Gå til innhold

Vil ikke ta over syk svigermor’s malteser :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noe å si om TS liker hunder eller er allergisk eller hva det nå skal være?

Hun ønsker ikke hund og tåler ikke hund, og da får både hund og TS det bedre ute å dele livet sammen. 
Å ha husdyr er et stort ansvar og er man ikke motivert så bør man la det være.

Med mindre svigermor er midlertidig syk og det er snakk om å passe noen uker. Men det virker ikke sånn siden de skal ta over hunden.

Anonymkode: 80cab...429

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Har det noe å si om TS liker hunder eller er allergisk eller hva det nå skal være?

Hun ønsker ikke hund og tåler ikke hund, og da får både hund og TS det bedre ute å dele livet sammen. 
Å ha husdyr er et stort ansvar og er man ikke motivert så bør man la det være.

Med mindre svigermor er midlertidig syk og det er snakk om å passe noen uker. Men det virker ikke sånn siden de skal ta over hunden.

Anonymkode: 80cab...429

Enig. Den som ikke vil ha dyr, har veto. Man skal ikke forplikte seg til å endre livsstil og ta allergitabletter i ti år fremover fordi samboeren vil ha hund, som han har visst fra begynnelsen av at TS ikke vil. Folk som mener hun skal bøye seg her er ikke riktig kloke. Da får heller samboeren gå, da. Jeg tror jeg hadde kommet ham i forkjøpet da, så egoistisk som han oppfører seg. Og jeg har dyr selv. 

Anonymkode: 331db...8fd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Den som ikke vil ha dyr, har veto. Man skal ikke forplikte seg til å endre livsstil og ta allergitabletter i ti år fremover fordi samboeren vil ha hund, som han har visst fra begynnelsen av at TS ikke vil. Folk som mener hun skal bøye seg her er ikke riktig kloke. Da får heller samboeren gå, da. Jeg tror jeg hadde kommet ham i forkjøpet da, så egoistisk som han oppfører seg. Og jeg har dyr selv. 

Anonymkode: 331db...8fd

Jeg mener også det da samboer hadde sjans til gå når jeg forklarte at jeg er allergiSk og ikke er så glad i hunder.. 

feks om jeg hadde elsker katt og vil ha katt men samboer er allergisk og jeg virkelig elsker samboer, så tenker jeg på samboeren min først jeg er for glad i han for å tvinge allergi tabletter på han får min glede av å ha katt.. En hund er et ønske ikke noe man MÅ ha.. og det bærer at begge part må ta av seg hunden.. 

Nå ser jeg at folk blir sinte og irritert fordi de mener jeg ikke vil hjelpe svigermor.. men det er ikke noe verre en å få folk til å få dårlig samvittighet.. greit at samboers søskener takker nei men så fort jeg takker nei blir jeg sett som monster som ikke støtter svigermor med å ta inn hunden.. som krever maSse ansvar de 10 neste årene osv.. 

svigermor vet også at jeg ikke har vært så mye på besøk hos henne   Pga hunden og mine allergier..

Anonymkode: e7a45...b62

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

svigermor til TS er så syk at hun er døende og så lager du TS en tråd om hunden og at du ikke har besøkt henne pga den? Spesielt TS, veldig spesielt.. Nesten så jeg tenker på pappegøyetråden og samboeren som aldri kom tilbake med ungen her.. 

Anonymkode: 11c6e...56f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

svigermor til TS er så syk at hun er døende og så lager du TS en tråd om hunden og at du ikke har besøkt henne pga den? Spesielt TS, veldig spesielt.. Nesten så jeg tenker på pappegøyetråden og samboeren som aldri kom tilbake med ungen her.. 

Anonymkode: 11c6e...56f

? skriver jo ikke alt her men ja svigermor har jo sine ting hun har gjort, jobb osv samboer er ikke mer en 3-4 ganger på besøk hos svigermor da jobb osv også.. så det er ikke personlig.. svigermor har tatt seg noen små turer her uten hunden, så. Ikke veldig spesielt, hvor lenge hun har igjen vet ikke jeg men ikke mer en 4-5 år..

Skrevet
Fremmed fugl skrev (9 timer siden):

Dette er en relativt ung hund som din svigermor ikke lengre kan ta hånd om fordi at hun er syk. Hvis hunden er veloppdragen og frisk, så vil det være lett å selge den. Som er det rasjonelle.

