AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #1 Skrevet 4. oktober 2022 Kan man jobbe 6 nekter på, 1 dag fri, 6 netter på, 1 dag fri også 6 til? Er det lov? Anonymkode: 807a3...68c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Skrevet 4. oktober 2022 Hvor lange er nettene, og hvilke avtaler har din yrkesgruppe når det gjelder unntak fra arbeidsmiljøloven? Sunt er det ikke, men om det er lovlig kommer helt an på jobbsituasjon. Anonymkode: 67965...3ea
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #3 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor lange er nettene, og hvilke avtaler har din yrkesgruppe når det gjelder unntak fra arbeidsmiljøloven? Sunt er det ikke, men om det er lovlig kommer helt an på jobbsituasjon. Anonymkode: 67965...3ea 8 timer Det vet jeg ikke, det er Schibsted transport. Med aviser, brød, bud Anonymkode: 807a3...68c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #4 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 8 timer Det vet jeg ikke, det er Schibsted transport. Med aviser, brød, bud Anonymkode: 807a3...68c Sjekk AML og lokale avtaler. Anonymkode: 67965...3ea
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #5 Skrevet 4. oktober 2022 Det er ikke lov ihht aml, tviler på at det er tariffavtaler som tilllater så mye jobbing også. Sjekk med fagforeningen. Anonymkode: 793cc...cf2
Portia Catonis Skrevet 4. oktober 2022 #6 Skrevet 4. oktober 2022 Begynn med å sjekke kontrakten din, og tariffavtalen. Den gangen jeg hadde jobb som fulgte Arbeidsmiljøloven var det ikke lov å jobbe 7 netter i en kalenderuke, dvs mandag-søndag. Så lenge uken er brutt opp av en fridag ser jeg ingen grunn til at det skulle være ulovlig med 6 netter på rad, så lenge de ikke overstiger det totale antallet timer du kan jobbe per uke. 8 ganger 6 er bare 48, så det burde jo være innafor... Men igjen: Sjekk kontrakten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå