Gå til innhold

Ekstraslag på hjertet - åpning av hjertechakra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i kortere og lengre perioder slitt veldig med ekstraslag på hjertet. Det er sjekket ut hos spesialist, og er ikke noe farlig. Men veldig veldig ekkelt! Nå har jeg havnet midt i en sånn periode igjen, og får ikke sove.. er helt utslitt etter flere våkenetter, kjempstrøtt, men må bare sitte oppreist fordi det blir verre når jeg legger meg ned. Jeg er sååååå lei av dette!! Har masse andre fysiske trøblerier også, og føler livet mitt bare består i å holde ut. Ingenting positivt, ingenting kjekt, bare utfordringer som man må holde ut, og nå har jeg ikke mer å gi. Orker ikke mer av dette!

Jeg lurer på om det er en åndelig årsak til ekstraslagene? Nå spør jeg dere andre som er litt åndelig her inne, og ingen andre. Jeg lurer på om ekstraslagene kan være oppstigningssymptom? En åpning av hjertechakra? Eller et tegn på at jeg føler meg alene, avvist fra nesten alle kanter?

Kan noen f.eks trekke kort på dette for meg? Evt se om dere får opp noe?  

Anonymkode: eff6f...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jevnlig mye ekstraslag. Det kommer i sånne anfall ut av det blå. 123-pause, 12-pause, 123-pause, så 5-6-pause.. Og så kan pulsen bli veldig svak, langsom eller rask og ujevn. Veldig ubehagelig. Fått det sjekket på sykehuset. Ikke noe farlig sier de. Har aldri tenkt på det som noe åpning til noen åndelig erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (6 minutter siden):

Jeg har jevnlig mye ekstraslag. Det kommer i sånne anfall ut av det blå. 123-pause, 12-pause, 123-pause, så 5-6-pause.. Og så kan pulsen bli veldig svak, langsom eller rask og ujevn. Veldig ubehagelig. Fått det sjekket på sykehuset. Ikke noe farlig sier de. Har aldri tenkt på det som noe åpning til noen åndelig erfaring. 

Uff, det er jo bare såå jævlig! Leit at du også sliter med det😔 Får du sove mens det pågår? Jeg klarer ikke tenke eller gjøre noe som helst når de kommer i serier og bare varer og varer.. det kan være rolig i noen minutter, før det smeller til med serier igjen. Helt vanvittig utmattende når man ikke får slappet av eller sovet! Føler meg fanget i egen kropp. Høsten for to år siden, foregikk dette i 4-5 mnd før det roet seg, hver eneste dag. Det ble målt ca 6000 ekstraslag på et døgn. Fikk bare beskjed om å ikke bry meg om dem🤷‍♀️ men det er jo helt umulig! Nå har det egentlig vært bra lenge, men har dukket opp litt til og fra siste uken. Og idag og i natt er det ekstremt. Jeg orker ikke en ny langvarig runde med dette igjen, da er det bedre å sjekke ut av livet. Så ille føles det😔 Det må jo være en årsak til at det plutselig blir sånn igjen etter så lenge uten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uff, det er jo bare såå jævlig! Leit at du også sliter med det😔 Får du sove mens det pågår? Jeg klarer ikke tenke eller gjøre noe som helst når de kommer i serier og bare varer og varer.. det kan være rolig i noen minutter, før det smeller til med serier igjen. Helt vanvittig utmattende når man ikke får slappet av eller sovet! Føler meg fanget i egen kropp. Høsten for to år siden, foregikk dette i 4-5 mnd før det roet seg, hver eneste dag. Det ble målt ca 6000 ekstraslag på et døgn. Fikk bare beskjed om å ikke bry meg om dem🤷‍♀️ men det er jo helt umulig! Nå har det egentlig vært bra lenge, men har dukket opp litt til og fra siste uken. Og idag og i natt er det ekstremt. Jeg orker ikke en ny langvarig runde med dette igjen, da er det bedre å sjekke ut av livet. Så ille føles det😔 Det må jo være en årsak til at det plutselig blir sånn igjen etter så lenge uten??

Det er vanlig at det kan komme og gå uten noen identifiserbar grunn. 

Men jeg kan gi deg en teknikk som kan hjelpe å stoppe anfallet. Det er det samme som jeg bruker når jeg får hikke, som også bare kommer ubedt når det passer som minst. 

