Gå til innhold

Vil ikke ta over syk svigermor’s malteser :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dessverre  tung situasjon for samboer og svigermor, men også vanskelig for meg som er mildt allergisk mot hunder og ikke er særlig noe hundeperson.. det vet samboer godt

Tingen er at svigermor er blitt for syk for å ta av seg sin 2 år gammel malteser,  broren og søsteren til samboer har sakt sine ord at dessverre passer ikke denne malteseren opp i livsstilen deres.. og jeg sa til min samboer jeg forstår at han er glad i denne hunden men han kan ikke bare ta valget selv.. jeg har forklart han at jeg vil ikke vil være bundet til en hund og ha ansvaret det krever, vi har også planlagt barn nå snart så det vil ikke passe heller..  

jeg har sagt til han jeg kan hjelpe han å finne noen i nærheten som ønsker seg hund slik at den foresatt er i rekkevidde men at det er uaktuelt for oss å ha den.. dessverre.. ønsker hunde fritt hus.. jeg har ikke tenkt å gå eller ofre meg på allergi tabletter ver dag for en hund.. kan umulig være veldig godt for kroppen i mange år..

så dere må gjerne kalle meg et monster og va enn men følelsen av å bli belastet med en hund gir meg angst.. 

Anonymkode: e7a45...b62

• Liker 2
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo du er allergisk? Si jeg kan ikke, jeg er allergisk. 

Hvem er det som sier at du skal ha hund?

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvis du allerede har bestemt deg, hva ønsker du med tråden?

Anonymkode: a4c1c...7b8

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har like stor rett til å si at du ikke ønsker hund som søskenene til samboer.

Ikke alle vil ha, kan ha eller skal ha hund.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker det er helt greit å si nei. 

Om samboeren din ikke respekterer det så bør du faktisk vurdere forholdet, sier noe om hvor mye han respekterer dine behov, spesielt siden du er allergisk. 

Anonymkode: 5c62f...44b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du allerede har bestemt deg, hva ønsker du med tråden?

Anonymkode: a4c1c...7b8

Hvorfor så gnien? Jeg ønsker å lufte ut et vanskelig situasjon og det må jeg få lovt til! uansett om jeg har bestemt meg betyr ikke det at samboer ikke synes det er vanskelig å si Nei 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet
Snublefot62 skrev (19 minutter siden):

Du har like stor rett til å si at du ikke ønsker hund som søskenene til samboer.

Ikke alle vil ha, kan ha eller skal ha hund.

Tenker jeg også, di sa også nei med god samvittighet..

Skrevet

Hallo, du er jo allergisk, og ikke minst så har du ikke lyst på hund. Hund er jo et kjempeansvar i fht mange daglige gåturer og stor problematikk ved f eks ferieturer. Selvfølgelig skal dere si nei. Dette er en soleklar no-brainer.

Anonymkode: 90fa2...d82

• Liker 6
Skrevet

Du er jo allergisk! Jeg er ikke allergisk, men hadde fortsatt ikke tatt til meg en hund. Hvorfor skal man bli påtvunget det ansvaret? 

Anonymkode: 9f489...e48

• Liker 8
Skrevet

Dette er en relativt ung hund som din svigermor ikke lengre kan ta hånd om fordi at hun er syk. Hvis hunden er veloppdragen og frisk, så vil det være lett å selge den. Som er det rasjonelle.

Dette er ikke en hund som din samboer har vokst opp med, og som har kort forventet levetid. Hvis det hadde vært slikt, kunde jeg tenkt at du kunde ha ofret deg i en periode. Men her handler det om en hund som ikke kan være særlig tett knyttet til din samboer, og som kan leve i langt over 10 år til.

Er to grunner til at din samboer ønsker å ta hunden:

- Han er redd for sin mamma. 

- Han ønsker at dere skal ha hund tras at han vet at du er allergisk og ikke et hundemenneske.

Du må snakke skikkelig med mannen, si at hunden må selges, eller bli gitt bort til en organisasjon som omplasserer hunder. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 minutter siden):

Dette er en relativt ung hund som din svigermor ikke lengre kan ta hånd om fordi at hun er syk. Hvis hunden er veloppdragen og frisk, så vil det være lett å selge den. Som er det rasjonelle.

Dette er ikke en hund som din samboer har vokst opp med, og som har kort forventet levetid. Hvis det hadde vært slikt, kunde jeg tenkt at du kunde ha ofret deg i en periode. Men her handler det om en hund som ikke kan være særlig tett knyttet til din samboer, og som kan leve i langt over 10 år til.

Er to grunner til at din samboer ønsker å ta hunden:

- Han er redd for sin mamma. 

- Han ønsker at dere skal ha hund tras at han vet at du er allergisk og ikke et hundemenneske.

Du må snakke skikkelig med mannen, si at hunden må selges, eller bli gitt bort til en organisasjon som omplasserer hunder. 

Nettopp. Hadde dette vært en hund på typ 8-10 år så hadde jeg kanskje sagt at de burde gjøre det, den har lang historie i familien og kan være vanskeligere å finne nytt hjem til. 

Men hunden er så ung og sannsynligvis ikke noe problem å omplassere til et godt hjem. Med mindre den har adferdsproblemer og i så fall skal i alle fall ikke TS ta den inn, mtp. barn som kommer innen få år. Tro meg, å balansere babytid/småbarnsfasen med en hund man ikke stoler på, det er ikke noe særlig. 

Anonymkode: 890c9...a97

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke ta over hunden. Si nei. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hei!

Dessverre  tung situasjon for samboer og svigermor, men også vanskelig for meg som er mildt allergisk mot hunder og ikke er særlig noe hundeperson.. det vet samboer godt

Tingen er at svigermor er blitt for syk for å ta av seg sin 2 år gammel malteser,  broren og søsteren til samboer har sakt sine ord at dessverre passer ikke denne malteseren opp i livsstilen deres.. og jeg sa til min samboer jeg forstår at han er glad i denne hunden men han kan ikke bare ta valget selv.. jeg har forklart han at jeg vil ikke vil være bundet til en hund og ha ansvaret det krever, vi har også planlagt barn nå snart så det vil ikke passe heller..  

jeg har sagt til han jeg kan hjelpe han å finne noen i nærheten som ønsker seg hund slik at den foresatt er i rekkevidde men at det er uaktuelt for oss å ha den.. dessverre.. ønsker hunde fritt hus.. jeg har ikke tenkt å gå eller ofre meg på allergi tabletter ver dag for en hund.. kan umulig være veldig godt for kroppen i mange år..

så dere må gjerne kalle meg et monster og va enn men følelsen av å bli belastet med en hund gir meg angst.. 

Er det tispe og du bor i nærheten av Oslo har jeg ei søster som muligens kan hjelpe dere der.

• Hjerte 2
Skrevet

Er du allergisk skal du faktisk holde deg unna det du er allergisk for. Hvis ikke risikerer du å utvikle flere allergier. 

Allergier må man ta hensyn til, syns din mann er ganske dum her som ikke bryr seg om din helse. 

Anonymkode: 39d71...dfa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det i nærheten av bergen kan jeg kanskje hjelpe deg.

Anonymkode: c763d...e6b

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Allergi eller ikke.

Hvis mannen min hadde presset på noe slikt, så ville jeg ikke valgt han som far til mine barn. Snakk om å bare kjøre eget egoløp. 

Den som ikke vil ha dyr har alltid veto. 

Anonymkode: 22c21...1e8

• Liker 4
Skrevet

Hvor i landet er dette? Og er det en hannhund eller tispe (jentehund)?

Anonymkode: a2c4c...91e

Skrevet

Hei ts her!

bor i haugesund.

forstår godt at folk blir små  sure elsn. Menn det hadde vert en katt eller annet dyr så hadde nokk folk synes det var mye mer greit å gi vekk.. en hund..

Skrevet

Jeg er også allergisk, bare for å ha sagt det først, og dermed så vet jeg at maltesere er en av de mest allergivennlige hunderasene som finnes.

Så personlig så hadde jeg tatt den inn, i allefall for en periode, tatt noen allergitabletter nå og da ved behov, og sett hvordan det hadde gått. Hadde allergien slått til så hadde jeg vært ok med at hunden ble til vi fikk fatt på en ny god eier til hunden.

Anonymkode: 59f70...31a

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er også allergisk, bare for å ha sagt det først, og dermed så vet jeg at maltesere er en av de mest allergivennlige hunderasene som finnes.

Så personlig så hadde jeg tatt den inn, i allefall for en periode, tatt noen allergitabletter nå og da ved behov, og sett hvordan det hadde gått. Hadde allergien slått til så hadde jeg vært ok med at hunden ble til vi fikk fatt på en ny god eier til hunden.

Anonymkode: 59f70...31a

Ts her..

tror ikke du forstår 

har reagert på denne hunde rasen også..

finnes ikke aller givennelig hund og hvorfor skal jeg proppe i meg masse allergi tabletter fordi folk prøver å gi meg dårlig samvittighet? 
jeg tenker på egen helse også..

vis man tar inn hunden vil sambo NEPPE kvitte seg me den etterpå..

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...