Gå til innhold

Hvor lenge kan man sitte med to hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min har kjøpt et hus men ikke fått solgt det gamle ennå. Jeg er bekymret, er det ikke dyrt å sitte med to hus? Hva skjer hvis han ikke får solgt? Markedet er tydeligvis dritt akkurat nå, kanskje han må selge altfor billig?

Anonymkode: 9566d...c7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan jo sitte med to, eller så mange hus han vil hele livet, hvis han har råd til det.

Om han har råd til det aner jo ikke vi.

Anonymkode: 59f9d...7f9

Skrevet

Han må ha is i magen, jeg tror det bedrer seg til våren igjen. 

Sannsynligvis så har han ikke lån på det gamle? Det er ikke utenkelig at det kan gå greit å sitte med begge husene en stund. 

Hvis ikke må han bare leie ut en stund, man får ganske gode priser på leiemarkedet. 

Anonymkode: a5eec...488

Skrevet

Mellomfinansieringen fra banken jeg jobber i er gyldig i 1 år. Dere må lese i lånepapirene hva som gjelder for han. Og ja, det er dyrt.

Anonymkode: 63cdd...c6a

Skrevet
Blizz1 skrev (3 minutter siden):

Leie ut 😊

Tror ikke han vil det. Men jeg kommer til å foreslå det.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han kan jo sitte med to, eller så mange hus han vil hele livet, hvis han har råd til det.

Om han har råd til det aner jo ikke vi.

Anonymkode: 59f9d...7f9

Han har ikke råd til det...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han må ha is i magen, jeg tror det bedrer seg til våren igjen. 

Sannsynligvis så har han ikke lån på det gamle? Det er ikke utenkelig at det kan gå greit å sitte med begge husene en stund. 

Hvis ikke må han bare leie ut en stund, man får ganske gode priser på leiemarkedet. 

Anonymkode: a5eec...488

Håper du har rett, men det er lenge til våren. Det gamle er ikke nedbetalt, nei 😕 Skilsmisse så måtte kjøpe ut moren min...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mellomfinansieringen fra banken jeg jobber i er gyldig i 1 år. Dere må lese i lånepapirene hva som gjelder for han. Og ja, det er dyrt.

Uff😬 så vil banken mase når det nærmer seg? Tror det har gått sånn 8mnd kanskje.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke han vil det. Men jeg kommer til å foreslå det.

Han har ikke råd til det...

Håper du har rett, men det er lenge til våren. Det gamle er ikke nedbetalt, nei 😕 Skilsmisse så måtte kjøpe ut moren min...

Uff😬 så vil banken mase når det nærmer seg? Tror det har gått sånn 8mnd kanskje.

Ja ,vi har kunder i den situasjonen som må velge å selge det nye og fortsette å bo i det gamle. Prisen må mest sannsynlig ned for å få solgt, så her ville jeg kontaktet banken så fort som mulig for å få I gang en dialog og en plan.

Skrevet

Sette ned prisen. Om man ikke kan sitte med begge husene og ikke ønsker å leie ut må nødvendigvis det ene selges til den prisen man får.

Skrevet

Det kommer an på avtalen. Mellomfinansiering varer vanligvis mellom 6-12 måneder, og er i den perioden avdragsfri, men man betaler renter og andre utgifter  Etter endt periode må man begynne betale avdrag.

Så hvor lenge man kan sitte med to boliger, kommer an på hvor god råd man har.

Anonymkode: e4cd3...671

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...