Gå til innhold

Usikker på om jeg har ADHD, men syntes det er vanskelig å be legen sjekke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er som at jeg føler meg til bry eller nesten hypokonder.

Fastlegen min har vært sykemeldt lenge og jeg har ikke god kjemi med vikaren, føler han har bagatellisert andre plager jeg har kommet med tidligere.

Har tatt en test på NHI som sier at jeg ble utredes. Kan jeg gå en annen vei enn via legekontoret? Står på venteliste hos annen fastlege men det er mangel på fastleger her så får nok ingen.

Føler meg veldig alene i dette…😔

Noen andre som har fått ADHD-diagnose som voksen?

Anonymkode: c87c1...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan be om kvinnelig lege hvis vikaren er mann. Trenger ikke si hvorfor du vil til lege.

Eller gjør som meg "jeg vil bestille time til turnuslegen" De har ofte ledig time før fastlegene/vikarer 😊

Jeg er igang med utredning nå. Er litt over 30 år. Bare ta med en liste med symptomer og hvordan de preger deg i hverdagen. Har du barn, blir du prioritert. En lege må jo henvise deg om du ønsker det, samme hva han selv tror.

Anonymkode: 1c064...1de

Skrevet

Har du økonomi til det ville jeg brukt Volvat. Ble nettopp ferdig utredet og diagnostisert, det tok 5 uker. Ca 30,000,- 

Anonymkode: cc116...964

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du økonomi til det ville jeg brukt Volvat. Ble nettopp ferdig utredet og diagnostisert, det tok 5 uker. Ca 30,000,- 

Anonymkode: cc116...964

Kan jeg spørre hvorfor du valgte å gå privat? Var det ventetiden offentlig eller hadde du en dårlig erfaring med utredning offentlig tidligere? Antar at du fikk diagnosen? 😃

Anonymkode: 1eb3a...6e9

Skrevet

Går også privat på Volvat og skal igang ordentlig med utredning nå😊

Med mindre disse plagene hemmer deg sterkt i hverdagen blir du sikkert ikke tatt seriøst på dps..

Anonymkode: 16575...eb6

Skrevet

Med mindre du har betydelige plager i hverdagen så må du uansett betale selv for utredningen. 

Anonymkode: 223fd...aa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...