Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et nabobarn som ikke forstår beskjeder. Barnet er ca 12 år og banker på hver dag selv om jeg har gitt beskjed til barnet og foreldrene om at mitt barn ikke er hjemme. Alikvel kommer barnet og banker på. Har begynt å få helt angst for å være hjemme, og jeg trenger ro pga utmattelse i den tiden mitt barn ikke er hjemme. Har ringt, sendt melding og pratet face2face. Dette barnet ringte og til politiet pga jeg gav beskjed at om de skulle leke inne en dag måtte de leke på rommet, ellers måtte de leke ute. Dette er og pga vi har en valp som og trenger ro inne. Hadde jeg hatt råd, hadde vi flyttet. Det har vært slik i 4 mnd nå. Noen tips ift beskjeder jeg kan bruke? 

Anonymkode: 434ae...2c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barnet noen diagnose som gjør at det er vanskelig å huske/ta inn beskjeder? 

Avtal at dersom barnet ditt er hjemme og det passer at dette andre barnet ringer på, så setter dere en bamse (eller tilsvarende) som tegn i et lett synlig vindu. Ingen bamse - ikke ring på. 

Anonymkode: f3e28...8d3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lurte litt på det, men foreldrene sier ingen ting. Har gitt de beskjed om mitt barns utfordringer og hensyn mtp aldersforskjell, mitt er fire år yngre. Barnet har ekstremt særinteresse for spesifikk hobby. I starten håpet jeg at dette barnet ville ha positiv påvirkning siden det barnet er mye ute, og det er jo bare pluss. Men det har bare blitt hodebry. Kanskje prøve med en bamse

Skrevet

Ikke åpne døra når hen banken på og skru av ringeklokka. 

• Liker 1
Skrevet

Dørklokke med kamera. Koster litt, men er verd pengene. Jeg har en kronisk sykdom som blir verre av stress, dørklokka har nærmest reddet livet mitt. Kan se hvem som står utenfor, kan snakke med dem uten å åpne døra, kan slå av lyden hvis jeg absolutt ikke  vil bli forstyrret. 

Anonymkode: a8fb5...074

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at jeg bor i en kjeller, har nede gardiner. Om jeg ikke åpner når barnet banker på, hamrer barnet løs. På vinduer, titter inn i sprekker og roper. Og for å komme tilbake ytterdør må man passerer stuen. Men vurderer å sette opp gjerde med kodelås og ringeklokke i en dør. Har yale doorman i hus allerede 

Skrevet

Hmmm.. Jeg undres fælt over hvor omtanke for andre mennesker egentlig er? Ikke rart det skjer skandaler og barnedrap, massiv omsorgssvikt - når verken naboer eller andre faktisk evner å bry seg. 

Du sier dette barnet er ute hele tiden, foreldrene virker ikke til å bry seg - barnet ringer på hos dere 24/7. TS, dette høres faktisk ikke særlig bra ut - og hadde jeg vært deg hadde jeg blitt meget nyskjerrig på disse foreldrene. Høres ikke ut som at barnet faktisk har det noe godt hjemme. Hadde ikke brukt særlig mange sekundene på å vurdert bekymringsmelding her. 

Anonymkode: d1bd5...893

• Liker 1
Skrevet

bor du i leilighet i dette barnets hus? I så fall er det helt rimelig å si fra til foreldrene som er husverter at de må ta en prat med barnet om at dette er slitsomt, alternativet er at du finner et annet sted å bo. 

Anonymkode: b7c05...61d

Skrevet

Herregud dette må du seriøst ta opp med foreldrene... Jeg lurer nesten på om det er foreldrene det er noe gærli med, og ikke bare barnet. 

Altså barnet ringer på døra.. om du ikke åpner, går det rundt til verandaen/vinduet og hamrer løs der og titter inn? Barnet ringer politiet fordi du ba dem leke på lekerommet? Hva faen?

Om du sier ifra til foreldrene, og de ikke reagerer, så vet ikke jeg altså.. er dette ett borettslag? Hva med å snakke med styret? De har all rett til å ta opp slike ting og gi advarsel til medboere i blokka. 

Anonymkode: 99f19...7c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...