Gå til innhold

Utenlandsk kjæreste flytte inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten vurderer flytte sammen. Hun kommer flyttende fra et annet land, og trenger dokumentasjon og slikt for å melde flytting til Norge. Gyldig dokumentasjon skal ikke være eldre enn 3 måneder, så det enkleste akkurat nå er en eventuell leiekontrakt som dokumentasjon. Jeg leier og vi tenker bo her. Vet noen hvordan det er best å gjøre dette? Det er vell mulighet for å få endret leiekontrakten, men er det andre måter å gjøre det på mellom oss to? Slik at utleier slipper å ordne med ny kontrakt og slikt. Skal ta kontakt med noen angående dette etterhvert, da jeg har en del spørsmål generelt, men tenkte det kan være noen her inne som vet eller har vært gjennom noe av det samme som kan komme med tips eller erfaringer.

Anonymkode: ee38e...4f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om en skriftlig bekreftelse fra utleier. Jeg skrev en lignende for mine leieboere da hun skulle få seg fødselsnummer. Skrev bare «xxxx leier hos oss på denne adressen.». 
Da min kjæreste flyttet inn hos meg skrev jeg bare «xxxx bor hos meg på denne adressen og han kan få bo der så lenge han vil». Begge ble godtatt. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er planen din ved et evt brudd?  Flytter du eller han ut?

Anonymkode: f8518...938

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...