AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Del Skrevet 3. oktober 2022 Jeg har en som akkurat har starta i første klasse. Har ikke mange venner, holder seg til ett par stykker. Men er også veldig god venn med de. De har begge vært hos oss ett par ganger, men heller ikke mer. Har alle med barn hjem fra sfo flere ganger i uka? Det er fritidsinteresser en dag i uka. Men hovedgrunnen til at vi ikke gjør det er fordi han er sliten etter sfo og skole. Samtidig som det er dårlig tid. Vi er ikke hjemme før 16.30 og det er kanskje sent å bli med hjem etter det? En gang ble han spurt i barnehagen om å være med noen hjem. Har ett barn til og han har aldri blitt spurt. Men har hatt med ett par venner hjem hit. Hva er normalen? Havner man fort utenfor sosialt om man ikke gjør dette? Begge barna er forresten med nabobarn flere ganger i uka.. Anonymkode: c8b84...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #2 Del Skrevet 3. oktober 2022 Hva med å invitere hjem på en lørdag? Bedre tid og mer energi enn hverdag. Anonymkode: 9efde...d99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Del Skrevet 3. oktober 2022 Det varierer nok veldig. Mitt eldste barn på 10 hadde to bestevenner i bhg, og jeg og mor til den ene ble også veldig gode venninner. Det er vi fremdeles. Så de to leker flere ganger i uken og overnatter hos hverandre. Vi har vært på ferie sammen osv. Vi bor langt unna hverandre, det barnet tilhører egentlig en annen skolekrets, men mor og barn fikk aldri somlet seg til å flytte nærmere som var meningen. Nå er det 5 klasse, vi flyttet i 3 klasse og når vi kom nærmere flere andre i klassen så leker hun med de etter skolen, men de er visstnok ikke så mye sammen i selve skoletiden. Anonymkode: a4713...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Del Skrevet 3. oktober 2022 Hva med om du spør ungen din? Vi har en førsteklassing som ikke er så sosial, og vi skal ha en venn på besøk for første gang nå. Han gleder seg til det. Og vi som foreldre tenker at vi må hjelpe han litt med det sosiale. Lillesøsteren hans har venn med hjem ca annenhver uke. Hun elsker det. Det beste med det er at hun blir med andre hjem også, gir oss en liten pustepause i hektiske ettermiddager. Anonymkode: 4cf0b...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 3. oktober 2022 #5 Del Skrevet 3. oktober 2022 Jeg spør og inviterer folk hit, men sjeldent noen inviterer tilbake. Lurer også på hva som er "normalt" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #6 Del Skrevet 3. oktober 2022 Og ja. Det er viktig å skape relasjoner tidlig. Vil ha mye igjen for det senere i skoleløpet. Men viktig at det skjer etter barnets premisser og ønsker. Anonymkode: 9efde...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #7 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med om du spør ungen din? Vi har en førsteklassing som ikke er så sosial, og vi skal ha en venn på besøk for første gang nå. Han gleder seg til det. Og vi som foreldre tenker at vi må hjelpe han litt med det sosiale. Lillesøsteren hans har venn med hjem ca annenhver uke. Hun elsker det. Det beste med det er at hun blir med andre hjem også, gir oss en liten pustepause i hektiske ettermiddager. Anonymkode: 4cf0b...e26 Jeg snakker med barnet mitt om dette. Vil kun ha besøk av de kjente, nære. Jeg mener det er lurt og ha flere venner og prøver og pushe på å ha med andre. Men er ikke interessert. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og ja. Det er viktig å skape relasjoner tidlig. Vil ha mye igjen for det senere i skoleløpet. Men viktig at det skjer etter barnets premisser og ønsker. Anonymkode: 9efde...d99 Dette tenker jeg også. Anonymkode: c8b84...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #8 Del Skrevet 3. oktober 2022 Kartoffel skrev (10 minutter siden): Jeg spør og inviterer folk hit, men sjeldent noen inviterer tilbake. Lurer også på hva som er "normalt" Hvor ofte gjør du det? Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: c8b84...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #9 Del Skrevet 4. oktober 2022 Min 2 klassing er veldig sosial på denne årstiden, men mindre når det blir vinter . Nå er de med hverandre flere ganger i uken, men vi bor de fleste i samme nabolag . Anonymkode: 5839b...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 4. oktober 2022 #10 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor ofte gjør du det? Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: c8b84...934 Varierer veldig, ikke veldig ofte, men har spurt noen barn som har vært her 5 ganger kanskje, og aldri fått som tilbake. Da blir det litt feil syns jeg, og vi slutter å spørre. Barnet er nå 6 år. Vi bor dessverre ikke i et nabolag med mange barn på hennes alder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #11 Del Skrevet 4. oktober 2022 Noen få ganger bare, med min førsteklassing Det blir som regel mer om sommeren vet jeg av erfaring fra søsken. Det er ikke tid med fritidsaktiviteter, skole og sfo. Møter mange på fritidsaktiviteter da. Anonymkode: cc708...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #12 Del Skrevet 4. oktober 2022 Ja det er normalt og ofte flere ganger i iken Anonymkode: 7c177...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #13 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja det er normalt og ofte flere ganger i iken Anonymkode: 7c177...fcd Hvor gamle er barna dine? Anonymkode: c8b84...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #14 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvor gamle er barna dine? Anonymkode: c8b84...934 Hvordan det? Anonymkode: 7c177...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #15 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan det? Anonymkode: 7c177...fcd Mine barn er fem og en førsteklassing. Lurer derfor på dine barns alder for å vite om jeg kan sammenligne med de eller ikke. Er de i fjerde klasse tenker jeg ting fort er anderledes. Anonymkode: c8b84...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå