Gå til innhold

Hvorfor er det så mye vanskeligere å sove når man skal og lett når man ikke skal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater søvn!!! Det er et kjipt behov vi er utstyrt med. Søvn gir meg angst, det er en stressfaktor. Redselen for å ikke våkne til noe viktig (har heldigvis ikke dette problemet), å faktisk måtte sove når du faktisk må opp veldig tidlig(men ikke klare det), den irriterende konsekvensen av å ikke få nok søvn.

Men hele tiden når jeg har lagt meg for å slappe av på ettermiddagen så sovner jeg før jeg vet ordet av det. Uavhengig av hvordan søvnen har vært før. Jeg kan sove hele natten, men likevel lett sovne om jeg legger meg og slapper av kl 4-6 på kvelden. 
Uavhengig av søvn forrige natt, er det likevel vanskelig å sovne når man faktisk bør sovne. Også om jeg ikke har sovet på dagtid. Jeg kan stå opp 5 på morgenen og ikke legge meg igjen før 10 på kvelden, men likevel er det vanskelig å sovne da. Hvorfor må det være slik?! Jeg HATER søvn!!!

Anonymkode: b5721...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi man stresser med å sove når når man skal sove og dette stresset gjør det vanskeligere å sovne.

Skrevet

Know the feeling... Har sovet 3 timer i natt. La meg kl 21 for å ta igjen søvn. Ligger her dautrøtt og får ikke sove. Standard når jeg har mangel på søvn, og så får jeg ikke sove neste natt heller, og det minker på timer til jeg må stå opp for å gå på jobb. Tidligere i dag holdt jeg på å sovne stående. Sovnet faktisk en halvtime på sofaen, men fikk ikke tid til mer pga at jeg skulle på møte om kvelden. Det er nok fordi kroppen blir stresset av at NÅ MÅ DU SOVE 😛

Anonymkode: 3c1bf...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...