Pust inn så dypt du kan, hold pusten mens du "svelger" flere doser luft sånn at lungene blir så fulle som mulig. Hold så pusten så lenge du kan. Du vil gjerne begynne å hoste underveis, det er ganske ubehagelig. Men da må du prøve på nytt. Når du ikke lenge klarer å holde pusten, så slipper du luften ut så langsomt som du kan, sånn: pffffff.. Pust rolig noen ganger, viss det fortsatt er ekstraslag nå, så gjentar du prosedyren. Dette virker faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg svarte ikke på alt du spurte om. Men nei, det er umulig å sove når dette begynner. For meg trigger det sånn dødsangst og selv om hjertespesialister har sagt at det ikke er farlig og jeg prøver å minne meg selv på det de har sagt, så fyker angstnivået til topps. Og gjør det om mulig enda verre. Men det tipset jeg delte med deg over har reddet meg mange ganger. Ikke gi opp om det ikke virker første runde. For min del må jeg som regel gjøre prosedyren 2-3 ganger, og det er veldig anstrengende når man er trøtt og bare vil sove, men da slår hjertet normalt etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har i kortere og lengre perioder slitt veldig med ekstraslag på hjertet. Det er sjekket ut hos spesialist, og er ikke noe farlig. Men veldig veldig ekkelt! Nå har jeg havnet midt i en sånn periode igjen, og får ikke sove.. er helt utslitt etter flere våkenetter, kjempstrøtt, men må bare sitte oppreist fordi det blir verre når jeg legger meg ned. Jeg er sååååå lei av dette!! Har masse andre fysiske trøblerier også, og føler livet mitt bare består i å holde ut. Ingenting positivt, ingenting kjekt, bare utfordringer som man må holde ut, og nå har jeg ikke mer å gi. Orker ikke mer av dette!

Jeg lurer på om det er en åndelig årsak til ekstraslagene? Nå spør jeg dere andre som er litt åndelig her inne, og ingen andre. Jeg lurer på om ekstraslagene kan være oppstigningssymptom? En åpning av hjertechakra? Eller et tegn på at jeg føler meg alene, avvist fra nesten alle kanter?

Kan noen f.eks trekke kort på dette for meg? Evt se om dere får opp noe?  

Utfrå det du skriv så høyrest det ut som om du har for masse Ild i Ild-elementet ditt. I følge kinesisk tradisjon har Ild-elementet mellom anna desse aspekta: hjarte, tynntarm, blodkar, angst og depresjon. For å demme opp for ild-elementet kan du prøve å fokusere på Vann-elementet ditt. Eg gjer denne øvelsen når eg kjenner at det trengst: https://www.youtube.com/watch?v=JJbJB96QGhg

Læraren her forklarer veldig godt kva ein skal gjera, og øvelsen er også fin for fatigue, brain fog ++ Har også masse nytte av andre videoar i denne kanalen. ❤️ 

Anonymkode: 19df0...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 13.22):

Utfrå det du skriv så høyrest det ut som om du har for masse Ild i Ild-elementet ditt. I følge kinesisk tradisjon har Ild-elementet mellom anna desse aspekta: hjarte, tynntarm, blodkar, angst og depresjon. For å demme opp for ild-elementet kan du prøve å fokusere på Vann-elementet ditt. Eg gjer denne øvelsen når eg kjenner at det trengst: https://www.youtube.com/watch?v=JJbJB96QGhg

Læraren her forklarer veldig godt kva ein skal gjera, og øvelsen er også fin for fatigue, brain fog ++ Har også masse nytte av andre videoar i denne kanalen. ❤️ 

Tusen takk, dette skal jeg sjekke ut! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (På 4.10.2022 den 3.39):

Ja, jeg svarte ikke på alt du spurte om. Men nei, det er umulig å sove når dette begynner. For meg trigger det sånn dødsangst og selv om hjertespesialister har sagt at det ikke er farlig og jeg prøver å minne meg selv på det de har sagt, så fyker angstnivået til topps. Og gjør det om mulig enda verre. Men det tipset jeg delte med deg over har reddet meg mange ganger. Ikke gi opp om det ikke virker første runde. For min del må jeg som regel gjøre prosedyren 2-3 ganger, og det er veldig anstrengende når man er trøtt og bare vil sove, men da slår hjertet normalt etterpå. 

Tusen takk for tips og for at du svarte meg den natten, det var godt å ha noen å «snakke» til når det stod på som verst❤️ Fy søren så fælt det var! Det har vært litt bedre siden, men ekstraslagene kommer fortsatt innimellom, og jeg merker at jeg ikke klarer å legge fra meg frykten om at de skal bli like ille igjen, som igjen resulterer i litt angst-symptomer. En vond sirkel dette, når det først kommer😏 Jeg prøvde tipset ditt mange ganger, men uten hell foreløpig. Men takk uansett❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du skal gå til legen, ikke til åndemanere eller hva søren her inne

Leste du hele hovedinnlegget? Dette er sjekket nøye ut hos lege, mange ganger gjennom årenes løp. Jeg skrev også at jeg spurte de som er åndelige her inne, og ingen andre😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at ekstraslag blir verre når jeg er sliten og får lite søvn. Du skriver at du må sitte oppreist fordi det blir verre når du legger deg ned. Jeg opplevde at det ble verre når jeg lå på venstre side, altså på hjertesiden. I ettertid har jeg forstått at jeg tok feil, det ble nok ikke verre på venstre side, men jeg kjente det bedre da når hjertet hvilte litt nærmere ribbeina. Kanskje du kan sove bedre hvis du forsøker å ligge på høyre side? Tror god søvn er nøkkelen til bedring. Et annet tips er å slutte med alt av stimulerende midler. Kaffe, te, sjokolade osv. Det hjalp meg mye.

Anonymkode: 4e2e9...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min erfaring er at ekstraslag blir verre når jeg er sliten og får lite søvn. Du skriver at du må sitte oppreist fordi det blir verre når du legger deg ned. Jeg opplevde at det ble verre når jeg lå på venstre side, altså på hjertesiden. I ettertid har jeg forstått at jeg tok feil, det ble nok ikke verre på venstre side, men jeg kjente det bedre da når hjertet hvilte litt nærmere ribbeina. Kanskje du kan sove bedre hvis du forsøker å ligge på høyre side? Tror god søvn er nøkkelen til bedring. Et annet tips er å slutte med alt av stimulerende midler. Kaffe, te, sjokolade osv. Det hjalp meg mye.

Anonymkode: 4e2e9...ec7

Tusen takk for svar❤️ Ja, jeg opplever det samme, at det er best å ligge på høyre side. Jeg har ikke drukket kaffe eller te på lenge, men er nok ikke helt fri for sjokolade😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnesium kan hjelpe på hjertebank og ekstraslag, å sove godt hjelper også, ikke være underernært på søvn, og mindre stress 

Anonymkode: 5d901...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Magnesium kan hjelpe på hjertebank og ekstraslag, å sove godt hjelper også, ikke være underernært på søvn, og mindre stress 

Anonymkode: 5d901...333

Ja jeg har en magnesium-spray jeg bruker på huden. Søvnkvaliteten er det ikke så lett å gjøre med, den er ok i perioder, og verre i andre perioder.

Men jeg lurer litt på om dette med hjertebank og ekstraslag også kan ha noe med ascension-symptomer å gjøre, leste også at det kunne ha noe å gjøre med følelsen av avvisning eller dårlige relasjoner også? Nå er jeg evt inne på den åndelige årsaken, derav dette underforumet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en chakra? Artigere å spørre folk som tror på slikt enn å Google.

Endret av Sommer2464
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (4 timer siden):

Hva er en chakra? Artigere å spørre folk som tror på slikt enn å Google.

Jeg gidder ikke forklare det for noen som tydelig ikke tror på det uansett😉 Om du er oppriktig interessert, kan du lese bl.a her:

http://www.diamantlyset.com/46903777

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 2.59):

Forslag når legen ikke kan hjelpe deg: ta deg en tur til en god akupunktør. Jeg fikk kjempegod hjelp med insomniaen og (veldig vondt) eksem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (1 time siden):

Manhuk hjerte åpning.

Interessant! Jeg googlet «manhuk hjerteåpning», men fant ikke så mye info. Hva betyr «manhuk»? Er det det samme som «åpning av hjertechakra»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...