Dette er ikke en hund som din samboer har vokst opp med, og som har kort forventet levetid. Hvis det hadde vært slikt, kunde jeg tenkt at du kunde ha ofret deg i en periode. Men her handler det om en hund som ikke kan være særlig tett knyttet til din samboer, og som kan leve i langt over 10 år til.

Er to grunner til at din samboer ønsker å ta hunden:

- Han er redd for sin mamma. 

- Han ønsker at dere skal ha hund tras at han vet at du er allergisk og ikke et hundemenneske.

Du må snakke skikkelig med mannen, si at hunden må selges, eller bli gitt bort til en organisasjon som omplasserer hunder. 

Den er enda ung og ikke veldig husren.. den har noen regler men blir bortskjemt, ønsker iallfall ikke alt dette ansvaret.. svigermor viste hun ikke var helt i form da hun fikk seg hund og jeg synes også er kjempe dritt å bli påtvunget en hund nå.. samboeren min skal snakke med en av søsknene sine om de har noen som er i rekkevidde som kan ha den da jeg har forklart for 10 gang at jeg ikke ønsker hunden.. den er ung og kan få et bedre hjem. Hunden er hos onkelen nå da svigermor må være litt i sykehuset. Ingen av søsknene tilbydde seg å ha hunden mens svigermor er i sykehus så hvorfor må vi? Jeg tror hunden vil ha det bra hos onkelen til samboeren min men ser ut som det heller ikke passer han da han jobber vekk i 2 uker osv..og dama til onkelen hans vil heller ikke ha hund med 1 katt i hus..

Skrevet

Det som egentlig er problemet her er at du og samboeren ikke er kompatible. Han vil ha hund, du vil ikke ha hund. Det er to helt forskjellige livsstiler. Jeg ville tenkt meg veldig nøye om før jeg fikk barn med ham, det er mange fisker i havet. 

Anonymkode: afd94...f22

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den er enda ung og ikke veldig husren.. den har noen regler men blir bortskjemt, ønsker iallfall ikke alt dette ansvaret.. svigermor viste hun ikke var helt i form da hun fikk seg hund og jeg synes også er kjempe dritt å bli påtvunget en hund nå.. samboeren min skal snakke med en av søsknene sine om de har noen som er i rekkevidde som kan ha den da jeg har forklart for 10 gang at jeg ikke ønsker hunden.. den er ung og kan få et bedre hjem. Hunden er hos onkelen nå da svigermor må være litt i sykehuset. Ingen av søsknene tilbydde seg å ha hunden mens svigermor er i sykehus så hvorfor må vi? Jeg tror hunden vil ha det bra hos onkelen til samboeren min men ser ut som det heller ikke passer han da han jobber vekk i 2 uker osv..og dama til onkelen hans vil heller ikke ha hund med 1 katt i hus..

nå vil mange si «men stakkars hunden!» «han fortjener å være i familien!» 

Nå er jo ikke dette snakk om en hund som har vært årevis i familien uansett om svaret ville bli det samme pga allergi.. men da tror jeg nokk at søsknene hadde nokk kanskje tilbydd seg da hunden bare hadde hAtt 2-3 år igjen vis den var gammel. Men dette er en ung hund men kanskje over 10 år med levetid.. jeg vil nyte livet uten hund uten å være bundet til den..  uansett om samboer er glad i den så har han ikke sånn tilknytting til den som han hadde til hunden som han hadde som barn som døde noen måneder før han traff meg.. denne hunden var han vokst opp med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som egentlig er problemet her er at du og samboeren ikke er kompatible. Han vil ha hund, du vil ikke ha hund. Det er to helt forskjellige livsstiler. Jeg ville tenkt meg veldig nøye om før jeg fikk barn med ham, det er mange fisker i havet. 

Anonymkode: afd94...f22

Han burde ha gått så fort jeg sa jeg var allergisk og ikke hundeperson.. men da var ikke hunden i bildet og ikke noe tanker om hund i det hele..

Jeg ønsker at barnet våres skal være i fokus, da jeg ser at mange behandler hunden bedre en barna sine og en hund blir sjalu.. for meg å bli gravid og ha hund passer ikke i det hele tatt og iallfall ikke med allergi! For meg ønske om barn er høyest og det er det for samboer også som vi har snakket. 

Skrevet

Jeg bor i Haugesund og kan hjelpe dere viss det trengst? Er det en tispe?

