AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg har i flere år hatt mange korte hår som stikker opp på toppen av hodet og ser ut som et kråkereir. Vet det er vanlig å ha noen hår der sånn, men hos meg er det såpass mye at det synes godt. Jeg har prøvd å bruke hårgele og spray for å få det til å holde seg nede, men det stikker opp igjen etter noen minutter ute og ser dessuten raskt fett ut pga jeg har en tendens til å bli raskt fet i hodebunnen. Har prøvd ulike sjampoer og balsamer, men ingen forskjell. Hva kan jeg gjøre for å få håret til å legge seg ned uten å bli fett? Noen som har samme "problem" og har noen råd eller tips til produkter som hjelper? Anonymkode: fd2dc...f44
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #2 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg bruker kokosfett. Det holder mitt nede, og håret føles mykt samtidig En liten fjert i hånda, smelter det i hendene og tar i. Trenger ikke å vaske det av hendene heller, for der er det som fuktighetskrem Anonymkode: e25af...824
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Det fins en tynn gel i en mascara type beholder som man bruker til sånt. Du kan også bruke sånn gel som brukes til å gre øyebryn Også forhindre ny forekomst bla ved å dusje i kaldere vann, veldig varmt vann knekker hårstråene, bruke god hårkur, ikke bruke lue eller caps i syntetisk stoff, silke putetrekk, hårklipp istedet for stram strikk etc Anonymkode: f3894...bfb
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det fins en tynn gel i en mascara type beholder som man bruker til sånt. Du kan også bruke sånn gel som brukes til å gre øyebryn Også forhindre ny forekomst bla ved å dusje i kaldere vann, veldig varmt vann knekker hårstråene, bruke god hårkur, ikke bruke lue eller caps i syntetisk stoff, silke putetrekk, hårklipp istedet for stram strikk etc Anonymkode: f3894...bfb Hva heter den gelen? Anonymkode: fd2dc...f44
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg bruker kokosfett. Det holder mitt nede, og håret føles mykt samtidig En liten fjert i hånda, smelter det i hendene og tar i. Trenger ikke å vaske det av hendene heller, for der er det som fuktighetskrem Anonymkode: e25af...824 Blir ikke håret fett av å bruke kokosfett nær hodebunnen? Pleier du å få lett fett hår til vanlig? Anonymkode: fd2dc...f44
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #6 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Blir ikke håret fett av å bruke kokosfett nær hodebunnen? Pleier du å få lett fett hår til vanlig? Anonymkode: fd2dc...f44 Jo jeg vil absolutt tippe at håret ser fett ut etterpå, selv om hun har tørt hår.. må bruke svært lite olje, spesielt olje som ikke er ment for håret for at det ikke skal se fett ut.. Støtter den med kaldere vann i dusjen.. hvordan tørker du håret? Mine syntes bedre om jeg føner håret Anonymkode: dbcdf...7e4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jo jeg vil absolutt tippe at håret ser fett ut etterpå, selv om hun har tørt hår.. må bruke svært lite olje, spesielt olje som ikke er ment for håret for at det ikke skal se fett ut.. Støtter den med kaldere vann i dusjen.. hvordan tørker du håret? Mine syntes bedre om jeg føner håret Anonymkode: dbcdf...7e4 Jeg lufttørker håret, og pleier ikke å gni håret med håndkledet på toppen av hodet. Vasker allerede håret i lunkent vann, men kanskje jeg kan prøve kaldt? Har det noe å si at jeg har varmere vann i dusjen når jeg vasker meg resten av dusjen? Anonymkode: fd2dc...f44
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg lufttørker håret, og pleier ikke å gni håret med håndkledet på toppen av hodet. Vasker allerede håret i lunkent vann, men kanskje jeg kan prøve kaldt? Har det noe å si at jeg har varmere vann i dusjen når jeg vasker meg resten av dusjen? Anonymkode: fd2dc...f44 Lunkent vann tåler håret, men bruker å skylle håret i ganske kaldt vann til slutt.. hvor varmt du dusjer resten av kroppen bryr ikke håret seg noe om 🙂 Men noen er jo bare sånn at håret brekker fortere av enn hos andre, eller har hårsekker som produserer hår som kun blir så og så langt.. Anonymkode: dbcdf...7e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå