Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ms Baxter
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg slaver ikke for andre, jeg går heller ikke til grunne. Jeg har tatt valg i mitt liv som gjør at jeg har en jobb jeg trives i og en inntekt jeg kan leve med. Fordi jeg tar ansvar for eget liv og egen trivsel i stedet for å klage på "regjeringa" og "makta". 

Anonymkode: f2044...dad

Ikke alle har yrker som det går an å velge seg vekk fra «ugunstige arbeidsoppgaver» eller helse og økonomi til å skaffe seg utdanning i noe nytt…

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, at man blir sett på som bunnslam når man snylter anser jeg som innafor. 

Så da får man heller gå til grunne.

Skjønner.

Anonymkode: 699b7...8e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg slaver ikke for andre, jeg går heller ikke til grunne. Jeg har tatt valg i mitt liv som gjør at jeg har en jobb jeg trives i og en inntekt jeg kan leve med. Fordi jeg tar ansvar for eget liv og egen trivsel i stedet for å klage på "regjeringa" og "makta". 

Så bra.

Ta så vekk jobben du trives i og annuller valgene dine.

Start så på nytt.

Trykk deretter repeat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner.

Man går ikke til grunne. Når du er tom for penger og verdier skal NAV gi deg mat og tak over hodet, for noen er det greit å leve på denne enkle måten.

Jeg har en venn som har NAVét i snart 10år, lever på livsoppholdspenger og husleie/strøm betalt av NAV. Dette tilsvarer en lavlønnet jobb som han evt kunne fått. Forstår du opplegget? Jeg forstår.

Anonymkode: 87dad...a59

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man går ikke til grunne. Når du er tom for penger og verdier skal NAV gi deg mat og tak over hodet, for noen er det greit å leve på denne enkle måten.

Jeg har en venn som har NAVét i snart 10år, lever på livsoppholdspenger og husleie/strøm betalt av NAV. Dette tilsvarer en lavlønnet jobb som han evt kunne fått. Forstår du opplegget? Jeg forstår.

Anonymkode: 87dad...a59

Jeg siktet til å gå til grunne om en jobber og ikke trives med det.

Forsto du?

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Ms Baxter said:

Ikke alle har yrker som det går an å velge seg vekk fra «ugunstige arbeidsoppgaver» eller helse og økonomi til å skaffe seg utdanning i noe nytt…

Jeg tok ikke utdanning innen noe nytt, jeg bare gradvis skiftet det jeg jobbet med over på noe annet. Det ligner, men er noe jeg trives mer i. 

Jeg har heller ikke topp helse eller fysikk, så var bevisst at jeg ikke tok meg utdanning eller arbeidserfaring innen noe som ville være fysisk belastende på noen måte.

Det er snakk om å være bevisst valgene man tar utfra egne forutsetninger og egne valg.

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner.

Slutt å velte deg i egen selvmedlidenhet og ta ansvar for egne valg og eget liv. Hvis du ikke har helse til noen form for jobb så søker du om ufør i stedet for å snylte. Hvis du har helse til å jobbe og dermed ikke får ufør, så slutt å være lat og synes synd på deg selv og ta en jobb du klarer.

Skrevet

Jeg har også tunge dager og klagkværna durer i topplokket.

Trives egentlig med arbeidet mitt, men har en leder som nærmest kommer fra en annen planet. Alt skal kontrollers, pirkes i og kritiseres, og han ombestemmer seg hele tiden. Jeg trur ikke han ser det selv.

Jeg mister all motivasjon, og har begynt å seg meg om etter en annen jobb, men synes det er en tung prosess. Så skuffa over leder!

Anonymkode: cf8bb...699

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Til alle dere som klager på jobben, sier dere sliter dere ut for «drittlønn», sjefen er noe «dritt» osv: dere har selvfølgelig full rett til å klage. Og alle klager litt innimellom. Men, mye klaging går mest av alt ut over dere selv. Å klage tar mye av energien deres, og gir ingen gleder. Det som er fordelen deres, er at dere synes å vite hva dere ikke er fornøyd med/synes er galt. Prøv å bruke deler av klage-energien til heller å endre det dere kan endre (bytte jobb? Si fra om det som er feil -det kan kanskje endres? Dårlig stemning på jobb? -kan du gjøre noe for å bedre den. Osv).  Prøv å bruke resten av energien dere før brukte på klaging til å endre tankesett - hva er det som er bra med min jobb? (Hyggelige kollegaer? Ikke mye ansvar? Trenger ikke tenke på jobb når du har fri? (gjelder mange lavtlønnsyrker) kan kjøpe … for lønna?). Skal se at det går bedre da. Men du kan selvfølgelig fortsette å klage, det er ditt liv.

Anonymkode: 5bad8...185

Skrevet
Ms Baxter skrev (1 time siden):

Merket det i helsevesenet også… løsninga mi ble å være sykemeldt lenge og komme under nav…enden på visa var 60% ufør og en behagelig og tilrettelagt stilling i 40%. Var jo en kamp 2-3 år før det, men føler jeg har vunnet i Lotto nå😅😅😅 trives godt på denne jobben og har mye fritid til å drive m interesser👌

Kvalmende.

Anonymkode: ca0df...300

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Ms Baxter
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tok ikke utdanning innen noe nytt, jeg bare gradvis skiftet det jeg jobbet med over på noe annet. Det ligner, men er noe jeg trives mer i. 

Jeg har heller ikke topp helse eller fysikk, så var bevisst at jeg ikke tok meg utdanning eller arbeidserfaring innen noe som ville være fysisk belastende på noen måte.

Det er snakk om å være bevisst valgene man tar utfra egne forutsetninger og egne valg.

Slutt å velte deg i egen selvmedlidenhet og ta ansvar for egne valg og eget liv. Hvis du ikke har helse til noen form for jobb så søker du om ufør i stedet for å snylte. Hvis du har helse til å jobbe og dermed ikke får ufør, så slutt å være lat og synes synd på deg selv og ta en jobb du klarer.

Joda jeg fikk jo meg en  liten jobb jeg klarer å stå i nå, men det hadde ikke gått uten nav, tillitsvalgte og behandlere. Ikke lett å skifte over på noe annet enn pleie i helsevesenet uten hjelp. Hadde jo kanskje også tatt en annen utdanning vis jeg viste om asperger diagnosen som ung også😅

Gjest Ms Baxter
Skrevet

Kvalmende.

Kanskje, men mange m mine utfordringer jobber ikke i det hele tatt

Skrevet
Ms Baxter skrev (2 minutter siden):

Kanskje, men mange m mine utfordringer jobber ikke i det hele tatt

Det er ikke en utfordring å ikke orke å jobbe.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er sykepleier. Merker det samme. Stort press, travelt, ikke tid til wc eller lunsj, utakknemmelige pasienter (kravstore, gjelder selvsagt ikke alle), ledelse som ikke hører på oss ansatte, overtid, dårlige turnuser, fysisk tunge oppgaver.

Har begynt litt med quiet quitting. Ser etter ny jobb, men dette er hverdagen til mange sykepleiere. Jeg vil ikke bytte bare for å bytte, jeg vil bruke tid fir å finne en jobb jeg vil trives i over tid. 

Min quiet quiting går ut på: 

Går på wc når jeg må. Pasienter får vente. Ingen er tjent med en sykepleier som er tissetrengt og ukonsentrert. Bruker 5min, sjekker mobilen for en miniatyrpause. 

Gjemmer meg på kontoret for å "sjekke noe"/"ta en telefon". Spiser raskt matpakken. 

Bruker lengre tid på oppgaver gjort på pc enn nødvendig. For et lite pust i bakken etter løping i avd. 

Sier nei til overtid/ekstravakter, med mindre jeg får goder tilbake (forhandler). Ber om f.eks fri en helgevakt eller bytte av andre vakter til fordel for meg. Får ofte nei, men da blir det også nei fra meg.

Anonymkode: b6874...c92

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er sykepleier. Merker det samme. Stort press, travelt, ikke tid til wc eller lunsj, utakknemmelige pasienter (kravstore, gjelder selvsagt ikke alle), ledelse som ikke hører på oss ansatte, overtid, dårlige turnuser, fysisk tunge oppgaver.

Har begynt litt med quiet quitting. Ser etter ny jobb, men dette er hverdagen til mange sykepleiere. Jeg vil ikke bytte bare for å bytte, jeg vil bruke tid fir å finne en jobb jeg vil trives i over tid. 

Min quiet quiting går ut på: 

Går på wc når jeg må. Pasienter får vente. Ingen er tjent med en sykepleier som er tissetrengt og ukonsentrert. Bruker 5min, sjekker mobilen for en miniatyrpause. 

Gjemmer meg på kontoret for å "sjekke noe"/"ta en telefon". Spiser raskt matpakken. 

Bruker lengre tid på oppgaver gjort på pc enn nødvendig. For et lite pust i bakken etter løping i avd. 

Sier nei til overtid/ekstravakter, med mindre jeg får goder tilbake (forhandler). Ber om f.eks fri en helgevakt eller bytte av andre vakter til fordel for meg. Får ofte nei, men da blir det også nei fra meg.

Anonymkode: b6874...c92

Dette er jo ikke quiting da.

Du SKAL gå på do når du MÅ.

Du SKAL ha matpause, ferdig snakka.

Er DU som lar deg presse på denne måten, SLUTT med det!

Du skal ALDRI jobbe ekstra vakter! Dette bestemmer DU!!

:) 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Lenelarsen skrev (1 minutt siden):

Dette er jo ikke quiting da.

Du SKAL gå på do når du MÅ.

Du SKAL ha matpause, ferdig snakka.

Er DU som lar deg presse på denne måten, SLUTT med det!

Du skal ALDRI jobbe ekstra vakter! Dette bestemmer DU!!

:) 

Det er helt latterlig hva folk uten ryggrad finner seg i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt latterlig hva folk uten ryggrad finner seg i.

Helt enig! Man skal ikke finne seg i noen ting. Problemet i dagens arbeidsliv er disse som godtar alt mulig tull, lave lønninger og dårlig arbeidsforhold. Da forblir det slik.

Folk er faen så feige, står aldri opp for seg selv.

Skrevet

Jeg irriterer meg grønn på kollegaer som kommer fra land hvor det ikke er vanlig at "kvinnfolk" kan noe eller får lov til noe. At det heller ikke nytter å si noe eller komme med noe konstruktiv tilbakemelding. 🤬

Anonymkode: 2c8e7...2de

Skrevet
Lenelarsen skrev (1 minutt siden):

Helt enig! Man skal ikke finne seg i noen ting. Problemet i dagens arbeidsliv er disse som godtar alt mulig tull, lave lønninger og dårlig arbeidsforhold. Da forblir det slik.

Folk er faen så feige, står aldri opp for seg selv.

Jepp. Det er blitt et samfunnsproblem at vi nordmenn er blitt så konfliktsky. Det går jo utover meg at alle andre er så konfliktsky også, fordi om jeg faktisk står på mitt, så blir jeg sett på som den ene "vanskelige" personen, nå alle andre kollegaer stort sett har nøyaktig de samme følelsene og opplevelsene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jepp. Det er blitt et samfunnsproblem at vi nordmenn er blitt så konfliktsky. Det går jo utover meg at alle andre er så konfliktsky også, fordi om jeg faktisk står på mitt, så blir jeg sett på som den ene "vanskelige" personen, nå alle andre kollegaer stort sett har nøyaktig de samme følelsene og opplevelsene.

De fleste syter og klager, men så fort de ha muligheten til å ta det opp når man har møte eller lignende; da holder alle kjeft!

Slike kollegaer gidder jeg ikke, så da sier jeg fra om sytinga deres fra så alle hører det. Da skifter gjerne fargen i ansiktet til disse eller så går de ut. 😅

• Hjerte 1
Skrevet
Lenelarsen skrev (7 minutter siden):

De fleste syter og klager, men så fort de ha muligheten til å ta det opp når man har møte eller lignende; da holder alle kjeft!

Slike kollegaer gidder jeg ikke, så da sier jeg fra om sytinga deres fra så alle hører det. Da skifter gjerne fargen i ansiktet til disse eller så går de ut. 😅

Det har ofte blitt til at det er jeg som tar opp ting i møter fordi folk flest er for feige. Etter hvert blir man lei av å kjempe andres kamper for dem, så dersom jeg hører en kollega klage over samme ting mer enn én gang, så ber jeg dem ta det med dem som kan gjøre noe med det og holde kjeft til oss andre. Sånn klagekultur der man ALDRI tør si fra til lederskapet er bare jævla slitsomt å forholde seg til. Og beklager, men klagekultur der man ikke tør si fra til leder er mer fremtredende på arbeidsplasser der det er en klar majoritet av kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...