Gå til innhold

Mattips

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen oppdaget vi at den ene fryseren (alt av kjøtt og fisk var ødelagt) vår hadde tatt kvelden, og med vannkopper, spysjuka og influensa i hus, samt med mannen bortreist på jobb til fredag trenger jeg mattips. Jeg elsker å lage mat men har ikke så mye energi nå. Alt gikk litt rett vest i helga 😂 Lettvinte middag og lunsj tips? Gjerne av enkle ingredienser som vi kanskje har i hus fra før siden jeg ikke kommer på butikken nå

Anonymkode: 05bf2...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det jeg ofte lager når jeg har lite energi er tortilla-pizza, eller ovnstekt omelett. 

Tortillapizza rød: en klatt tomatpure eller pizzasaus, litt ost, sopp/paprika/løk etter hva man har i skapet, og det man har av kjøtt. Jeg har brukt både kylling, svinestrimler, salami, spekeskinke, bacon, bog-skinke, hamburgerrygg, kokt skinke (pålegg). 
Hvit: en klatt rømme eller lignende, det man ønsker av kjøtt, og litt ost. Jeg synes det er kjempegodt med rømme, grønn pesto, brokkoli og kylling. 

I omelett bruker jeg også det jeg har, både av grønnsaker og kjøtt. Rører alt sammen, har det i en ildfast form, og inn i stekovn. Enklere og mindre å passe på enn pannestekt. Grønnsaker som brokkoli og blomkål blir lettere ferdig i ovn. (synes jeg)

• Liker 1
Skrevet

Litt vanskelig å foreslå noe dere allerede har i hus, siden vi ikke aner hva det kan være, annet enn at du ikke har kjøtt eller fisk.. 

Men det finnes mange enkle vegetarretter, som tomatsuppe, blomkålsuppe, daal, chili cin carne med nachochips og pizzasnurrer med det du måtte ha i kjøleskapet av grønnsaker, ost og pålegg.

Anonymkode: 7f97f...7ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...