Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Osloområdet

Ved hvilken strømpris ca - vil vi som forbrukere "tjene" på å bruke strøm med tanke på strømstøtten? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mariie skrev (8 minutter siden):

Bor i Osloområdet

Ved hvilken strømpris ca - vil vi som forbrukere "tjene" på å bruke strøm med tanke på strømstøtten? 

Aldri. Såfremt du ikke har fastpris.

Anonymkode: a86ce...dd5

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åja. da har jeg nok misforstått hele dette strømstøtteopplegget :( 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke sant, det er mange ganger de siste månedene at strømprisen har gått under strømstøttebeløpet og forbrukere har fått mer i strømstøtte enn spotprisen for de timene.

Problemet for oss nå er at strømstøtten blir beregnet fra snittprisen gjennom måneden, og den vet vi ikke hva er før siste dag av måneden. Med mindre du kan se inn i fremtiden kan du ikke vite hvilken spotpris som er lavere enn strømstøtta.

Anonymkode: 15862...f3d

• Liker 3
Skrevet

Det vil for alle lønne seg å flytte det forbruket en kan til de rimeligste tidene på døgnet. snittet blir det det blir mens strøm forbrukt når prisen er under snittet vil få mer sponsing 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer jo ikke.

Anonymkode: 91f8b...b98

• Liker 1
Skrevet
mariie skrev (1 time siden):

Bor i Osloområdet

Det varierer, fordi strømstøtte varier. Fra midnatt til 5 i natt vil støtten være høyere enn prisen. Tipper det blir sånn i morgen formiddag og siden prisen faller så kraftig. Må bare følge med. Stort sett blir det jo og holde total prisen lav - en tjener norn timer og bruker noen timer. Jeg klarte faktisk og få igjen 300 kr i januar , men da må en følge godt med. 

Anonymkode: 91f8b...b98

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke sant, det er mange ganger de siste månedene at strømprisen har gått under strømstøttebeløpet og forbrukere har fått mer i strømstøtte enn spotprisen for de timene.

Problemet for oss nå er at strømstøtten blir beregnet fra snittprisen gjennom måneden, og den vet vi ikke hva er før siste dag av måneden. Med mindre du kan se inn i fremtiden kan du ikke vite hvilken spotpris som er lavere enn strømstøtta.

Anonymkode: 15862...f3d

Mtp de høye prisene i september, så kunne man allerede halvveis inn i mnd klare å anslå ca strømstøtte. Tar man i tillegg og trekker fra 30-50 øre ekstra på det man tror den kan bli, så er det fullt mulig å bruke mye strøm i de timene som er så billlige at man tjener penger på det. Jeg har bevisst gått inn for å tjene penger på strømmen i september.

Anonymkode: c8ce8...a6d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Mtp de høye prisene i september, så kunne man allerede halvveis inn i mnd klare å anslå ca strømstøtte. Tar man i tillegg og trekker fra 30-50 øre ekstra på det man tror den kan bli, så er det fullt mulig å bruke mye strøm i de timene som er så billlige at man tjener penger på det. Jeg har bevisst gått inn for å tjene penger på strømmen i september.

Hehe jeg og, har fått litt kjeft fra kona,

har latt varmekablene stå på max, og tømt varmtvannsberederen hver gang strømpris har vært på 1-3kr.

Anonymkode: 5a8f6...307

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har misforstått, det er ikke fastpris som avgjør, det er prisen du betaler for strømmen du bruker i forhold til den gjennomsnittsprisen strømstøtte blir beregnet ut fra som avgjør om det lønner seg å bruke mye strøm eller ikke.  

Skrevet

Hehe jeg og, har fått litt kjeft fra kona,

har latt varmekablene stå på max, og tømt varmtvannsberederen hver gang strømpris har vært på 1-3kr.

Anonymkode: 5a8f6...307

Mest sannsynlig har du da fått høyere nettleie. Bikker du 5 kW i timen, blir det plutselig dyrere. Så høres lite smart ut slik du holder på 😅

Anonymkode: 1db9f...1a3

Skrevet

Mest sannsynlig har du da fått høyere nettleie. Bikker du 5 kW i timen, blir det plutselig dyrere. Så høres lite smart ut slik du holder på 😅

Anonymkode: 1db9f...1a3

Du tar feil. Hvis man har Tibber pulse eller lignende tilleggsutstyr, så klarer man å kontrollere at man ikke kommer over i annet nettleie-trinn. Så jo, det er veldig smart å gjøre det sånn. 

Skrevet (endret)
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo veldig feil, og nesten litt skummelt og irriterende at du har fått to "innsiktsfull" pokaler for kommentaren. 

Om noen klarer å bruke en kvart milliard kilowatt-timer imorgen er du antagelig blant kommunens rikeste personer, spotprisavtale eller ikke, gitt at månedssnittet blir på over 300øre (og at man ser bort fra øvre grense på 5kkwh)

Endret av newman01
Skrevet
LeneXCII skrev (3 timer siden):

Du har misforstått, det er ikke fastpris som avgjør, det er prisen du betaler for strømmen du bruker i forhold til den gjennomsnittsprisen strømstøtte blir beregnet ut fra som avgjør om det lønner seg å bruke mye strøm eller ikke.  

Jeg har ikke misforstått. Jeg har fastpris som jeg tegnet for 5 år da jeg så hvor dette bar hen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...