Gå til innhold

Når man må melde avbud til barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4 har blitt invitert i bursdag til en nyinnflyttet gutt i barnehagen som han raskt har blitt veldig god venn med. Denne gutten har nå invitert til bursdagsfest, men desverre passer det ikke for oss den dagen. 

Jeg må snart sende mor en sms om avbudet, men er så elendig på formulering. Hvordan uttrykke at vi synes det er synd å utebli og håper å treffes igjen til en leke-avtale en annen helg? Jeg synes det er spesielt viktig å understreke siden gutten er nyinnflyttet slik at han og moren skjønner at vi veldig gjerne ville vært der.

Anonymkode: a70f2...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke overtenk så mye. 

«hei, tusen takk for invitasjonen. Dessverre passer det ikke for oss denne dagen. Håper *navn* får en fin feiring» 

Anonymkode: 6a0a1...2b3

• Liker 2
Skrevet

Du tar opp telefonen. Og så ringer du. Mye enklere å snakke med folk. Om ungene er bestiser? Inviter dem med på noe en annen dag. Tur i park/lekeplass/skogstur med grilling +++

Anonymkode: b1dd6...dd7

• Liker 1
Skrevet

"Hei! Så hyggelig med invitasjon! Dessverre kan ikke X komme den dagen, pga. andre planer, men om XX vil, finner vi gjerne en måte å feire litt på en annen dag!" F.eks 😊

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Sønnen min på 4 har blitt invitert i bursdag til en nyinnflyttet gutt i barnehagen som han raskt har blitt veldig god venn med. Denne gutten har nå invitert til bursdagsfest, men desverre passer det ikke for oss den dagen. 

Jeg må snart sende mor en sms om avbudet, men er så elendig på formulering. Hvordan uttrykke at vi synes det er synd å utebli og håper å treffes igjen til en leke-avtale en annen helg? Jeg synes det er spesielt viktig å understreke siden gutten er nyinnflyttet slik at han og moren skjønner at vi veldig gjerne ville vært der.

Anonymkode: a70f2...1cc

Da skriver du jo bare det? Skulle så gjerne deltatt men det passer dessverre ikke.

Senest dagen før, men helst så tidlig som mulig.

Anonymkode: 40fed...88f

• Liker 1
Skrevet

Om dette er en gutt dere gjerne at barnet ditt skal være venner med ville jeg skrevet en melding der jeg skriver at dere dessverre ikke har anledning til å komme å feire den store dagen, men vil veldig gjerne møtes en annen dag. Så ville jeg skrevet at vi har kjøpt en liten gave som xx gjerne vil gi selv om han ikke kan komme i bursdagen. Så kan du foreslå å gi den enten før eller etter feiringen.

Anonymkode: 966ce...e7e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...