Gå til innhold

Kun kondom som prevensjonsmiddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 36 år gammel kvinne som ikke bruker prevensjon. Dvs. at menn jeg har sex med, må bruke kondom. Mitt inntrykk er at menn nærmest forventer at dama går på prevensjon, men det har jeg rett og slett ikke lyst til. Jeg er redd for bivirkninger etc. Kjærestene jeg har hatt, har brukt kondom alle sammen, men flere har ikke vært helt fornøyde med det. 

Har en mann rett til å kreve at dama bruker prevensjon? Er det slemt av meg å ikke bruke det? 

Anonymkode: 3c04d...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en 36 år gammel kvinne som ikke bruker prevensjon. Dvs. at menn jeg har sex med, må bruke kondom. Mitt inntrykk er at menn nærmest forventer at dama går på prevensjon, men det har jeg rett og slett ikke lyst til. Jeg er redd for bivirkninger etc. Kjærestene jeg har hatt, har brukt kondom alle sammen, men flere har ikke vært helt fornøyde med det. 

Har en mann rett til å kreve at dama bruker prevensjon? Er det slemt av meg å ikke bruke det? 

Han kan ikke kreve det. Vil han ikke bruke kondom, så blir det ikke sex på ham, enkelt og greit. Det er bare du som bestemmer om du vil ta hormoner eller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Prevensjon er begges ansvar. Kondom er det eneste som påvirker begge, og samtidig det eneste uten bivirkninger. 

Strålende. 

Hørte en sammenligning av menn som ikke vil ha på kondom, og barn som ikke vil ha jakke over halloweenkostymet. Samme sutringen og samme argumentene. 

Anonymkode: 1a662...799

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn som ikke vil bruke kondom er ikke menn. De er gutter.

Kondom er genialt.

Anonymkode: d2fbd...425

• Nyttig 3
Skrevet

Ingen kondom= ingen sex. Kun du bestemmer hva du vil putte i kroppen din. ❤

Anonymkode: ba96c...e6a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er du som bestemmer hvordan du vil beskytte deg. Ingen andre. Og vil de ha sex med deg så må de akseptere. 

Skrevet

Jeg har aldri brukt p piller eller hormonpreparater og har ikke et dugg dårlig samvittighet for det. Legen min frarådet meg pga jeg har vært deprimert og han sa det ble for stor risiko å påvirke humør og stemningsleie. Er vel 4 av 10 som blir suicidale av p piller og alle de andre bivirkningene som økt kreftfare,  blodpropp, nedsatt sexlyst osv så kan ingen menn forvente at kvinner bruker hormonpreparater! 

Kondom er eneste prevensjon som kommer uten bivirkninger og er også eneste som beskytter mot kjønnssykdommer så jeg bruker alltid kondom. Om noen menn reagerer negativt på det så sier det meg om de at de er egoistiske , umodne og uansvarlige og dermed ikke aktuelle for meg lenger. 

Anonymkode: 1dcd9...5dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det trygt med bare kondom?

Anonymkode: 4ad4e...d7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det trygt med bare kondom?

Anonymkode: 4ad4e...d7e

kondomer er vel tryggere enn å bare gå med p-piller? 

p-piller beskytter vel bare mot å bli gravid. Samtidig som kondomer beskytter mot BÅDE å bli gravid, OG forskjellige lumske kjønnssykdommer.         

Anonymkode: 9d6d4...fa9

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

kondomer er vel tryggere enn å bare gå med p-piller? 

p-piller beskytter vel bare mot å bli gravid. Samtidig som kondomer beskytter mot BÅDE å bli gravid, OG forskjellige lumske kjønnssykdommer.         

Si ikke det. Kjæresten min har en uønsket sønn fordi en eks tuklet med kondomet. Så pass på.

Anonymkode: f9cec...a9b

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Han kan da kreve hva han vil MEN du har ingen plikt til å se på det 'kravet' som annet enn et ønske..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Si ikke det. Kjæresten min har en uønsket sønn fordi en eks tuklet med kondomet. Så pass på.

Anonymkode: f9cec...a9b

hva om kjerringa påstår at hun går med p-piller, men så velger hun å tukle med å bruke p-piller også? ergo ender man opp med å bli gravid da også. 

kunne vel like gjerne latt være å bruke prevensjon i det hele tatt, med den "argumentasjonen" der.. 

• Liker 1
Skrevet

Er vel langt mer ugunstig å tukle med hormonene i kroppen enn å ta på regnfrakk. Regnfrakk beskytter mot sykdommer i tillegg til graviditet (iaf hvis den blir brukt riktig). Joda, litt ubehagelig kan det kanskje være - men det gjelder å bruke nok glidemiddel. 

• Liker 1
Skrevet

Skulle blitt mer vanlig for menn å sterilisere seg. Hvis jeg blir singel igjen så blir det første steg. Skal ikke ha barn med et uhell.

Kondom fungerer som den skal, men det gjør det veldig vanskelig å nyte sex for min del (altå oppnå orgasme). Det betyr rett og slett at sex blir mer arbeid enn nytelse. Har jeg i tillegg drukket alkohol, så er det like greit å spille tetris. 😆

Anonymkode: 1d8b8...0a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har aldri brukt p piller eller hormonpreparater og har ikke et dugg dårlig samvittighet for det. Legen min frarådet meg pga jeg har vært deprimert og han sa det ble for stor risiko å påvirke humør og stemningsleie. Er vel 4 av 10 som blir suicidale av p piller og alle de andre bivirkningene som økt kreftfare,  blodpropp, nedsatt sexlyst osv så kan ingen menn forvente at kvinner bruker hormonpreparater! 

Kondom er eneste prevensjon som kommer uten bivirkninger og er også eneste som beskytter mot kjønnssykdommer så jeg bruker alltid kondom. Om noen menn reagerer negativt på det så sier det meg om de at de er egoistiske , umodne og uansvarlige og dermed ikke aktuelle for meg lenger. 

Anonymkode: 1dcd9...5dd

Kondom er eneste prevensjon som beskytter mot kjønnssykdommer.  Men det er ikke det eneste prevensjonsmiddelet uten bivirkninger. Pessar med sæddrepende krem er også uten bivirkninger. Det er fint å bruke i faste forhold, der man ikke trenger å frykte kjønnssykdommer.

• Liker 1
Skrevet

er 38 år og har brukt et eller annet siden jeg var 19 år. masse bivirkninger. men følte det var min plikt, og menn ble sure da de måtte bruke kondom. måtte en 40 åring som dumpet meg pga det . 

derfor så orker jeg ikke ha mer sex. det blir så mye styr ut av det. enklere med dildo. 

Anonymkode: 8b7e5...bc0

Skrevet

Mannen kan jo sterilisere seg om det kun er barn dere unngår .. 

Anonymkode: af8de...208

Skrevet

Kona mi tok ut spiralen for ett år siden og vi har brukt kondom hele tiden etter dette. For meg gjør det ingenting å ta på et kondom før vi har sex, det er mer hun som foretrekker sex uten kondom. Hun ønsker å sterilisere seg og har fått igjennom dette hos legen. Skulle gjort det for en måneds tid siden men grunnet at hun nettopp har begynt i ny jobb så er det utsatt til våren.

Kondom har hun også funnet ut at er noe vi fortsatt iblant kommer til å bruke, rett og slett fordi det blir mindre søl. Mindre sengetøy og vaske 😅

Anonymkode: 3bb99...da4

Skrevet

Alle som ikke ønsker barn, er ansvalig for prevensjon. I de fleste relasjoner store deler av livet er dette begge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...