AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Vi har alltid leid hver vår bolig, men kjæresten har valgt å si opp sin leieavtale på eget initiativ. Vi har ikke plass til alle barna(mine og hans) hos meg og jeg ønsker heller ikke å flytte. Jeg har bare plass til mine barn. Har 1 fra før og 1 sammen med han. Han har egentlig bare flyttet inn tingene sine her så nå bor vi tydeligvis sammen. Og da føler jeg han bør bidra med noe, men usikker hvor mye siden det da ikke er plass til hans barn her og siden vi har en felles som bor her og jeg har en fra før 50%. Forholdet er veldig turbulent og av og på så derfor bosituasjonen er som den har vært. Anonymkode: dae15...c8e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #2 Skrevet 3. oktober 2022 Han skal åpenbart betale for seg. Hvis du leier leiligheten dere bor i så er det innlysende i mine øyne at han skal betale 50% av leia Anonymkode: 5e2a0...a6e 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han skal åpenbart betale for seg. Hvis du leier leiligheten dere bor i så er det innlysende i mine øyne at han skal betale 50% av leia Anonymkode: 5e2a0...a6e Hans argumenter for at han ikke skal det er at det ikke er plass til hans barn og at den jeg har fra før bor her 50%. Anonymkode: dae15...c8e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 hadde kasta han på dør om han nektet å betale for seg Anonymkode: 5e2a0...a6e 10 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 Hadde aldri i livet godtatt at en mann jeg hadde et turbulent forhold til bare flyttet inn til meg og mitt barn. Ikke uten avtale om det heller, blant annet angående betaling. Anonymkode: 2fb3c...c10 9 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #6 Skrevet 3. oktober 2022 Han vil ikke betale? Nei, da skal han heller ikke bo der. Får du barnebidrag? Eller har dere felles barn 50/50? Anonymkode: 0ef52...394 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #7 Skrevet 3. oktober 2022 Han presser seg inn?? Nei, ikke la han flytte inn!! Om du må, så avslutter du forholdet. Turbulent forhold er ikke et bra forhold. Anonymkode: 26ce1...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #8 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hans argumenter for at han ikke skal det er at det ikke er plass til hans barn og at den jeg har fra før bor her 50%. Anonymkode: dae15...c8e Forbanna idiot!! Be han komme seg ut før du ringer polititet! Anonymkode: 26ce1...d9f 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #9 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han presser seg inn?? Nei, ikke la han flytte inn!! Om du må, så avslutter du forholdet. Turbulent forhold er ikke et bra forhold. Anonymkode: 26ce1...d9f Enig! Og dette er IKKE bra for ungene! Dere passer best som foreldre hver for dere hvor dere kan være "uturbulente". Og samboerskap skal være FRIVILLIG! Anonymkode: 0ef52...394 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #10 Skrevet 3. oktober 2022 Skal han ikke se sine andre barn? Merkelig type. 50/50 på utgifter, ellers får han finne seg annet sted å bo. Anonymkode: 635ab...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #11 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hans argumenter for at han ikke skal det er at det ikke er plass til hans barn og at den jeg har fra før bor her 50%. Anonymkode: dae15...c8e Men han bor jo der. Kanskje ikke han skal betale 50% men noe skal han jo betale. Det høres likevel ut som en snylter som bør kastes ut. Anonymkode: 44340...33f 4 1
Tripptrapp1 Skrevet 4. oktober 2022 #12 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har alltid leid hver vår bolig, men kjæresten har valgt å si opp sin leieavtale på eget initiativ. Vi har ikke plass til alle barna(mine og hans) hos meg og jeg ønsker heller ikke å flytte. Jeg har bare plass til mine barn. Har 1 fra før og 1 sammen med han. Han har egentlig bare flyttet inn tingene sine her så nå bor vi tydeligvis sammen. Og da føler jeg han bør bidra med noe, men usikker hvor mye siden det da ikke er plass til hans barn her og siden vi har en felles som bor her og jeg har en fra før 50%. Forholdet er veldig turbulent og av og på så derfor bosituasjonen er som den har vært. Anonymkode: dae15...c8e For det første så hadde jeg syntes at det var helt uakseptabelt at noen sa opp leiligheten sin og flyttet inn til meg uten at det var avtalt på forhånd?! Det har han ingen rett til å gjøre. Sett at du aksepterer at han flytter inn, så skal han selvfølgelig betale for at han bor der. Jeg kan ikke komme på ett eneste godt argument for at et voksent menneske skal snylte på bolig av partneren sin. 2 5
Tripptrapp1 Skrevet 4. oktober 2022 #13 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hans argumenter for at han ikke skal det er at det ikke er plass til hans barn og at den jeg har fra før bor her 50%. Anonymkode: dae15...c8e Da tenker jeg at han kan finne sitt eget sted og betale 100%. 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #14 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hans argumenter for at han ikke skal det er at det ikke er plass til hans barn og at den jeg har fra før bor her 50%. Anonymkode: dae15...c8e Og hva så? Det er din bolig, og han valgte å flytte inn uten å ta høyde for disse tingene, så det er faktisk hans problem, ikke ditt. Han har i prinsippet ingen rettigheter, han er mer å regne som en husokkupant. Han er bare ute etter å utnytte deg, jeg synes du skal gjøre det slutt og kaste ham på dør. Anonymkode: 4ec6a...f17 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #15 Skrevet 4. oktober 2022 Som 2 voksne skal dere betale 50 % hver av husleie og strøm. Mat kan dere fordele etter ansvar for barn. Anonymkode: c715e...469 2
Liljerød Skrevet 4. oktober 2022 #16 Skrevet 4. oktober 2022 Så dersom han leier en annen bolig som ikke er stor nok til hans andre barn (av en annen utleier enn deg) - så skal han bo der gratis? 🤣 Beklager, det argumentet holder ikke. Han prøver å manipulere deg, helt enkelt. Enten betaler han halve leia (han bor faktisk der, hans felles barn med deg bor faktisk der), eller så får han leie "gratis" et annet sted da, om det er så lett ... 2 2
Brunello Skrevet 4. oktober 2022 #17 Skrevet 4. oktober 2022 Dere må selvsagt finne et nytt sted der det er plass til alle barna. Og da blir kostnadsfordelingen 50/50 eller fordelt etter annen brøk dere er enige om.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #18 Skrevet 4. oktober 2022 Brunello skrev (7 minutter siden): Dere må selvsagt finne et nytt sted der det er plass til alle barna. Og da blir kostnadsfordelingen 50/50 eller fordelt etter annen brøk dere er enige om. Det tar ikke hensyn til at TS mer eller mindre er blitt overrumplet til å bli samboer med dette mennesket. Anonymkode: 881c1...b28 2 2
Fremmed fugl Skrevet 4. oktober 2022 #19 Skrevet 4. oktober 2022 TS, Kortsiktig og begrenset til økonomi så vil vel en løsning der dere trekker ifra eventuelt bidrag inklusive barnetrygd som du får for det barn som ikke er felles, og så deler resten 50/50. Er urimelig at han skal betale for den del av kostnader som du får dekket ved eventuelt bidrag fra faren til det andre barnet og barnetrygd. Det var bare det økonomiske. Men så MÅ dere avklare deres relasjon, enn eller annen vei. Så lenge det er uavklart så vil ting bare være vanskelig og dere vil gå fra konflikt til konflikt. - Gjøre det skikkelig slutt. - Satsa på å bli en felles familie. Et av de to valgene. Så lenge dere ikke gjør det så vil tullet bare fortsette.
Snublefot62 Skrevet 4. oktober 2022 #20 Skrevet 4. oktober 2022 Ja. Lurt. Og du bare lar deg overkjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå