AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #1 Skrevet 4. oktober 2022 Nå vil jeg ikke ha noen kommentar om at jeg er sutrete, for ja, mulig det er et sutreinnlegg men bedre å skrive det her enn å kontakte andre om det. Og her kan vi kanskje dele flere erfaringer og evt komme med råd. Så, sånn er det, så fort klokka er 13 så føler jeg dagen på mange måter er over. Det går rett mot kveld, folk blir mer slitne og det er en typisk tid man må spise. Jeg synes spising er kjedelig og tidkrevende, men jeg må, for ellers lager kroppen både fysiske og psykiske ubehag. Så fort jeg er ferdig på jobb eller dagens gjøremål, kjeder jeg vettet av meg. Ender opp med å gå en tur. Går jeg ikke så skroller jeg på mobilen, putter snus i kjeften og sitter der. Tenker på hvor fattig liv jeg egentlig har som kun snuser og skroller på mobilen. Men så er det liksom ikke så mye jeg alltid har ork til, for det er få timer igjen av dagen nå uansett, man må sove for å være klar til neste dag… jeg har følelsen av motivasjon i meg, mest fra morgenen. Spent på hva dagen vil bringe. Men så faller jeg ned i en slags tristhet når klokka blir 13 og ikke noe spesielt har skjedd. Samme gamle kjedelige. Får følelsen av å være talentløs, kjedelig og synes det er trist at dette er livet. Da tenker jeg ikke bare på meg selv heller, men alle. Trist at vi jobber og sliter sånn og får så lite tilbake. Ja jeg tenker også på de fattigste og i andre land. Anonymkode: a08c5...501
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Skrevet 4. oktober 2022 Kanskje du er litt deprimert? Anonymkode: 24b98...91f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #3 Skrevet 4. oktober 2022 Du trenger en hobby. Jeg har masse fritid, og samtidig ikke tid til å kjede meg. Anonymkode: 17fe3...ab9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #4 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje du er litt deprimert? Anonymkode: 24b98...91f Så, meningen er at vi skal være glade hele tiden? Jeg liker ikke å tenke at jeg er deprimert for da blir man det. Men jeg har diagnosen Dystymi, men har brukt ssri en stund nå. Har ikke blitt så ille som jeg har vært før. Men likevel, har et grunnleggende depressivt syn på livet. Blir fort lei av det jeg gjør og tåler ikke å ikke ha noe å gjøre heller. Anonymkode: a08c5...501
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #5 Skrevet 4. oktober 2022 Da er det vel dystymien som gjør at du føler deg lei og pessimistisk. Det samme gamle kjedelige vil jo skje så lenge du gjør det samme om og om igjen. Det er jo ditt valg å ha det sånn? Prøv noe nytt, selv om du tenker det er et ork. Klokken ett er ikke for sent å starte noen aktivitet. Jeg har hobbyer jeg driver med hver uke som starter halv åtte og åtte om kvelden. Anonymkode: a8f2e...5f2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #6 Skrevet 4. oktober 2022 Strukturer deg slik at du deler opp dagen i ulike aktiviteter, som ikke varer for lenge. Prøv å samordne aktivitetene med ting du ønsker å forbedre( mål) . Varier mellom nyttige ting og hviletid/guilty pleasures. Anonymkode: 4314c...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå