AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #21 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er også allergisk, bare for å ha sagt det først, og dermed så vet jeg at maltesere er en av de mest allergivennlige hunderasene som finnes. Så personlig så hadde jeg tatt den inn, i allefall for en periode, tatt noen allergitabletter nå og da ved behov, og sett hvordan det hadde gått. Hadde allergien slått til så hadde jeg vært ok med at hunden ble til vi fikk fatt på en ny god eier til hunden. Anonymkode: 59f70...31a Må da være bedre for hunden å komme til et nytt og permanent hjem med en gang, fremfor å skulle bo hos et menneske med hundeallergi som ikke liker hunder. Hvis det er en selskapshund så er det hvert fall krise, da disse hundene dilter etter eierne sine nonstop. Jeg hadde følt meg helt kvalt (nei jeg liker heller ikke hunder, i likhet med TS). Anonymkode: 90fa2...d82 6
Fremmed fugl Skrevet 4. oktober 2022 #22 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts her ja synes er utrolig dumt og noe jeg hater er at folk skal gi meg dårlig samvittighet eller presse meg til noe jeg ikke ønsker.. jeg forstår at samboer synes dette er vanskelig og vil gjerne hjelpe sin syke mor, men går også utover meg, Og det blir såklart forventet at jeg må ta av meg (ansvar) for denne hunden noe jeg ikke ønsker i det hele tatt.. det er greit at samboers søsken takker nei til å overta men siden samboer ble den siste som ble spurt blir det plutselig mye dårlig samvittighet.. fordi søsknene hans ikke vil å da blir ikke hunden i rekkevidde i nær familien.. hunden vil uansett få det godt i et nytt hjem.. 1000X ganger bedre en med meg og sambo når jeg ikke ønsker den og ikke vil bli glad i den.. Anonymkode: e7a45...b62 Så rett. Hunden vil ha det mye bedre hvis hundemennesker kjøper den. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #23 Skrevet 4. oktober 2022 Hunden fortjener ett hjem hvor den er ønsket. TS liker ikke hund, og vil ikke ha hund. I tillegg planlegger hun graviditet, og vil da bli hormonell og irrasjonell i tillegg. Hunden fortjener bedre enn det. Så enig med deg TS, hunden bør komme til ett godt hjem. Anonymkode: 2ba03...172 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #24 Skrevet 4. oktober 2022 Og er det viktig for samboeren hennes med hund, valgte han feil samboer. Da må hun byttes ut først. Men dette burde han visst på forhånd. Anonymkode: 2ba03...172 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #25 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Og er det viktig for samboeren hennes med hund, valgte han feil samboer. Da må hun byttes ut først. Men dette burde han visst på forhånd. Anonymkode: 2ba03...172 Teit kommentar men ja, han viste fra begynnelsen at jeg ikke har noe ønske om hund. synd at hunder er mye viktigere en mennesker for nå tiden Anonymkode: e7a45...b62 5
Tanuki Skrevet 4. oktober 2022 #26 Skrevet 4. oktober 2022 Du er allergisk og ønsker deg ikke hund, greit nok. Er det slik at svigermor kommer til å bli bra igjen eller er det usikkert? Hvis hun "bare" er alvorlig syk midertidig så kanskje det er mulig å søke et avlastningshjem for hunden? Om ikke det går er nok det beste å finne noen som kan adoptere hunden. Syntes veldig synd på svigermoren din da, må være jævlig å måtte gi fra seg noe så kjært. P.S. har en sønn som er allergisk, men reagerer ikke mot hunder av typen malteser, bichon , puddel etc, det tok litt tid, men han reagerer ikke i det hele tatt lengre og tar ikke medisiner. Jeg vet ikke hvor alvorlig din allergi er, men jeg ville virkelig prøvd å hjelpe svigermor her. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #27 Skrevet 4. oktober 2022 Man trenger ikke unnskyldninger for ikke å ville ha hund. Si nei, det er en smal sak å få omplassert den. Du blir vanvittig bundet av hund og må legge opp hele livet etter den. Anonymkode: e0d17...b48 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #28 Skrevet 4. oktober 2022 Tanuki skrev (2 minutter siden): Du er allergisk og ønsker deg ikke hund, greit nok. Er det slik at svigermor kommer til å bli bra igjen eller er det usikkert? Hvis hun "bare" er alvorlig syk midertidig så kanskje det er mulig å søke et avlastningshjem for hunden? Om ikke det går er nok det beste å finne noen som kan adoptere hunden. Syntes veldig synd på svigermoren din da, må være jævlig å måtte gi fra seg noe så kjært. P.S. har en sønn som er allergisk, men reagerer ikke mot hunder av typen malteser, bichon , puddel etc, det tok litt tid, men han reagerer ikke i det hele tatt lengre og tar ikke medisiner. Jeg vet ikke hvor alvorlig din allergi er, men jeg ville virkelig prøvd å hjelpe svigermor her. Jeg skrev tidligere oppe at jeg har reagert på denne hunden, og ikke noe jeg ønsker videre. Hvorfor må jeg bli tvunget til et ansvar? De andre søsknene til samboer har ikke noe allergi, men greit at de ikke vil ha hunden men jeg som har allergi og ikke ønsker den MÅ ta imot hunden pga (guilt trip..) eneste jeg kan hjelpe med er å prøve å finne et godt hjem til hunden som ønsker dem og vil gi den kjærligheten den trenger som ikke jeg er villig til å gi.. trist sakt men bare ærlig.. Anonymkode: e7a45...b62 2 3
Tanuki Skrevet 4. oktober 2022 #29 Skrevet 4. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg skrev tidligere oppe at jeg har reagert på denne hunden, og ikke noe jeg ønsker videre. Hvorfor må jeg bli tvunget til et ansvar? De andre søsknene til samboer har ikke noe allergi, men greit at de ikke vil ha hunden men jeg som har allergi og ikke ønsker den MÅ ta imot hunden pga (guilt trip..) eneste jeg kan hjelpe med er å prøve å finne et godt hjem til hunden som ønsker dem og vil gi den kjærligheten den trenger som ikke jeg er villig til å gi.. trist sakt men bare ærlig.. Anonymkode: e7a45...b62 jeg sier ikke at du MÅ, men at jeg hadde strukket meg langt for et familiemedlem som er sykt og i en sårbar situasjon. Du må ingenting🙄 men du opprettet en tråd så da får du svar. 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #30 Skrevet 4. oktober 2022 Jeg støtter deg, ts. En hund er ikke noe man bare lettvindt tar i hus, og iallefall ikke hvis man er allergisk. Tar du til deg en hund, er du forpliktet i mange år framover. La noen som virkelig ønsker å ta imot den, få den, både for din og hundens skyld. Anonymkode: 84a5c...cf1 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #31 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man trenger ikke unnskyldninger for ikke å ville ha hund. Si nei, det er en smal sak å få omplassert den. Du blir vanvittig bundet av hund og må legge opp hele livet etter den. Anonymkode: e0d17...b48 Nettopp jeg ikke ønsker hund utenom allergi.. komme RETT hjem etter jobb for å lufte hunden.. kan ikke være for sent hos andre pga hunden må luftes.. bruke masse masse penger på kennel i ferie.. hjem som lukter hund. Sambo som mener at hunder tilhører i senga.. og vil gjerne ha de opp i sofaen.. jeg har ikke tenkt å være gravid å ta av meg en ung krevende hund samtidig.. heller vil jeg ikke bruke fritiden min på den.. Anonymkode: e7a45...b62 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #32 Skrevet 4. oktober 2022 Er du allergisk eller ønsker du bare ikke hunden ts? Du skriver så merkelig.. Anonymkode: 11c6e...56f 3 1
Tanuki Skrevet 4. oktober 2022 #33 Skrevet 4. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: hjem som lukter hund. Sambo som mener at hunder tilhører i senga.. og vil gjerne ha de opp i sofaen.. jeg har ikke tenkt å være gravid å ta av meg en ung krevende hund samtidig.. heller vil jeg ikke bruke fritiden min på den. da er jo malteser perfekt, de lukter ikke "hund😁 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #34 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du allergisk eller ønsker du bare ikke hunden ts? Du skriver så merkelig.. Anonymkode: 11c6e...56f Begge tS Anonymkode: e7a45...b62 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #35 Skrevet 4. oktober 2022 Tanuki skrev (Akkurat nå): da er jo malteser perfekt, de lukter ikke "hund😁 Hadde jeg skrevet det vis de ikke luktet hund? ts Anonymkode: e7a45...b62 3
Tanuki Skrevet 4. oktober 2022 #36 Skrevet 4. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er du allergisk eller ønsker du bare ikke hunden ts? Du skriver så merkelig.. Anonymkode: 11c6e...56f Akkurat, si det som du er. Hun er allergisk, men hadde hun ikke vært det ville det fremdeles vært uaktuelt å hjelpe svigermor. 1
Tanuki Skrevet 4. oktober 2022 #37 Skrevet 4. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde jeg skrevet det vis de ikke luktet hund? ts Anonymkode: e7a45...b62 hvorfor svarer du ikke på om svigermor er syk på ubestemt tid eller for en periode? Det er jo en del å si for problemstillingen. 4
Carrot Skrevet 4. oktober 2022 #38 Skrevet 4. oktober 2022 Jeg reagerer også på det med allergi fordi det kommer så veldig sterkt frem at TS bare ikke vil ha hund så det med allergien er liksom en sidenote? Når det er sagt, jeg er selv allergisk mot både hund og katt, og har hatt/har begge og det går helt fint det også om man virkelig vil det.. Men TS, jeg syns du skal stå på ditt, være 100% ærlig og si "jeg vil ikke bo sammen med bikkja til mordi - tar du inn den flytter jeg ut" og være ferdig med denne diskusjonen.. Hvis kjæresten velger hunden da er du fri som fuglen 😄 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #39 Skrevet 4. oktober 2022 Tanuki skrev (Akkurat nå): Hva med svigermors helse? Hvor alvorlig syk her hun? Midlertidig_? Ubestemt? Hvorfor kan du ikke svare? Hun er 68 år og kan være hun ikke har lenge igjen.. utrolig trist også med at de andre ikke ville ha hunden, så ser ikke ut som en midlertidlig syke.. Anonymkode: e7a45...b62
Tanuki Skrevet 4. oktober 2022 #40 Skrevet 4. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hun er 68 år og kan være hun ikke har lenge igjen.. utrolig trist også med at de andre ikke ville ha hunden, så ser ikke ut som en midlertidlig syke.. Anonymkode: e7a45...b62 midlertidlig syke? Du skriver helt merkelig. Omplasser hunden da, det er en populær rase.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå