AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #1 Skrevet 4. oktober 2022 Jeg har vært helt ekstremt sliten og trøtt nå i over 2 mnd. Trodde det skulle løse seg når jeg hadde ferie i 4 uker, men det har det ikke blitt. Har vel det som kalles fatigue. Aklurat nå for eksempel er jeg så trøtt at jeg sliter med å skrive dette og har bare ett øye åpent, selv om jeg har sovet mye. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare jobb når jeg er så sliten. Har legetime på fredag, men synes det er litt skambelagt og vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg, og hva man kan gjøre for at jeg skal bli bra igjen. Jeg har en medfødt, sjelden sykdom der over 30% i undersøkelser rapporterer fatigue og da jeg var ca 10 år hadde jeg det samme som nå som varte i ca 1 år, og da mente halve familien min at jeg bare var lat. I min familie er man bortskjemt hvis man sier man er sliten fordi de mener folk i dag har veldig mye fritid og ingen grunn til å bli sliten, så det er nok derfor jeg er redd for å snakke med legen om det og derfor jeg har presset meg helt til det ikke går lengre. Jeg tror ikke jeg er utbrent fordi jeg er bare ekstremt trøtt, men har ikke symptomer som følelsesmessig utmattelse og distansering osv. Anonymkode: 53a75...277
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Skrevet 4. oktober 2022 Hvis du har en sykdom hvor det er relativt vanlig å oppleve fatigue så er du "heldig" i den form at du mest sannsynlig vil bli tatt på alvor av fastlegen din. Det finnes ulike rehabiliteringsopphold hvor man blant annet fokusere på mestring av hverdagen og energiøkonomisering. Diffuse plager er ikke morsomt og jeg kjenner igjen den frykten for å ta dette opp med legen. Du må nesten bare fortelle det som det er. Håper det går bra hos legen på fredag. Anonymkode: e8527...26f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå