Gå til innhold

Kan noen anbefale en varm og god dyne til store barn? Helst ikke så dyr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsåvidt til oss voksne også 😅

Har soverom i underetasje og vil helst skru ned varmen på natta så dynene må være ekstra varme 

Anonymkode: 2e872...8b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må man gå for kvalitetsdyner med dun, f eks fra Høie. Kjøp når de er på halv pris, men regner med at det koster... Det er som regel en investering for livet da. 

Anonymkode: 6b975...ddd

Skrevet

Man må nok ha tykke og gode dundyner, noe som ikke er veldig billig akkurat. Jeg tåler selv dun dårlig, så det bruker vi ikke, men vi bruker to dyner. Noe som gjør det litt lettere å regulere varmen også. Vi har soverom i underetasjen, og ingen varme på der, så vi har allerede begynt med to dyner da det har blitt ned mot 10 grader der nå. Men det er stadig skiftende temp, så da kan vi bare brette/legge bort dyne nr 2 om det blir for varmt. 

Anonymkode: 2ed71...b09

Skrevet (endret)

Råd fra min bestemor, som er godt vant med lite penger og trekkfulle hus:

Legg et ullteppe på madrassen, med et gammelt dynetrekk oppå. Dette gjør senga varmere.

En for tynn (fiber)dyne kan gjøres varmere ved å legge et ullteppe inni dynetrekket. Da holder ullteppet seg på plass hele natten.

Sengetøy og pysj i flanell er varmere. Husk ullsokker.

Legg varmeflaske i senga før leggetid, så senga blir varmet opp.

Sjokkluft på soverommene noen minutter hver morgen, steng deretter vinduer og døren. Åpne døren til soverommene et par timer før legging, så det blir en liten lunk der.

Endret av Sølvrosen
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å nå ble jeg litt rørt..takk for gode, praktiske råd ❤ Kanskje vi klarer oss uten dyre innkjøp enda en vinter 🙈

Anonymkode: 2e872...8b0

Skrevet

Både coop og KID har ofte gode tilbud på dundyner. KID har vel 50%, så det lønner seg. 

Anonymkode: a4c47...d15

• Liker 1
Skrevet

Ekstremt varme dyner hos princess, kjøpte på 40% i fjor, god som gull både til meg og datteren😊 de er svanemerket og med "dyrevennlig" plukking av dun, dvs at gjessene ikke plukkes levende. Et stort poeng for meg ihf! 

Jeg vil også anbefale et stort saueskinn i senga, bra for baby, bra for voksen😊

Anonymkode: 82a78...aa4

Skrevet

Ja, såkalte "hotelldyner". Syntetiske men "fluffy" og varme. De har litt vekt i seg - dyne med vekt virker betryggende og beroligende på mine barn ihvertfall, og, de kan vaskes selv på 90 grader. I tilfelle omgangssyke eller slikt. Og, pga de er syntetiske, de tåler mye vasking.

Jeg går kanskje mot strømmen her men hos oss ble ikke dundyner populære for barna, barna likte ikke de, og det var ikke praktisk heller. Mine barn er fortsatt små, 5 og 8, så problemer med tiss og spy i sengene er fortsatt høyst relevant.

men nå finner jeg ikke nøyaktig hvilke dyner vi kjøpte, tror det var Greenfeel-serien hos Jysk, på tilbud. 

Anonymkode: d850b...bd7

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...