AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #1 Skrevet 4. oktober 2022 Fikk idag svar på celleprøve: noe uklare celler, og testet positivt på hpv virus. Ble helt knust, og fikk akutt dødsangst. Gråt samtidig som pusteproblemer, og sjokk. Var på jobb, så måtte beherske meg, men dro hjem og bare gråt og hyperventilerte om hverandre! Ringte legen, og hun sier det ikke er kreft. At jeg er henvist til sykehus for biopsi og er sjekk. Kun rutine. Jeg veksler mellom full panikk, og å tenke på alle de unge kvinnene som har dødd av det... Til å tenke det er rutine, og at jeg skal bare følges opp på et tidlig stadie for å forhindre at det faktisk blir kreft. Og OM det faktisk er kreft så SKAL jeg overleve! Jeg må jo det!! Men det har sikkert alle som hr dødd også tenkt og håpet på..! Huff!! En jævla drittdag! Har heldigvis både venner, kjæreste, familie, og en sjef som er svært forståelsesfull.. Men likevel er jeg så redd.. Har også nettopp byttet til ny prevensjon som påvirker hormonene, og jeg var allerede nedstemt før jeg fikk denne beskjeden id.. Og nå vet jeg ikke om jeg reagere slik pga extra hormoner, eller faktisk frykt. Noen som vil dele egen erfaring rundt celleforandringer m alt som medfølger.. Helst gode historier.. 😰❤️ Anonymkode: 0e8af...bac
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Skrevet 4. oktober 2022 Det var en helt grei opplevelse. Fikk time hos gynekolog for biopsi. Gikk fort og var ikke vondt. Så ble jeg henvist til sykehuset for konisering og ble lagt i lett narkose. Det gikk også fort og var ikke vondt. Tiden etterpå var ikke vond. Hadde utflod som luktet bål men det var det. Det verste med det hele var den første celleprøven etterpå for å sjekke om alt var bra. Det var stressende. Men alt var fint. Og det har det vært siden. Anonymkode: 96ae2...013
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #3 Skrevet 4. oktober 2022 Vær glad det er oppdaget, da vil jeg tro det kommer til å gå helt fint😊 Og som du selv sier, det er rutine, de gjør det for å vite hvilke forandringer det er. Jeg hadde celleforandringer, biopsien viste at det var kreftceller også. Men det gikk faktisk helt fint det også, er 4 år siden jeg tok det bort, har verken hpv eller celleforandringer nå😊 Så slapp av, mest sansynlig så kommer det til å gå helt fint❤️ Anonymkode: 06974...127
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #4 Skrevet 4. oktober 2022 Samme opplevelse som de over her. Det er ikke uvanlig å ha celleforandringer, og det tar lang tid før det evt utvikler seg videre. Biopsi og konisering gikk helt fint her også. Anonymkode: 7e699...30d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #6 Skrevet 4. oktober 2022 Hvor lang tid gikk det fra dere fikk svar på celleprøve til time på sykehuset? Anonymkode: 0e8af...bac
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #7 Skrevet 4. oktober 2022 Dette var en ekstremt voldsom reaksjon på noe som er helt normalt og basicly rutine.......... Anonymkode: 964ff...160 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #8 Skrevet 4. oktober 2022 Jeg hadde grove celleforandringer (grad 3), hpv og ble konisert. Men jeg hadde da altså IKKE kreft, og dette presiserte legen veldig tydelig. ❤️ Du har IKKE kreft, og du kommer ikke til å dø. ❤️ De hadde aldri i verden tatt sjansen på å si at det ikke er kreft dersom de ikke var sikre. Dette går bra ts. Sitat Det er beregnet at opptil 70 - 80 % av alle voksne seksuelt aktive personer blir smittet en eller flere ganger av HPV i løpet av livet. Sitat fra Kreftregisteret. Hpv er utrolig vanlig, det er bare det at hos veldig mange blir det aldri oppdaget fordi det har trukket seg tilbake igjen mellom test-intervallene. Og celleforandringer er også veldig vanlig. Men jeg skjønner godt at det er skremmende ord. ❤️ Anonymkode: e2459...248
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #9 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor lang tid gikk det fra dere fikk svar på celleprøve til time på sykehuset? Anonymkode: 0e8af...bac Fikk svar på celleprøven i august det året, biopsi to uker senere, time på sykehuset tre uker senere. Anonymkode: 96ae2...013
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #10 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var en ekstremt voldsom reaksjon på noe som er helt normalt og basicly rutine.......... Anonymkode: 964ff...160 Enkelte har latterlig enkle liv, og blir da satt ut av småting. Anonymkode: b6488...d31
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #11 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enkelte har latterlig enkle liv, og blir da satt ut av småting. Anonymkode: b6488...d31 Ja virkelig, det må jeg si. Anonymkode: 964ff...160
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #12 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Enkelte har latterlig enkle liv, og blir da satt ut av småting. Anonymkode: b6488...d31 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja virkelig, det må jeg si. Anonymkode: 964ff...160 Det er dere to som må ha hatt latterlig enkle liv som ikke makter å sette dere inn i situasjoner som kan gjøre at en person vil reagere mere på en situasjon enn det dere mener er riktig måte å reagere på. Det er skammelig for voksne mennesker å være så navlebeskuende og korttenkte som det dere er. Må bare håpe dere ikke har barn dere må lære å håndtere egne følelser og tanker, for det kommer til å gå rakt åt helsike for stakkeren. Anonymkode: 96ae2...013
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå