Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Påkrevd skrev (9 minutter siden):

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/legger-seg-flat-etter-sjokkvideo/77332009

Var det en rett eller gal avgjørelse å gi denne fyren sparken? Kjør debatt.

Personlig synes jeg det er litt strengt. Jeg synes svaret hans er flåsete og at han burde visst bedre. Det at han kommer kjørende i en bil, gjør at han heller ikke kan si at han var full, men det er åpenbart at han mente det som en spøk. Om det er morsomt? Overhodet ikke, men jeg ser ingen onde intensjoner i det han sier. Det er likevel bekymringsverdig at han ikke forstod konsekvensene av å uttale seg som en pudding til en kødd med et mobiltelefon, og jeg kommer ikke til å gå i tog for at han skal få jobben sin tilbake.

• Liker 3
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

Verdt å merke seg at vitsen han fortalte er hentet fra en komedien Arthur. Drøyt å få spraken for å på fritiden gjenfortelle en vits fra en film.

Å gi noen sparken på et så tynt grunnlag hadde aldri vært mulig i Norge og godt er det!

Endret av Nimbus2000
Skrevet

Nei, bare tull å sparke han etter dette.  

• Liker 2
Skrevet

Teit uttalelse, men ikke grunn for å få sparken.

• Liker 2
Skrevet

Smått absurd begrunnelse for å sparke noen, men sier kanskje noe om stillingsvernet i USA og hvor lite villige selskaper er til å ta risikoen ved å støtte ansatte. 

• Liker 2
Skrevet

Husk at dette er USA, der kanselleringskulturen står meget sterkt. Den er dessverre på full fart til Norge også.

Skrevet

off... denne er tricky!!!  

Det er så lett å slippe guarden i sånne situasjoner, og jeg har vært i et par situasjoner der det er lett å blande privatlivet og jobben, og man må nesten ta seg selv i nakken.  Her har han ikke vært bevist nok på hvem som filmer og hvilken kontekst det var. 

Det er et så enormt brudd mellom hvordan dette framsto, og det imaget Apple selger, og som del av toppledelsen, LEVER han Apple image: å fremstille seg som en som ikke tilfører noe men bare melker selskapet for egen hedonistisk glede er litt iffy i første omgang; det blir ikke bedre at han er sjef for innkjøp og er ansvarlig for å holde kostnadene nede. 

Jeg synes dette er i overkant, men det er ikke veldig pussig. I Norge ville du blitt spurt om "å vurdere stilingen din."

Skrevet

Noe så latterlig. Som kvinne på 32 år med store pupper (65H) blir jeg atter en gang oppgitt og irritert over denne økende cancel-kulturen som sprer seg som en pest over verden. Fyren refererer en spøk fra en fantastisk film, og kommentaren er ikke drøy engang. Jeg synes den replikken er ikonisk og morsom.

Latterlig å gi han sparken for dette. 

• Liker 2
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
Nimbus2000 skrev (På 3.10.2022 den 23.42):

Verdt å merke seg at vitsen han fortalte er hentet fra en komedien Arthur. Drøyt å få spraken for å på fritiden gjenfortelle en vits fra en film.

Å gi noen sparken på et så tynt grunnlag hadde aldri vært mulig i Norge og godt er det!

Vil legge til at noe av det enda merkeligere er hvor lett han fikk sparken. Samtidig som de som driver med relle seksuell trakassering på arbeidsplassen nærmest aldri blir sparket.

Endret av Nimbus2000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...