Gå til innhold

Andre som føler seg dårlig ved 37,8 i temp (subfebril)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Det er så mange som snakker om at de får høy feber ved sykdom (38,5-39), mens jeg har nesten aldri opplevd det. Selv ved en stor infeksjone jeg har hatt for noen år siden, fikk jeg ikke over 38 i temperatur.

Jeg vet at min kroppstemperatur ligger mellom 36,3-36,4. Dette har jeg målt, analt, flere ganger.

Når jeg da får 37,8 så er jeg helt "utmattet", og i dårlig form. Varm/kald om hverandre, dårlig allmenntilstand osv.

Likevel så sier andre; det er jo ikke feber!

Andre som opplever det sånn? 

Anonymkode: 0ab6e...a73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det samme, har jeg normal temp på 37,5 føler jeg meg skikkelig dårlig, har aldri vanlig temp over 36.8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal ikke ha mye forhøyet kroppstemperatur før jeg begynner å føle meg dårlig. Måler jeg 37,5 er jeg syk.

Anonymkode: c3ad0...a9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger som regel på 36,5. Jeg kjenner det på kroppen med en gang tempen bikker 37, da føler jeg meg tufs. Føler meg skikkelig syk hvis tempen er på rundt 38.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lav naturlig temperatur så merket at formen var ganske redusert på 37,5. Har hatt nærmere 40 i temperatur og det var helt j…. Sønnen har høyere naturlig temperatur og får ofte 39-40 i feber når han får feber og ser ikke sååå syk ut.  Hvordan feber føles på folk er veldig ulikt. 

Anonymkode: 0aead...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg ligger riktig nok ikke like lavt naturlig som deg(36,6-37,5), og blir kanskje ikke (alltid) fullt så dårlig. Men mer svekket enn andre tilsynelatende blir ved samme temperatur, helt klart. Noen ganger lurer jeg nesten på om jeg har fått manflu og er født i feil kropp. 😆 Mannen jobber og står på uansett hvor syk han er nesten, mens jeg føler meg helt satt ut av spill bare tempen blir litt forhøyet.

Anonymkode: 30bdf...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang jeg er elendig i formen, og er sikker på at må jeg  ha feber, så er jeg oppe i hele 37 grader. Ligger normalt rundt 36.

Anonymkode: f1944...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Har en normal kroppstemperatur på 36, 3. Jeg tror aldri jeg har hatt temp over 38 i voksen alder. Når jeg går over 37 begynner jeg å føle meg syk. Over 37,5 føler jeg meg helt grusomt syk. Skikkelig vondt i kroppen og i elendig form. 

Var hos legen en gang jeg var skikkelig dårlig og hun sier at hun tror jeg har feber for jeg stråler varme. Hadde 37,5, hun var veldig overrasket at jeg ikke hadde feber. For meg, var det over en grad normalt temperatur. 

https://forskning.no/historie/folk-har-fatt-lavere-kroppstemperatur-enn-de-hadde-pa-1800--tallet/1619923 

Anonymkode: 68ef9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normal temp på 36,0 om morgenen og 36,2-36,4 om dagen. Jeg er i tillegg skikkelig frysepinne, så om jeg får feber så er det nesten så jeg koser meg, det er ikke den som avgjør allmenntilstanden min. Kan ha 38-39 uten at det gjør nevneverdig mye. Det er hvis jeg får frostrier hvor temperaturen stiger kjemperaskt at jeg føler meg dårlig og rister. Har stadig oppe i 40 i temp, siste influensa for 5 år siden hadde jeg 41 i feber. 

Anonymkode: e56e5...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger også på 36-tallet, og føler meg dårlig om jeg måler ca 37,4 og oppover, men i år har jeg fått rundt/over 40 i feber ved to anledninger. Det var noe helt annet, da føltes det nesten som om jeg skulle dø... 

Anonymkode: 838c5...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...