Gå til innhold

Greit å spise matpakke på kaffebar når jeg kjøper kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke spise bråkete eller spise mat som lukter veldig. 

Anonymkode: 1c67e...411

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er sjelden lov å spise medbrakt sånne steder

Anonymkode: 07b01...7d7

• Liker 18
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Er det kun kaffe som selges eller selger de mat også?

Ikke mange steder som godtar medbrakt mat hvis de selger mat selv.

Skrevet

Ingen av stedene jeg har jobbet hadde det blitt akseptert. Om du ikke vil betale for vår mat, så kan du spise din egen mat ett annet sted. 
Jeg tar heller ikke med meg medbrakt vegetarmat på en biffrestaurant... 

Anonymkode: fa062...d6a

• Liker 8
Skrevet

Man spiser ikke medbragt på serveringssteder, med mindre man er baby. 

Det finnes noen steder det er lov, f.eks ofte kantiner knyttet til arbeidsplasser, og på "markastuer" i hvert fall i Oslomarka. Ellers ikke.

• Liker 5
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Blir så flau over ei venninne som tar med seg Pepsi Max på kaffebar når vi møtes og tror det er greit. Mat er enda verre.

Anonymkode: fc32a...469

• Liker 12
Skrevet

BIG no-no:fy_fy:. Dette er ikke ok. Det er vel få ting som kan være såpass frekt å gjøre som kunde. Og det handler lite om bråk og lukt men om selve handlingen om å spise medbrakt på slike steder. 

• Liker 7
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nei,  det er ikke greit på noen som helst måte. 

Skrevet

Altså hæ? Jeg blir litt overasket her. Når man faktisk kjøper en kaffe på en kafé så trodde jeg også det var greit å sitte der? 

Anonymkode: 79fe9...9ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså hæ? Jeg blir litt overasket her. Når man faktisk kjøper en kaffe på en kafé så trodde jeg også det var greit å sitte der? 

Sitte der, ja. Spise medbragt mat, nei. 

Anonymkode: 02c25...1e4

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klart du kan sitte der. Men ikke med medbragt mat.

Anonymkode: f92f8...605

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg skal ikke spise bråkete eller spise mat som lukter veldig. 

Anonymkode: 1c67e...411

Det har ikke noe med om du spiser bråkete eller at maten din lukter. Det har å gjøre med at hvis kafeen selger mat selv og du skal okkupere sitteplass der, så ønsker de naturligvis at du kjøper maten du skal spise hos dem også siden det er slik de tjener penger. De er ikke en rasteplass. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klart du kan sitte der. Men ikke med medbragt mat.

Anonymkode: f92f8...605

Hva om man har allergier som gjør det nesten umulig å spise ute?

Selv har jeg tatt med egen kale på cafe, og kjøpt kaffe. Grunnet nøtteallergi. Har brent meg for mange ganger på deres egne kaker. Uten nøtter meg i ræva!

Anonymkode: 6d6e4...f33

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv har jeg tatt med egen kale på cafe, og kjøpt kaffe. Grunnet nøtteallergi. Har brent meg for mange ganger på deres egne kaker. Uten nøtter meg i ræva!

Da spør du isåfall først om det er greit for betjeningen. Det er rimelig frekt å bare ta opp en nistepakke, en kake eller annet først uten å i det minste spørre om dette er ok, eller gi en grunn for at det gjøres.

Anonymkode: a5397...dcc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan håpe på forståelse, men du kan ikke forvente det.

Hvis man åpnet for at det var fritt frem for (selverklærte) allergikere å ha med seg matpakke ut - hvordan tror du dette hadde utartet seg? Det virker jo som at det snart er flere med (upåviste) allergier, intoleranser og rare dietter eller preferanser, enn det er mennesker med normale spisevaner der ute. Og felles for mange av dem er at de gjerne bruker ordet «allergisk» eller frasen «tåler ikke» for å trumfe gjennom spesialbehandling på kafeer eller i andre settinger som involverer mat.

• Liker 5
Skrevet

Tja. Da jeg jobbet på kafé hadde jeg ikke gadda å brydd meg om noen tok med seg litt mat, så lenge de kjøpte kaffe og det ikke var et sånn voldsomt måltid med mye styr.

Anonymkode: eb325...c4f

Skrevet

Næææ… Det er vel temmelig frekt? 

Anonymkode: aefb1...739

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da snakker du med betjeningen og forklarer situasjonen. Er ikke verre enn det. Men å bare ta opp nisten og sitte der å spise vitner om frekkhet. 

Anonymkode: 02c25...1e4

• Liker 1
Skrevet

Ta med deg kaffen ut å finn deg en benk, dette er jo bare frekt, men du vil sikkert bare trolle for de fleste forstår såpass.

Anonymkode: 33796...6ef

• Liker 2
Skrevet

Om det hadde vært dårlig vær så hadde jeg kanskje spurt om lov, hvis ikke så er det jo enkelt å få meg seg en kaffe i en pappkopp og sette seg i på en benk med nista. Og så heller gå inn for en ny kaffe etterpå. 

Anonymkode: b78d5...c5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...