AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #21 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skriver ikke hva INNEN IT du tenker å omskolere deg til da... Jobber du på IT-support kan du forvente alt fra 300.000 (offentlig sektor) til 500.000 (privat sektor) avhengig av firmaet du jobber i. Utvikler, systemansvarlig, vaktordning, kan du beregne 500.000 i startlønn. Anonymkode: ad96b...7de Startlønn for utviklere ligger vel på 600.000 nå, men med noen års erfaring nærmer du deg fort millionen i grunnlønn. Anonymkode: 584a7...feb
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #22 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber også med brukerstøtte i et helseforetak og vi har begynnerlønn rundt 420 000. Jeg har en annen helsefaglig utdanning fra før, og flere av mine kollegaer som er sykepleiere har forventet høyere startlønn enn de andre fordi de har sykepleierbakgrunn. Hos oss har de ikke fått det, og jeg synes det er helt korrekt at de skal ligge likt med andre som har en 3-årig helsefaglig utdanning. Man gjør ikke IT-jobben bedre fordi om man har skiftet bleier og stukket sprøyter i rumpa på folk. Anonymkode: 4f388...321 Nei jeg er helt enig. Man gjør et solid stykke arbeid som sykepleier for all del, men det blir for dumt å gå rundt å innbille seg at man er verdensmester med sin bakgrunn og fortjener spesialbehandling. Merkelig at så mange av mine kollegaer går rundt med den holdningen. Jeg gjør det ikke, men så har jeg aldri vært opptatt av å tatovere tittelen «sykepleier» på pannen min heller. Anonymkode: 28526...f74 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #23 Skrevet 5. oktober 2022 En genial utvikler med sivinggrad som har ansvaret for å utvikle og drifte kritiske systemer 24/7 tjener mer enn en som jobber med basic IT support på dagtid. På samme måte som en hjernekururg tjener mer enn en hjelpepleier. Mange vil ha lønna til de best betalte, uten å måtte gjøre jobben. Sier ikke at du er slik, men IT kan være så mangt. Og det er kanskje slik at man tror folk i andre bransjer har det så mye bedre enn en selv, men det stemmer sjelden. Får man høy lønn er det som regel med god grunn Anonymkode: d8403...d66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå