Gå til innhold

Skulle dele på bryllupsutgifter, han er plutselig blakk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Som overskriften sier. Har trodd han har hatt kontroll på egen økonomi, som jeg har på min. Vi ble enige om at vi skulle dele utgiftene til bryllupet. Jeg la ut for mye, tenkte at dette ordner vi opp i når vi har alle summene. Når regningene fra hele selskapet skulle betales, har han plutselig ingen penger. Jeg måtte selvsagt legge ut. Nå har det gått noen mnd, og jeg har ikke hørt et pip om at han skal betale noe tilbake. Jeg har sagt til han at jeg har brukt ca 80 000 på bryllupet, og at jeg trodde vi skulle dele på utgiftene. 

Hva faen? Man vet at bryllup koster penger? Og det hadde ikke vært så forbaska nøye for meg å gifte meg om jeg hadde visst at han ikke hadde råd. Jeg føler meg jævlig lurt. Det var han som satt få dager før festen og sa at vi måtte ha kongekrabbe og greier..

🥵 

Jeg må vel bare stille han til veggs og kreve pengene.. Eller er det slik at når man blir gift er alt "vårt"? Har forøvrig sagt til han at vi skal signere på ektepakt med særeie. 

Anonymkode: c8e27...7b4

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke litt sent å signere ektepakt etter at dere er gift?

Anonymkode: cd795...ee4

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller er det slik at når man blir gift er alt "vårt"? Har forøvrig sagt til han at vi skal signere på ektepakt med særeie. 

Jepp, om det ikke er skrevet noe, så er alt dere gjør/kjøper/erverver etter inngått ekteskap felleseie. 

Tror jeg hadde bare betalt for bryllupet, skrevet særeie og prøvd å leve lykkelig i alle mine dager om jeg var deg ❤️ 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Er det ikke litt sent å signere ektepakt etter at dere er gift?

Anonymkode: cd795...ee4

Går fint det, så lenge begge skriver under. 

Skrevet
Dævendøtte skrev (3 minutter siden):

Går fint det, så lenge begge skriver under. 

Men kan lett bestrides ved skilsmisse om den er underskrevet etter ekteskapsinngåelse 

Anonymkode: 5f457...fee

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Men kan lett bestrides ved skilsmisse om den er underskrevet etter ekteskapsinngåelse 

Nei, ikke så lenge den er skrevet under med vitner/advokat. Begge parter skal være tilstede og begge skal være enige. Å bestride en avtale som er gyldig om man skiller seg, er ikke lett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei!

• Liker 1
Skrevet

Du bør få underskrevet den kontrakten med særeie umiddelbart. Noe sier meg at denne mannen ikke vil være mer samarbeidsvillig med tiden.. 

🚩

Anonymkode: 2b898...413

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Du bør ordne det fort. Litt sent nå, men dere burde hatt en felles sparekonto til bryllup. Spart opp på forhånd og så hatt bryllupet. 

Anonymkode: 94e9b...f8f

• Liker 4
Skrevet

Før jeg hadde krevd om at han betalte sin del, så hadde jeg krevd en sabla god forklaring på hvor pengene hans tar veien, og hvorfor han har holdt det skjult.

At han velger lyve for deg, og velger prioritere bruke pengene på noe annet enn bryllupet deres, samtidig som han sitter å ønsker seg dyrt selskap, det hadde vært ganske tett opp mot fullstendig uakseptabelt for meg. Økonomisk utroskap er ikke akkurat en god start på ekteskapet...

Anonymkode: db535...e13

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Krev innsyn i kontoene hans slik at du selv kan se om det faktisk stemmer!

Anonymkode: 8309d...edb

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde avlyst hele bryllupet. Seriøst, det er ikke verdt det. Ikke gift deg med en som er blakk og ikke har kontroll på økonomien, dette blir ikke eneste gangen du må dekke alt 

Anonymkode: 753bd...bc2

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Før jeg hadde krevd om at han betalte sin del, så hadde jeg krevd en sabla god forklaring på hvor pengene hans tar veien, og hvorfor han har holdt det skjult.

At han velger lyve for deg, og velger prioritere bruke pengene på noe annet enn bryllupet deres, samtidig som han sitter å ønsker seg dyrt selskap, det hadde vært ganske tett opp mot fullstendig uakseptabelt for meg. Økonomisk utroskap er ikke akkurat en god start på ekteskapet...

Anonymkode: db535...e13

Ja, jeg er både skuffa og forbanna! Godt voksen mann, politiker og en som "alle liker".. Syns ikke han bare skal slippe unna med dette, jrg har ikke tenkt å la meg bruke/være stilltiende dørmatte eller hva man skal si.

Tar meg i å lure på om jeg kan stole på han på andre områder. Så ja, jeg skal kreve et svar. Ts. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde avlyst hele bryllupet. Seriøst, det er ikke verdt det. Ikke gift deg med en som er blakk og ikke har kontroll på økonomien, dette blir ikke eneste gangen du må dekke alt 

Virker som at de allerede er gift 

Anonymkode: 51f22...5fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så levde de lykkelig i alle sine dager .. 😂

Anonymkode: f2f9c...a82

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Virker som at de allerede er gift 

Ja, vi er gift. Bedriten start på ekteskapet. Ts. 

• Hjerte 5
Skrevet

Politiker? Tja, da er han vel vant til å fare med løgn uten at det får konsekvenser 

Anonymkode: bb88e...55e

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lykke til 

Skrevet

Du må få ordnet særeie så fort som overhodet mulig. Tinglys.

Anonymkode: c39af...cb7

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skill deg av rent prinsipp for å vise at dette her er uakseptabelt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...