AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Hei. Jeg og kjæresten min finner aldri på noe sammen. Vi er stortsett bare i leiligheten og glaner på TV. Han har to hunder og den ene har separasjonsangst. Jeg føler at det er noe av grunnen til at vi aldri gjør noe bare oss to fordi vi ikke kan dra fra hundene. Hvis vi skal noe så må de være med. Jeg har ingenting i mot hundene, jeg er veldig glad i dem. Men jeg skulle ønske at han var litt mer gira på og trene hunden til å kunne være alene sammen med den andre uten at vi er der. Han er ikke i jobb for øyeblikket, så det har bare litt naturlig at vi/ han er mye hjemme. Og da igjen har hunden/e blitt vant med at vi er der hele tiden. Vi har ikke mange felles interesser. Men jeg skulle ønske vi kanskje kunne gjøre litt mer ting sammen utenfor leiligheten. At vi kan dra på kino sammen, gå litt turer, være med venner, dra ut å spise etc. Men jeg føler at det er litt vanskelig å kunne komme med forslag til hva vi kan gjøre sammen nettopp pga hundene. Misforstå meg rett jeg elsker å være sammen med han utenom å gjøre alle de tingene som er nevnt over. Jeg bare føler meg veldig kravstor hvis jeg tar det opp med han. Det er ikke akkurat mine hunder. Hva han velger å gjøre med dem er hans avgjørelse uansett. Men jeg skulle bare ønske det kunne være litt lettere å kunne ta oss en tur ut på kino eller restaurant uten at det blir mye greier. Det høres ut som jeg er grise sjalu på hundene, men hvis dere tenker etter hadde ikke dere syntes det hadde vært hyggelig å finne på ting med kjæresten uten at hundene skulle være med overalt? Er det noen som har noen forslag til hva jeg evt kan gjøre? Jeg syntes det er uhorvelig vanskelig å ta det opp med han. Anonymkode: f8572...068
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #2 Skrevet 4. oktober 2022 Altså når dere har to hunder så burde jo å gå lange, gode turer sammen være det minste problemet? Ta med dere niste, og ta hyggelige pauser Det er vel ikke noe problem at hundene er rundt dere der. Anonymkode: ef596...8bb 2
Troyamin Skrevet 4. oktober 2022 #3 Skrevet 4. oktober 2022 Her hjemme har min mann og jeg mer enn to hunder tilsammen. Så jeg ser ikke helt problemstillingen din. Det er jo bare å innlemme hundene i det dere finner på.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #4 Skrevet 4. oktober 2022 Har noen av dere familie som kunne passet på hundene 1-2 timer en dag, så dere får funnet på litt ting du har lyst til? som nevnt over her er jo tur også en fin mulighet, men jeg forstår at du vil finne på litt ting med kun han også. Evt bare bestill kinobilletter og avtal med en hundepasser og si «jeg har funnet hundepasser, nå skal vi på kino.» Anonymkode: 3ac4c...76d
Sunflower1995 Skrevet 4. oktober 2022 #5 Skrevet 4. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Har noen av dere familie som kunne passet på hundene 1-2 timer en dag, så dere får funnet på litt ting du har lyst til? som nevnt over her er jo tur også en fin mulighet, men jeg forstår at du vil finne på litt ting med kun han også. Evt bare bestill kinobilletter og avtal med en hundepasser og si «jeg har funnet hundepasser, nå skal vi på kino.» Anonymkode: 3ac4c...76d Vi har alltids noen som kan passe dem for en liten periode, men nå skal det også sies at han er veldig sær på hvem som kan passe de og ikke. De siste gangene så har vi avlyst planer fordi det blir så mye greier rundt hvem som kan passe hundene. Lysten til å finne på noe forsvinner litt fra dag til dag, da det blir så mye greier for å få det til. Og da blir det også vanskelig å ta initiativ til å finne på noe når han bare ser problemer og ikke problemløsning. Noen ganger føler jeg at han ikke har lyst til å finne på noe og det er greit. Det er ikke det at jeg mener at vi skal gjøre ting sammen alene hele tiden, men engang i blant bare oss to hadde jo vært hyggelig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #6 Skrevet 4. oktober 2022 5 hours ago, Troyamin said: Her hjemme har min mann og jeg mer enn to hunder tilsammen. Så jeg ser ikke helt problemstillingen din. Det er jo bare å innlemme hundene i det dere finner på. Hvis folk gidder å lese hva jeg skriver så hadde det vært flotters. Hvis du i det heletatt skjønte hva jeg skrev, så skrev jeg at det hadde vært hyggelig å finne på noe bare meg og han en gang i blant. Hundene er med på alt uansett. hvis dere har flere hunder og funker for dere - flott det, men jeg har ikke behov for å ha med hundene overalt til en hver tid Anonymkode: f8572...068
