AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #1 Skrevet 4. oktober 2022 Jeg kom over en test for høysensitivitet, og den skåret jeg 100% på. Jeg er diagnostisert autist, så det fikk meg til å lure på om høysensitive egentlig også er det? Anonymkode: 16bf0...7c2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Skrevet 4. oktober 2022 https://medium.com/the-shadow/opinion-highly-sensitive-person-hsp-and-high-functioning-autism-are-the-same-in-some-cases-842821a4eb73 Anonymkode: 16bf0...7c2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #3 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg kom over en test for høysensitivitet, og den skåret jeg 100% på. Jeg er diagnostisert autist, så det fikk meg til å lure på om høysensitive egentlig også er det? Anonymkode: 16bf0...7c2 NEI!!! autisme handle rom MYE mer enn å kun mislike høye lyder og mye lys! Anonymkode: 4ecbb...19b 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #4 Skrevet 4. oktober 2022 Folk på autismespekteret kan nok være høysensitive, men det betyr ikke at høysensitivitet er unikt for autisme. Derfor er det fullt mulig å være høysensitiv uten å ha autisme. Av det jeg kjenner til om medfødt høysensitivitet, handler det om at hjernesenteret for bearbeiding av sanseinntrykk er spesielt aktivt hos noen personer; de rett og slett "tar inn" og prosesserer flere inntrykk enn det majoriteten gjør. Typiske autismetrekk som "manglende sosiale ferdigheter, språk- og kommunikasjonsvansker og repeterende og stereotyp atferd"(i følge Helsenorge), er ikke typiske trekk hos høysensitive. Anonymkode: 63b62...036 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #5 Skrevet 4. oktober 2022 Autister er sensitive. Så ja, det er nok defor du skåret så høyt på den testen. Anonymkode: 55ac8...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #6 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Autister er sensitive. Så ja, det er nok defor du skåret så høyt på den testen. Anonymkode: 55ac8...0d7 Ja, du sier noe der😅 Anonymkode: 16bf0...7c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå