Gå til innhold

Hva spiser du i lunsjpausen på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger tips til hva som kan være godt å ta med å spise i lunsjpausen på jobb. Har gått mye i knekkebrød for min del men trenger litt inspirasjon. 

Anonymkode: e4334...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salat
Wraps
Kjøleskapsgrøt
Middagsrester

Anonymkode: 01de9...e03

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, trenger tips til hva som kan være godt å ta med å spise i lunsjpausen på jobb. Har gått mye i knekkebrød for min del men trenger litt inspirasjon. 

Anonymkode: e4334...e3d

Spinatsnurrer som jeg lager i stor porsjon og fryser ned,tar opp om morningen så er de tint innen lunsj :)

Deig

20 g  Fersk gjær  
5 dl  Speltmel  
3 dl  Lunkent vann                                                                                                                         Salt 

Fyll 
350 g  Frossen spinat  
1 Løk  
7-10 Oliven  
 Soltørket tomat  
1 fedd  Hvitløk 

Smuldre gjær i en bolle og ha over lunkent vann. Rør rundt til gjæren er løst opp og tilsett litt salt. Ha i litt og litt mel og rør det inn slik at du hele tiden har kontroll på konsistensen. Her kan du variere litt med de meltyper du har og liker, og bruk gjerne litt sammalt mel - så blir den litt grovere. Det varierer fra meltype til meltype og fra pakke til pakke hvor mye væske som trengs, men deigen skal være ganske våt - da hever den best. Tilsett mer mel om det trengs. Ha over plast eller et lokk og la den heve en times tid, evt. i kjøleskapet over natten.

Lag så fyllet. hakk opp løken og stek den i en panne. Tilsett spinat og hvitløk - hakket eller revet. Krydre med salt og pepper. Hakk opp oliven og soltørket tomat

Når deigen er ferdig hevet, kjevle den utover et melet underlag ca. ½cm tykk. Prøv å få et avlangt rektangel. Smør spinatblandingen utover og strø over oliven og soltørket tomat 

Rull nå sammen deigen fra langsiden slik at du får en lang pølse (samme fremgangsmåte som kanelsnurrer). Det kan være greit å ha en bakeskrape om deigen har festet seg litt til underlaget. Skjær den opp i ca. 4-5 cm tykke skiver og legg disse til etterheving (ca. 30 min.) på et stekebrett med bakepapir.

Stekes i ovnen på 200°C i 15 minutter.

Anonymkode: 5578b...0c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fritatta; Kokte poteter, litt stekte grønnsaker, hell over vispede egg, og ovnsbak. 

Lager tunfisksalat, og har i salatwraps. (fraktes separat)

Salade nicoise, tunfisk, salat, tomater, kokt egg, viniagrette

Brokkolisalat; brokkoli, rødløk, bacon, dressing

Gratinerte rotgrønnsaker med ost, og evt litt magerpølse. 

Falafler, grønn salat, og tahinidressing

Kyllingpai, wok, nudelsalat........ 

Anonymkode: 61cb9...a27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...