kjellis Skrevet 4. oktober 2022 #1 Skrevet 4. oktober 2022 (endret) Heisann 😊 Jeg har ryddet i oppskriftene mine og blant mange løse lapper fant jeg følgende liste med ingredienser. Men jeg aner ikke hva det skal bli! 😅 Blir litt forvirret av all fløten som skal i. Tallene bak er rekkefølgen. Noen som har en idé? Mest for nysgjerrighetens del jeg lurer. Endret 4. oktober 2022 av kjellis
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Skrevet 4. oktober 2022 Kake av noe slag er det i hvert fall. Du får sette i gang og bake, den blir nok kjempegod. Anonymkode: 2b421...81f 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #3 Skrevet 4. oktober 2022 Kake av noe slag? 🤔 prøv å bak den 😋 Anonymkode: 38cfa...763 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #4 Skrevet 4. oktober 2022 Glemte å tipse om sannsynlig framgangsmåte: Smøret skal være mykt - ikke smeltet, bare romtemperert. Rør smør og sukker kraftig sammen slik at det blir en hvitaktig, fluffy konsistens. Rør inn - ikke pisk - ett og ett egg. Hvetemel og bakepulver siktes over, røres inn underveis. Rør inn fløte og vaniljeekstrakt til slutt, slik at du får en jevn og tykk røre. Ha kakerøren i en form - usikker på størrelse; men en stor kakeform, brødform eller liten langpanne tror jeg blir passe. Stekes midt i ovnen på angitt temperatur. Når det nærmer seg ferdigstekt, kan du sjekke med en tykk nål, strikkepinne el.lignende om den er helt ferdig: er nåla ren, er kaka ferdig; blir det deigkliss på den, trenger kaka litt lenger tid. Anonymkode: 2b421...81f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #5 Skrevet 4. oktober 2022 P.S. I stedet for vaniljeekstrakt kan du bruke vaniljesukker, og sikte det sammen med mel og bakepulver. Anonymkode: 2b421...81f
kjellis Skrevet 5. oktober 2022 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2022 Tusen takk for svar! Får prøve å teste ut oppskriften 😊
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Det var ganske mye fløte, så syns det er rart om den skal i kaken. Kan den være tenkt til å ha utenpå? Anonymkode: 465f3...1bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå