Gå til innhold

Trenger hjelp fort !! Ipad vil ikke lade

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste dagene har jeg lagt merke til at den er litt treig med å bli ladet. I dag har det stoppet helt. Den er helt tom for strøm. Når jeg setter inn lader kommer det bare batteri tegn(se bilde). Den vil ikke bli ladet. Hva kan problemet være??

20221004_081745.jpg

Skrevet

Det kan være selve ladeledningen, strømuttaket eller ipaden.

Har du prøvd andre ladere?

Anonymkode: 54033...fbb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Starter den opp etter noen minutter lading for så å slå seg av igjen?

Anonymkode: f157b...332

Skrevet

Opplevde en gang en iPad som gikk i "reboot loop", måtte tilslutt få en ny.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Opplevde en gang en iPad som gikk i "reboot loop", måtte tilslutt få en ny.. 

Uheldigvis gikk trygghetsavtalen ut i juli 2022. Ble kjøpt i juli 2020

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Starter den opp etter noen minutter lading for så å slå seg av igjen?

Nei den starter ikke i det hel tatt. Prøvd 2 forskjellige ladere

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan være selve ladeledningen, strømuttaket eller ipaden.

Har du prøvd andre ladere?

Anonymkode: 54033...fbb

Har prøvd 2 ladere. Og prøvd forskjellig strømuttak

Skrevet

Dersom iPaden har vært helt tappet for strøm så vil den fort trenge noen minutt ekstra på å lade litt opp før den slås på. Spesielt om du bruker treg lader.

Men sjekk at lader, kabel og hullet i iPaden ser greit ut, er hele og fri for smuss/støv. Dersom alt dette er ok så reklamerer du til butikken uavhengig av trygghetsforsikring. Den iPad er ment til å vare i mer enn 2 år så du har 5 års reklamasjonsrett.

Men siden du får det bildet opp på skjermen så vil jeg tippe iPaden er ok og det er laderen det er noe galt med.

Skrevet
Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Dersom iPaden har vært helt tappet for strøm så vil den fort trenge noen minutt ekstra på å lade litt opp før den slås på. Spesielt om du bruker treg lader.

Men sjekk at lader, kabel og hullet i iPaden ser greit ut, er hele og fri for smuss/støv. Dersom alt dette er ok så reklamerer du til butikken uavhengig av trygghetsforsikring. Den iPad er ment til å vare i mer enn 2 år så du har 5 års reklamasjonsrett.

Men siden du får det bildet opp på skjermen så vil jeg tippe iPaden er ok og det er laderen det er noe galt med.

Ja kan hende du har rett. Jeg tok på lader før jeg la meg i går. Og når jeg våknet  på morgenen og trykket på knappen så kom det bare opp det bildet som jeg har lagt ved. Prøvd en annen lader også og det skjer det samme

Skrevet

Ayesh skrev (1 minutt siden):

Ja kan hende du har rett. Jeg tok på lader før jeg la meg i går. Og når jeg våknet  på morgenen og trykket på knappen så kom det bare opp det bildet som jeg har lagt ved. Prøvd en annen lader også og det skjer det samme

Hvordan ser lader og kabel ut? Hvor mange watt er laderen på og hvilken iPad modell har du?

Skrevet

Sjekket ladeporten for støv?

Anonymkode: 87c63...266

• Liker 1
Skrevet
Ayesh skrev (3 minutter siden):

Samme problemet har jeg med min Mac nå bortsett fra at den viser "lynet" for at den lader når laderen står i. Har vert sånn i flere dager. Skal ut å skaffe meg en ny lader, hvis ikke det virker må jeg sende min tilbake til butikken...i Danmark.

Anonymkode: 2e326...53c

• Nyttig 1
Skrevet

Ta en tannpirker og rens ladeporten på ipaden forsiktig. Samler seg mye støv der. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville levert den inn på verksted. Snakk med dem først selvsagt, og hør om de har noen forslag, men det høres ut som om den trenger litt hjelp. 

Jeg fikk forsåvidt i gang en mobil som ikke ville lade en stund, den er gammel og jeg brukte den plutselig veldig mye. Den fikk ligge i ro lenge, og jeg ladet den selv om den ikke ladet ordentlig i mange døgn -brukte også ny lader. Men en Mac jeg har, den døde helt ut slik som din og den fikk jeg høre fra verkstedet at den enten trengte nytt batteri eller ny port -vet ikke enda, ikke tatt meg råd til å fikse. 

Anonymkode: 09635...ff9

Skrevet

Tror forresten ikke det trenger å være så dyrt å fikse, betalte vel rundt 5-600,- for en pc med rens og fix sist. 

Anonymkode: 09635...ff9

Skrevet

Takk alle sammen. Var på elkjøp og problemet er løst. 🙂Det var laderen som var problemet. Laderen som jeg fikk med ipaden var 12 watt. Nå har jeg kjøpt 30 watt lader og det funker bra 😊😊

ts

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...