Troyamin Skrevet 4. oktober 2022 #7 Skrevet 4. oktober 2022 Sunflower1995 skrev (4 minutter siden): Vi har alltids noen som kan passe dem for en liten periode, men nå skal det også sies at han er veldig sær på hvem som kan passe de og ikke. De siste gangene så har vi avlyst planer fordi det blir så mye greier rundt hvem som kan passe hundene. Lysten til å finne på noe forsvinner litt fra dag til dag, da det blir så mye greier for å få det til. Og da blir det også vanskelig å ta initiativ til å finne på noe når han bare ser problemer og ikke problemløsning. Noen ganger føler jeg at han ikke har lyst til å finne på noe og det er greit. Det er ikke det at jeg mener at vi skal gjøre ting sammen alene hele tiden, men engang i blant bare oss to hadde jo vært hyggelig. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis folk gidder å lese hva jeg skriver så hadde det vært flotters. Hvis du i det heletatt skjønte hva jeg skrev, så skrev jeg at det hadde vært hyggelig å finne på noe bare meg og han en gang i blant. Hundene er med på alt uansett. hvis dere har flere hunder og funker for dere - flott det, men jeg har ikke behov for å ha med hundene overalt til en hver tid Anonymkode: f8572...068 Må først bare spørre; Hvorfor skriver du både med brukernavn og som anonym i samme tråd? Dere er jo tydeligvis ikke kompatible på dette området. Han vil være med hundene og du uten. Men hvis litt alenetid er viktig for deg, la hundene sitte i bilen mens dere er på kino eller spiser en bedre middag ute. Men skal jeg være helt ærlig, er det nok ikke hundene i seg selv som er problemet. Dere har nok for ulikt syn på hva dere ønsker i forholdet.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Sunflower1995 skrev (11 timer siden): Vi har alltids noen som kan passe dem for en liten periode, men nå skal det også sies at han er veldig sær på hvem som kan passe de og ikke. De siste gangene så har vi avlyst planer fordi det blir så mye greier rundt hvem som kan passe hundene. Lysten til å finne på noe forsvinner litt fra dag til dag, da det blir så mye greier for å få det til. Og da blir det også vanskelig å ta initiativ til å finne på noe når han bare ser problemer og ikke problemløsning. Noen ganger føler jeg at han ikke har lyst til å finne på noe og det er greit. Det er ikke det at jeg mener at vi skal gjøre ting sammen alene hele tiden, men engang i blant bare oss to hadde jo vært hyggelig. Jeg ville satt standarden litt, fortell at du har et behov. Det skal ikke være så vanskelig hvis han bare kunne anstrenge seg bitte litt. Han kan ikke bestemme alt, og må gi litt slipp på hundene innimellom. Han får gjøre en innsats med å beholde deg, det skal gå begge veier. Forholdet vil jo dø ut av kjedsomhet etterhvert Anonymkode: 3ac4c...76d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 Troyamin skrev (10 timer siden): Må først bare spørre; Hvorfor skriver du både med brukernavn og som anonym i samme tråd? Dere er jo tydeligvis ikke kompatible på dette området. Han vil være med hundene og du uten. Men hvis litt alenetid er viktig for deg, la hundene sitte i bilen mens dere er på kino eller spiser en bedre middag ute. Men skal jeg være helt ærlig, er det nok ikke hundene i seg selv som er problemet. Dere har nok for ulikt syn på hva dere ønsker i forholdet. Hva har det første spørsmålet ditt med tråden å gjøre? Det er vell samma om hun skriver med begge 🤣 Anonymkode: 3ac4c...76d
Troyamin Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva har det første spørsmålet ditt med tråden å gjøre? Det er vell samma om hun skriver med begge 🤣 Anonymkode: 3ac4c...76d Nei, det strider mot reglene på KG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå