AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #1 Skrevet 4. oktober 2022 Hva koster en celleprøve hos legen? Altså vanlig undersøkelse for livmorhalskreft. Bestilte time hos gyn men har nå fått ny fastlege her jeg bor så vurderer å bare bestille time hos legen heller. Ringte til gyn de tar 500kr i tillegg til full undersøkelse som jeg ikke aner hva betyr,hørtes skummelt ut. Anonymkode: 020a0...e07
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Skrevet 4. oktober 2022 Bare for å presisere litt her: En celleprøve er ikke er undersøkelse for livsmorshalskreft, det er en undersøkelse for celleforandringer og evt. HPV-virus (eller direkte HPV-sjekk hvis du er over 34 år) som kan medføre livmorhalskreft. Får du påvist celleforandringer og høyrisiko-HPV så vil du få ny time for å ta en biopsi. Viser biopsien grovere forandringer (stadig 3) blir det konisiering og oppfølging av denne. La meg understreke at lette celleforandringer er svært vanlig, og de aller fleste går bort av seg selv. Så til det du spør om - jeg betaler 1100 for en celleprøve privat, men du kan fint gjøre dette hos legen. Grunnen til at jeg gjør det privat er at jeg har celleforandringer, og jeg syns det er fint å gå til en som et litt mer spesialisert enn en allmennlege. Min gynekolog tar også en ultralyd og kjenner litt rundt i skjeden. Går du til vanlig lege betaler du kun for timen + prøvetaking (mener det er 150 kr hos min lege). Anonymkode: d72b1...572
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #3 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva koster en celleprøve hos legen? Altså vanlig undersøkelse for livmorhalskreft. Bestilte time hos gyn men har nå fått ny fastlege her jeg bor så vurderer å bare bestille time hos legen heller. Ringte til gyn de tar 500kr i tillegg til full undersøkelse som jeg ikke aner hva betyr,hørtes skummelt ut. Anonymkode: 020a0...e07 Hos fastlegen har jeg betalt vanlig legetimepris, rett under 200. Men jeg går til gynekolog så jeg kan få full sjekk av hele systemet i tillegg til celle+hpvprøven. Da betaler jeg 1200 Anonymkode: e0bea...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå