Gå til innhold

Mine og dine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har samboer med barn og har barn selv.. samkjører dere samværet så dere får litt fritid? Stusset litt her for samboer skal forandre samværet med barna, noe som er kjempebra men han ig eksen har valgt motsatt uke som mine som da betyr aldri barnefri, jeg kjente jeg ble bitte litt skuffet. Mulig feil av meg men han jobber og jeg er ufør så alt ansvar faller på meg på morgenen og ta dem i mot fra skole, føler litt på frarøvelse av sårt tiltrengt fritid🥹

Anonymkode: bb7fd...f29

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det ansvaret kan han jo ikke legge på deg. Hans barn, hans ansvar. Dere må jo snakke sammen?

Anonymkode: 8f2bc...cb0

• Liker 8
Skrevet

Ka skal selvfølgelig det. Ville vel mest høre hva andre gjør? 

Skrevet

Jeg hadde blitt ganske så sur selv ja! Har du spurt han hvorfor han har valgt som han har gjort?

Hadde han steppet opp på sine fridager for dine unger?

Hvis det er en legitim grunn for at han har blitt enig med eksen om å bytte uker, så ville jeg selv hørt med min eks om vi også kunne bytte.

Men at han tok en sånn avgjørelse uten å høre med deg når dere bor sammen, synes jeg er helt uhørt.

Anonymkode: 74828...4a8

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som din samboer er en tøffel i forhold til eksen. Hvorfor er umulig å vite for meg, men magefølelsen er at hun spiller stakkars meg spillet, og har en trussel liggende mot han.

Hjelp han å ikke bli en tøffel. Han kommer først å bli sur på deg på grunn av det, men hvis han klarer det, så får både han og du det mye bedre.

Hva skal du gjøre, si enkelt å greit at dette er uaktuelt for deg, at du er skuffet over at han prioriterer sin eks fremfor deg og dere. Gjør det skikkelig ubehagelig for han, du må faktisk gjøre deg mer ubehagelig enn eksen... kjipt men sant.

PS. Jeg syns et viktig argumentet er at hvis dere skal bli en skikkelig familie så må dere ha barna samtidig. Ellers blir dere to ulike familier inn i evigheten. Annenhver uke er det din familie med samboeren som bonus, og Annenhver uke hans familie med deg som bonus.

• Liker 1
Skrevet

Vi samkjører helg og hadde kjæresten min hatt en 50-50 ordning så hadde vi samkjørt samværet slik at våre barn har lik uke hos oss og hos den andre forelderen (men kjæresten har barnet hele tida minus anna hver helg så litt annerledes situasjon). Vi trenger litt tid sammen uten barn også. Og jeg forstår så godt at du ikke orker å måtte stå opp og ordne med hans unge uka du ikke har ditt eget barn. Syns det er veldig rart at samboeren din takka ja til denne ordningen uten å avtale/høre med deg. Dårlig gjort! Dessuten så blir jo ikke barna kjent med hverandre når de ikke ser hverandre heller..

Anonymkode: b8ad7...d22

• Liker 1
Skrevet

Vi har samkjørt. Men uansett om vi hadde hatt samkjørt eller ikke, så hadde han måtte lagt opp samvære etter hva han greier å følge opp. Om en må outsource samværet til samboeren, så må en faktisk ha mindre samvære eller endre på arbeidstidene sine. Krev at han setter opp et samvære han selv klarer å følge opp. Om han ikke klarer å følge opp ungene når han er på jobb, så får han ha helgesamvære.

Anonymkode: 91560...ae8

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for konstruktive svar.. jeg sa ifra igår men han virket ikke helt overbevist…. Men da får han ta ansvaret for dem selv. Han sover jo når jeg har mine barn som jeg står opp med, med denne ordningen vil jeg aldri få slappet av og ha egentid, noe jeg trenger. Det tar på være tilstede for tre barn en hel uke alene.. 

Skrevet

Diskuterer dere virkelig ikke sånne ting dere i mellom før han tar sånne avgjørelser?? 

Anonymkode: 585c1...9bb

• Liker 1
Skrevet

Tydeligvis ikke…. Han har bare fått et skjema å følge han ….

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Legg ansvaret der det hører hjemme, hos ham. Det er han som må protestere hvis forslaget ikke passer. Men for ham passer det vel utmerket, han kan jo bare legge ansvaret på deg… ikke ta det, her må du være tydelig fra dag 1 om at hans barn er hans ansvar så lenge du ikke har noe å si om når de er hos dere.

Anonymkode: ef81d...7d1

Skrevet

Jeg hadde nok krevd å ligge i senga de morgenene du ikke har ansvar for å få dine unger avgårde, så må han selv finne ut om han må endre jobb eller samvær for å løse det problemet.

Anonymkode: fa8e9...a1b

Skrevet

Ja lurer litt på det her… eller rett og slett flytte ut….. føler det er for lite struktur på ting.. jeg er jo ufør å går hjemme, jeg kan ta ansvaret… 

Skrevet

Jeg er delt i mitt syn her. At han bytter uker, kan forsåvidt være helt greit. Man er foreldre hele tida, selv om de bor hos begge foreldrene på skift. Man har ikke "fritid" fra egne barn. Det jeg reagerer på, er at han tilsynelatende avtaler noe som innebærer at det blir ditt ansvar å få dem opp og på skolen om morgenen, og ta imot dem om ettermiddagen (da regner jeg med barna er små). Det kan han ikke kreve, selv om du nok gjør det samme den uka dine egne barn er hos dere. Det hadde jeg tatt opp. Om barna er store nok til å stelle seg og ordne selv, ser jeg ikke problemet. Når det gjelder å samordne samvær så dere får "fritid" sammen, så tenker jeg at barna sikkert har behov for å ha SIN forelder uten å måtte dele med andre barn. Tenker dere på det behovet? 

Anonymkode: 603bd...a47

Skrevet

Absolutt… vi har tid med bare mine barn og bare hans barn i tillegg. Og tid med egne barn… jeg har ikke noe i mot sende hans barn på skolen innimellom heller. Det jeg på en måte syns er krevende er at det er et selvfølge… og det kan ikke fungere sånn for meg hele tiden heller. Kunne vi heller delt litt på det da at jeg fikk litt slækk innimellom men sånn et det ikke. Han må nok ta ansvar for sine barn  sjøl innimellom også… hvis ikke vil ikke dette fungere for meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Riktig. Han har fått et skjema HAN skal følge. Ikke du. Hvis han ikke kan følge opp ungene fordi han skal på jobb, så får han ansette en barnepike eller endre samværsskjemaet til noe han klarer å følge opp.

Anonymkode: 91560...ae8

Skrevet

Hvis alle barna har vært sitt rom (eller faste soveplass) ville jeg samkjørt samværet i hverdagen. Men noen ganger er det sikkert kjekt for barna å bare være helsøsken også? Ville gjort det litt annerledes i noen av feriene, feks dine i høstferien og hans i vinterferien, og dele opp de lengre feriene.

Det er jo en grunn til at du er ufør, og uansett grunn så tenker jeg det er godt for deg å kunne være helt alene og bare slappe av fra tid til annen. Synes absolutt du skal ta det opp med mannen din, og forklare ditt ståsted. Eller evt snakke med faren til dine barn og få endret uker så de passer med barna til mannen din.

Anonymkode: cc6b9...6d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...