psykisk helsehjelp, for å greie å riste det av meg, da dette ble retraumtiserende grunnet mobbing i barndommen.

Men jeg kom sterkere ut av det, da jeg så at ingen som kjente meg trodde på noe av dette, og det slo tilbake på han, ved at han markedsførte seg som en tulling. Jeg behøvde sånn sett ikke avkrefte ryktene, bare bekrefte ovenfor de som informerte meg om ryktene og sa at dette kan da umulig stemme. Vi sees fortsatt sporadisk i sosiale sammehenger, og nå bare ler jeg inni meg, når han dummer seg ut, tror ikke han vet at alle har gjennomskuet han. (Og synes kanskje noen burde være så greie å si det til han, men det er ikke min jobb...)

Anonymkode: f77b3...191

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja. Bor på bygda, så det er ganske vanlig her. Desverre.  

Anonymkode: 21a9e...733

• Liker 2
Skrevet

Er primært ressurssvake mennesker med lav IQ og lavt utdanningsnivå som er ryktespredere. De har lite annet å engasjere seg i. Mao. null vits å bry seg om. Stakkarene får holde på. 

Anonymkode: 7822a...2f1

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, da jeg startet på ungdomsskolen. Var faktisk så ille at ikke en sjel turte å prate med meg i frykt for å selv bli forbundet med disse ryktene. 

Anonymkode: af7d5...166

• Liker 1
Skrevet

Ja, ble løyet om for at en bekjent ville dekke over noe alvorlig hun selv hadde gjort mot meg. 

Ble blant annet satt ut rykter om at jeg drikker alkohol. Jeg er avholds. 🙄 

Anonymkode: 6612d...bf1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Å jadda. Baksnakkere finnes over alt og de fornekter seg ikke. :sukk: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Skrevet

En gang påstod faktisk en tidligere kollega at jeg visstnok hadde stjålet noen saker fra henne, som hun senere fant igjen i hennes egen bil. Hun hadde visst laggt igjen disse sakene der, og slå glemt det sannsynligvis. I alle fall hadde hun ikke klart å finne igken tingene sine, og derfor gikk hun i full angrepsmodus og klagde over at tingene hennes garantert hadde blitt stjålet. Men hvorfor hun anklaget akkurat meg, har jeg fremdeles ikke noe særlig godr svar på. 

Problemet er jo selvfølgelig at hun gikk rundt til alle og enhver, for å baksnakke meg til Gud og hvermann. Selvfølgelig ble tingene hennes oppdaget til slutt, men da hadde hun ikke lyst til å måtte fortelle alle at hun jeg var 100 prosent uskyldig. Hun hadde jo spredt masse dritt om meg så vidt og bredt hun overhodet kunne, og måtte gå rundt til alle sammen og si at "det var visst reinspikka løgn det hun hadde sagt om meg" det var vel ikke noe som "fristet" henne noe særlig. 

Anonymkode: 5f400...762

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en godt levende myte, som vil bli til sagn etter min død.

Anonymkode: 7c6be...087

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har du noen erfaring med problemstillingen? Var det alvorlige ting som ble satt i sirkulasjon? Eller mest irriterende? Ble du preget av dette? Imøtegikk du ryktene på noen måte?

Ja. 
På en måte var det alvorlig, men mest irriterende. Jeg ble preget av det og sluttet i jobben. 

• Liker 2
Skrevet

Ja. Bor i ei lita bygd og kjørte skolebussen her. Var x-prosent ufør, så jeg jobbet rest prosenten. Sykdommen min ble forverret og jeg fikk i tillegg fibromyalgi. Dermed ble jeg 100% ufør. Da ble det spredt rykter om at jeg mistet jobben pga at jeg drakk! Dette ødela meg såpass mye at jeg ble dypt deprimert og suicidal, og det tok nesten et år før jeg kom meg på beina igjen turte å vise meg utenfor døra igjen... Lenge leve bygdedyret...!!!😔

Anonymkode: 4bd22...8d4

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Ja hvem har ikke det? De fleste blir snakket om uten at man nødvendigvis får høre det tilbake. 

Anonymkode: 9cb4a...b18

• Liker 3
Skrevet

Ja! Jeg hadde en liten periode med depresjon når jeg gikk på Vgs. 

Jeg og ei venninne som gikk på samme skole+ klasse hadde en stor krangel hun knivstakk meg! Og jeg endte opp på sykehuset flere dager. 

Hun satt inne i avhør i en natt, politiet startet med etterforskning så hun gikk fritt og på skolen som vanlig. 

Denne venninnen gikk og sa at jeg ville ta liv av meg. Jeg gjorde det selv fordi jeg var gal. Hun er veldig manipulerende så de fleste av venne gjengene og andre trodde på henne.

Så jeg ble stemmpet som en gal selvmords bombe.

Det tok nesten to år før hun satt inni buret. Det har ødelagt utdanningen min og det sosiale, jeg fikk angst pga henne, prøvde også å bryte seg inn i leiligheten min for å drepe meg. 

Anonymkode: d6540...a17

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...