Gå til innhold

Jeg er en uke tidligere enn jeg trodde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd i dag, 5+4 trodde jeg. Men kom i dag å var vist en uke seinere. Vi fant fostersekk men ikke noe baby.

Men synes det er merkelig, antok at el var 09.09 og 28-syklusdag. Jeg fikk 3+ på fredag, får man ikke dette hvis man er 5+?

Anonymkode: 1f118...b82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun millimeter så tidlig. Selv om El var den dagen vet du ikke når egget festet seg. 3+ sier kun noe om hcg nivå,ikke eksakt 3 uker etter El. 

Anonymkode: 795f5...ee0

Skrevet

Selv 5+4 er fryktelig tidlig for første ul. Jeg tok når jeg var 6+4 og var bare heldig at sykehuset hadde godt utstyr og en god lege, det er ikke alle man finner noe hos selv løpet av uke 6.

Anonymkode: 91af2...51e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er kun millimeter så tidlig. Selv om El var den dagen vet du ikke når egget festet seg. 3+ sier kun noe om hcg nivå,ikke eksakt 3 uker etter El. 

Anonymkode: 795f5...ee0

Da må jeg ha hatt veldig store menger hcg da. ts

Skrevet

Jeg tipper du er rundt den tiden du selv tror. Det overrasker meg at gynekologene ikke opplyser om dette, da det ofte er svært vanskelig å se noe så tidlig. Gi det et par uker før du sjekker med ny ul. 

Anonymkode: a4827...bb5

• Liker 1
Skrevet

Her så vi ikke baby og hjerte før uke 7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tipper du er rundt den tiden du selv tror. Det overrasker meg at gynekologene ikke opplyser om dette, da det ofte er svært vanskelig å se noe så tidlig. Gi det et par uker før du sjekker med ny ul. 

Anonymkode: a4827...bb5

Håper du har rett, angrer veldig på timen. Ga meg mer uro enn fred… Får bare håpe og krysse🥺

• Hjerte 2
Skrevet
Sofakona skrev (16 timer siden):

Her så vi ikke baby og hjerte før uke 7

Var du på tul før dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var du på tul før dette?

Uke 7 er jo veldig tul allerede? 

Vi dro i uke 7(+noe) og fikk se bankende hjerte. 

På nettsiden til klinikken stod det at uke 7 er det aller tidligste de anbefaler ul, spesielt siden de ikke bruker innvendig ul der jeg gikk. Jeg ble faktisk satt tilbake noen dager (6+4?) men på offisiell tul på sykehuset i uke 12 ble jeg satt fram til den datoen jeg opprinnelig hadde regnet meg til. 

Anonymkode: 106e0...b3a

Skrevet

Hvorfor var du på UL så tidlig? Jeg har alltid blitt anbefalt å vente til man er minst 7+0, og gjerne noen dager ekstra hvis man er usikker på eggløsning. Så tidlig som uke 5 er det veldig vanskelig å se noe som helst, og hvis man i tillegg har bommet med noen dager (noe som er helt vanlig å gjøre, for man vet ikke eksakt når egget blir befruktet og når det fester seg, selv om man kanskje vet dato for EL og samleie) så risikerer man å bli mer usikker. 

Anonymkode: 60acc...b3d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor var du på UL så tidlig? Jeg har alltid blitt anbefalt å vente til man er minst 7+0, og gjerne noen dager ekstra hvis man er usikker på eggløsning. Så tidlig som uke 5 er det veldig vanskelig å se noe som helst, og hvis man i tillegg har bommet med noen dager (noe som er helt vanlig å gjøre, for man vet ikke eksakt når egget blir befruktet og når det fester seg, selv om man kanskje vet dato for EL og samleie) så risikerer man å bli mer usikker. 

Anonymkode: 60acc...b3d

Enig, dette er altfor tidlig. Jeg var på tul 7+0 ifbm ivf, klinikken vil ikke sjekke tidligere. Og da har man hundre prosent kontroll på befruktningstidspunkt. 

Anonymkode: 2db50...9f8

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Håper du har rett, angrer veldig på timen. Ga meg mer uro enn fred… Får bare håpe og krysse🥺

Det var nok litt tidlig ja. Man anbefaler ikke ul før fullgått 6 uker.

Anonymkode: 619f0...f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...