Gå til innhold

Dere som har svigerfamilie som bor langt unna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere med på hvert eneste besøk som partner tar til svigerfamilien, eller reiser de av og til alene (eventuelt alene med barna)?  Hadde svigerforeldrene dine reagert negativt om du hadde blitt hjemme og resten av familien hadde dratt?

Anonymkode: 3b6f4...aef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lucky you.

Anonymkode: 80db2...ad1

• Liker 2
Skrevet

Før vi fikk barn var vi alltid med på hverandres familiebesøk, men etter det er det noen ganger praktisk å kunne dra alene eller at vi tar med oss ett eller to av barna og rett og slett deler oss litt. 

Skrevet

Jeg skal til mine foreldre nå i høstferien og tar ungdommene med meg. Mannen jobber. Det er jo meg foreldrene mine mest ønsker å treffe, samt ungene. De setter jo pris på at mannen blir med, men det er roligere og mer avslappet når det bare er oss..Det er også godt for meg å få lov til få litt tid med bare dem.  Mannen synes det er greit å være hjemme og jobbe, ha tid til kompiser og ta seg av hund. Vinn-vinn for alle. 

I min familie blir i alle fall ingen sure.

• Liker 1
Skrevet

Mine svigers bor langt unna, jeg er alltid med dit. Har ikke tenkt at mannen skulle reist alene egentlig. Mine foreldre bor også langt unna, men dit reiser jeg ofte alene uten barna fordi mannen er på jobbreiser. 

Anonymkode: ddf95...00a

Skrevet

Jeg brukte å være med alltid tidligere, men har nå en jobb hvor jeg av og til må jobbe i ferier hvor mannen kan ta hjemmekontor, så da er jeg kanskje med halvparten av ferien (typisk vinterferie og høstferie). Egentlig fungerer det bedre enn at jeg er der hele tida siden jeg blir lei og sur av å være der for lenge, ergo hyggeligere for alle at jeg drar mens leken er god. (Vi har barn, men de er ikke helt små). 

Anonymkode: 358b8...352

Skrevet

Jeg har alltid pleid å være med, men det er fordi jeg ønsket det selv. Fordi jeg hadde lyst til å treffe familie og venner der jeg også og ikke ville sitte igjen her alene. Har ikke så stort kontaktnett her vi bor. Men hadde jeg hatt mange venner her, så hadd jeg ikke giddet å bli med nei. Svigers hadde ikke brydd seg, de har hundre unger og barnebarn.

Anonymkode: 1c570...796

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dere med på hvert eneste besøk som partner tar til svigerfamilien,

Nei. 

eller reiser de av og til alene (eventuelt alene med barna)?  

Ja og ja. 

Hadde svigerforeldrene dine reagert negativt om du hadde blitt hjemme og resten av familien hadde dratt?

Ikke noe jeg forholder meg til. 

Anonymkode: e5d3e...312

Skrevet

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dere med på hvert eneste besøk som partner tar til svigerfamilien, eller reiser de av og til alene (eventuelt alene med barna)?  Hadde svigerforeldrene dine reagert negativt om du hadde blitt hjemme og resten av familien hadde dratt?

Anonymkode: 3b6f4...aef

Jeg har vært med på de aller fleste turene så langt, siden vi har små barn og noen må passe dem døgnet rundt - og de "noen" er absolutt ikke svigerforeldrene mine, for de nekter å holde øye med ungene et eneste minutt. Vil heller ikke være med ut og gå tur med dem, i parken eller noe sånt, bare sitte hjemme. Så da har jeg måtte ta ferie for å sitte i en trist byleilighet og underholde småbarn så godt jeg kan så ikke svigers blir furt over at vi "aldri besøker" og "bare er ute hele dagen når vi er på besøk". 

Nå begynner heldigvis barna å bli så store at jeg kan sende mann og ett barn alene. Har masse gode unnskyldninger for at jeg ikke er med, så det regner jeg med at går bra (noen må jo passe hus, planter og kjæledyr, samt at vi legger besøkene til en periode der Barn1 ikke får fri fra skolen eller Barn2 har en viktig fotballturnering eller noe sånt, så da blir det bare mann og ett barn som kommer). 

Skrevet

Svigers bor 8 timer unna oss. Jeg er alltid med på besøk, og noen ganger reiser jeg alene å besøker dem uten mannen. Men vi er ikke norske og nær kontakt med svigerfamilie er vanlig. 

Anonymkode: 6cab6...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...