Anonymkode: d066c...393

Skrevet

Er ikke malteser allergivennlig? 

Anonymkode: 50ca8...626

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

Dessverre  tung situasjon for samboer og svigermor, men også vanskelig for meg som er mildt allergisk mot hunder og ikke er særlig noe hundeperson.. det vet samboer godt

Tingen er at svigermor er blitt for syk for å ta av seg sin 2 år gammel malteser,  broren og søsteren til samboer har sakt sine ord at dessverre passer ikke denne malteseren opp i livsstilen deres.. og jeg sa til min samboer jeg forstår at han er glad i denne hunden men han kan ikke bare ta valget selv.. jeg har forklart han at jeg vil ikke vil være bundet til en hund og ha ansvaret det krever, vi har også planlagt barn nå snart så det vil ikke passe heller..  

jeg har sagt til han jeg kan hjelpe han å finne noen i nærheten som ønsker seg hund slik at den foresatt er i rekkevidde men at det er uaktuelt for oss å ha den.. dessverre.. ønsker hunde fritt hus.. jeg har ikke tenkt å gå eller ofre meg på allergi tabletter ver dag for en hund.. kan umulig være veldig godt for kroppen i mange år..

så dere må gjerne kalle meg et monster og va enn men følelsen av å bli belastet med en hund gir meg angst.. 

De kan ikke tvinge på deg en hund du ikke ønsker.. Men maltesere er allergivennlig ❤ Kan vel være noen som reagerer uansett, men... Er selv allergisk mot hunder, men hadde veldig lyst på en. Valget fallt på malteser pga allergivennlig. Reagerer ikke på henne ❤

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finnes organisasjoner som jobber med omplassering, så er det mange flinke hundefolk som vil kunne ta en slik hund hvis dem får en god pris.

Det at den er 2 år og ikke husren, det betyr at hunden ikke har fått en meget god start, da er det dårlig gjort om noen som dere som ikke har tid, interesse og kompetanse skal ta over denne hunden.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Finnes organisasjoner som jobber med omplassering, så er det mange flinke hundefolk som vil kunne ta en slik hund hvis dem får en god pris.

Det at den er 2 år og ikke husren, det betyr at hunden ikke har fått en meget god start, da er det dårlig gjort om noen som dere som ikke har tid, interesse og kompetanse skal ta over denne hunden.

Ser hva du skriver med uaktuelt for meg å bruke penger på sånt. Ikke min hund, svigermor valgte selv å ta avgjørelsen av å skaffe seg hunden. Hvorfor må andre ofre får noe de ikke vil og var del av ansvaret?

Skrevet

Ser hva du skriver med uaktuelt for meg å bruke penger på sånt. Ikke min hund, svigermor valgte selv å ta avgjørelsen av å skaffe seg hunden. Hvorfor må andre ofre får noe de ikke vil og var del av ansvaret?

Hvorfor må du trå til og ikke noen av de biologiske barna hennes? 

Anonymkode: f5df0...69d

Skrevet

Hvorfor må du trå til og ikke noen av de biologiske barna hennes? 

Anonymkode: f5df0...69d

Jeg måtte trå til fordi samboer begynte å få dårlig samvittighet og var nesten for å si ja til å ta over, uten og avklare med meg først.. Tydeligvis fordi de har bestemt seg klart at de ikke kan ha den. Jeg snakket med samboer at han må enten snakke med noen av de vis de kjenner noen som vil/kan ha hund og hjelpe til, nå som hunden er hos onkelen deres. Men han kan heller ikke ha den så de skal  jo  se om de skal legge den ut på finn som onkelen har nokk bestemt seg for vis ingen av dem vil hjelpe med noe annet og jeg er enig med han at det er for det beste.. finne et bedre hjem til den

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du må ikke ofre noe hvis din svigermor gir bort eller selger hunden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du vil ikke lufte et problem, du er ute etter støtte for ditt valg. Vær i det minste så ærlig. Du driter jo i hva samboeren din vil, for du har bestemt deg. Det at han ønsker å gjøre noe godt for sin gamle, syke mor er mindre viktig for deg enn å skulle ta noen allergipiller. Det er jo realiteten her. Mange kommer til å være helt enig med deg, for sånn er samfunnet blitt. Seg selv først opp og ned i mente. Bra at samboeren ser det med en gang, tenker jeg. 

Anonymkode: 059ce...7c6

allergi skal man ta på alvor da...

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger.

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...